lokeland Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Skal mekke film for 4 gang i mitt liv.. De andre har vært i sammenheng med kulturhus osv... Nå blir det på egenhånd, basert på blandt annet sponsing! Men har en del penger til rådighet også, så vi skal kjøpe litt filmutstyr.. Mikrofonere, lys-skjerming, lyskastere osv! Hvor kan man få kjøpt sånt? Eventuelt brukt? Hva kan man trenge til en litt mer semi-film? Filmen er en egentlig en typisk amerikansk action-thriller basert på noe så standard som terrorister, gisler! Hvor kan man få tak i utstyr som gevær som ser ekte ut? Kostyme osv.? Sminke-biten er fiksa og prislappen falt på 3000kr! =S Scriptet inneholdt blandt annet litt brann og eksplosjoner. Tips om billig pyrotekniker som kan ta seg av en slik jobb? Og hvor rèelt er det å f.eks. sprenge opp en bil eller et lite hus? Vi har et greit budsjett, men vil helst ha det billigst mulig.. Vi er nå nesten 40 folk med på laget, så tror filmen kan bli grei! Blir snakk om en time, en time og 30 minutter eller no.. Kommer litt ann på, manus er ikke helt ferdig ennå! Edit: Fant noe lys nå, men må kjøpes brukt for å presse det ned i pris: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...arch&Q=&ci=1179 Endret 3. august 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Fødselsdag: 10 Oktober 1990; ikke for å være frekk, men har du ikke tatt deg vann over hodet? Og du skal sprenge hus og biler? Det er nok snakk om mangfoldige tusen kroner. Å lage skikkelige filmer koster flesk. Jeg har to kompiser som driver med henholdsvis CGI og pyro. CGI-mannen tar 10000++ per oppdrag, pyroteknikeren er kanskje enda dyrere. Mikrofoner, lyskastere og lignende lånes ut i de fleste store byene. Her i Trondheim har vi blant annet 3'45 som låner ut slikt utstyr. Sjekk Gulesider under lyd og lysutleie. Et tips kan være å spørre ved teater, samfunnshus og lignende om du kan låne/kjøpe noen gamle lysrigger. På teateret kan man også låne/evt kjøpe annet materiell til filmen. Lykke til. Endret 3. august 2005 av LarsP Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Fødselsdag: 10 Oktober 1990; ikke for å være frekk, men har du ikke tatt deg vann over hodet? Dette er en typisk Glisevask idè Men for all del, lykke til. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Har mange med meg, og forslaget kom fra dem.. Det med å låne ut er litt problematisk, for det blir så mange filmedager at det blir såpass dyrt! 10000 for et pyrooppdrag kan gå! Blir vel bare no litt vel semiamatør, men vi har to valg! Gjør det uten sikkerhet og lovlig eller motsatt.. Jeg kan lett kjøpe en bil som ser OK ut, men som ikke har motor, plassere den et sted, mekke en ganske fin bombe, lage elektrisk avfyring men hvor sikkert og lovlig er det? Vi har allerede planer om at huset en del kommer til å foregå i skal bygges ved hjelp av sponsorer inne i en hall.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det der manuset vil jeg se... LarsP: Alder er ingen hindring. Når jeg var 14 lagde jeg en trilogy som jeg i senere tid smeltet sammen til en film og den nådde faktisk helt ut til nabobyen. Riktignok var dette en nullbudsjetter med meg i alle rollene bak kamera og diverse kompiser foran kamera. Glisevask: Hvilket kamera skal dere bruke? Hvilket redigeringsprogram skal dere bruke? Flytter forresten denne til riktig kategori. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Har ikke manuset her desverre.. Er skrevet av meg og 3 andre! Er kanskje ikke supert, men tror det vil bli bra nok! Kamera er veldig uvisst, fordi vi har så mange muligheter også må vi finne ut hva som faktisk er hensiksmessig ved tanke på økonomien! Redigering blir Premiere, diverse småprogrammer og 3D Studio Max og noe Maya (får hjelp av en kamerat av fatters) til en del spesialeffekter! Forresten, hvordan skaffe større "tepper" til greenscreen? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 høres spennende ut ja... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Ja, du mener det ja Gönz.. Mye er prosjektet er fikset igjennom involvertes familie og kontakter, dersom noen lurer! Og så håper vi på å kunne låne en del av en skole til en bit også.. Vi skal også bygge en kommandosentral! Sykt? Joda.. PCene er fra dynga, og det er bare 4 av dem som skal funke! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Du skal bare vite en ting som jeg har erfart i de 6 årene jeg har laget film: Størsteparten av et manus ser helt vanvittig mye bedre ut på papir, spesielt hvis du ikke har lagd mye film før og spesielt når det er en sånn type film som du/dere skal lage. Manuset bør være perfekt i dine øyne for at det i hele tatt skal være litt bra som film. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Derfor vi jobber med det! Gjør avtaler og sånn i forhånd.. Har allerede vært ute i felten å tatt bilder forskjellige steder for å finne passende steder å filme. Har også tegna et slags storyboard ved hjelp av bildene! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Derfor vi jobber med det! Gjør avtaler og sånn i forhånd.. Har allerede vært ute i felten å tatt bilder forskjellige steder for å finne passende steder å filme. Har også tegna et slags storyboard ved hjelp av bildene! Et slags? Du bør sette deg ned og planlegge hver eneste liten frame. Dessuten så må du (til ditt eget beste) stjele en god del inspirasjon fra andre lignende filmer. Gjerne hele konsept også (bare skjul det litt). Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det med å låne ut er litt problematisk, for det blir så mange filmedager at det blir såpass dyrt! Det er her planlegging kommer inn i bildet; det er sannsynligvis mye utstyr du bare trenger til enkelte scener f.eks. enkelte typer lyskastere og mikrofoner. Derfor bør du skyte scener som krever likt 'produksjonsutstyr' mest mulig samtidig så du kanskje klarer deg med et par dagers leie av det dyreste utstyret. Jeg regner med at du uansett ikke har tenkt å skyte hele filmen kronologisk, for det resulterer i ekstremt mye ekstrajobbing ifm. rigging av sett o.l. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg regner med at du uansett ikke har tenkt å skyte hele filmen kronologisk, for det resulterer i ekstremt mye ekstrajobbing ifm. rigging av sett o.l. Men det er ofte en fordel, i alle fall i slike småproduksjoner. A Beautiful Mind er faktisk skutt kronologisk. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Joda, men hvis det er en del scener i filmen som foregår på samme sted så ruller (leie)kronene fort hvis man må plukke ned / sette opp / stille inn ting for hver gang man er på samme sted istedet for å skyte alle scenene på samme sted samtidig. Kanskje kunne alle scenene på en location vært skutt i løpet av to dager hvis man har alt utstyret oppe, men hvis man deler opp så går det brått til sammen 4 dager på samme jobb. Men som du sier; det kan jo også være fordeler ved å jobbe kronologisk, og da særlig hvis man ikke har et 100% ferdigspikret opplegg og faller for fristelsen til å avvike fra storyboard eller endrer momenter i filmen underveis. Endret 4. august 2005 av Shimano Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Joa, blir heller ikke så avansert det med lys pga. økonomien! Det vi prøver å gjøre er å bygge alle set'ne inne i en hall.. Enten får vi leid gratis, eller så koster det minimalt! Vi kommer til å jobbe kronologisk så sant en ting som skjer i en scene ikke påvirker en annen.. F.eks. skal en vegg få inflitrert i seg en nier fra en hagle! Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Vi skal også bygge en kommandosentral! Sykt? Joda.. PCene er fra dynga, og det er bare 4 av dem som skal funke! Er det ikke litt mye arbeid for en film som sannsynligvis aldri vil nå ut noen steder? For all del, lei Ben Affleck osv. dere. Ikke mine penger, så. Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hvordan i helvete klarer du å finne på så mye på en gang? kulturhus, snus-casemod, film, osv. hva er vitsen? Ang. ''terrorister''/''gisler'', er du sikker på at du ikke bør legge bort counter strike i et par måneder...? Over til våpen: Hvilke våpen vil dere ha? Beretta 92 er et must. De har slike i metall på www.topsecret.no, under våpenkopier til rundt 700kr. Ta kontakt på pm hvis dere trenger mer hjelp med våpen. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Som sagt funker mye med gode kontakter! Og dynga er en fin ting.. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Som sagt funker mye med gode kontakter! Og dynga er en fin ting.. Så dere planlegger å få den distribuert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå