Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får lyst til å tuppe maskina HARDT...

Anbefalte innlegg

... for nå er det snart det eneste jeg ikke har prøvd får å få den til å gå.

Spesifikasjoner:

AMD Athlon 64 3500+ 2,2ghz

Sapphire Radeon X800XL 256MB

Asus A8N-SLI Deluxe hovedkort

2x512 RAM (Husker ikke detaljene)

Bygde selv, først hadde jeg problemer med å boote, løste det ved å installere Windows XP med å koble harddisken til en annen PC. Når det var gjort, funka maskina i kanskje en dag, før den begynte å reboote seg av seg selv. Ikke misforstå. Spilling og normal bruk gikk helt fint, men hvis jeg f.eks. starta Opera og iTunes på èn gang, klikka den. Det virka rett og slett om om den ikke tålte det hvis jeg ga den mange forskjellige oppgaver på en gang. Har sjekka rammen, og den virker fint i andre PCer. Fuck it, tenkte jeg, installerte nye drivere og fortsatte og spille. Ca en dag etter dette igjen gjorde jeg den gedigne tabben å state Norton Internet Security OG Live Update OG Opera OG iTunes samtidig. Da slo PCn seg av, denne gangen uten å reboote. Blei sur, men la fingern som vanlig forsiktig på "startknappen" og slo den på igjen. PCn karra seg igang, men skjermen forble svart. Nå virker det altså som om PCn funker greit, til og med vifta på skjermkortet går rundt, men har altså ikke noe skjermbilde. Kan noen si meg hvordan jeg kan nyte resten av mine feriedager inne, foran skjermen?

I overimorra er proffhjelp en realitet.

Takk, komplett. Takk for å gjøre ferien til et hælvete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan mye være feil.

Overoppheting av CPU

For svak PSU

Defekt minne (kan være at det sliter på ditt hovedkort, selv om det tilsynelatende virker på anndre PCer)

Andre defekte komponenter, f.eks. hovedkort eller skjermkort.

Det at den slår seg av HELT når du forsøker å starte for mange apper, virker det på meg som et minneproblem. Prøv memtest86 på den maskinen du sliter med, hvis du får liv i den igjen da.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Her kan mye være feil.

Overoppheting av CPU

For svak PSU

Defekt minne (kan være at det sliter på ditt hovedkort, selv om det tilsynelatende virker på anndre PCer)

Andre defekte komponenter, f.eks. hovedkort eller skjermkort.

Det at den slår seg av HELT når du forsøker å starte for mange apper, virker det på meg som et minneproblem. Prøv memtest86 på den maskinen du sliter med, hvis du får liv i den igjen da.. :thumbup:

Takk for svar..

PCn har ganske god kjøling, og ifølge div programmer så ligger den på rundt romtemperatur. Har bare sjekket når jeg er ute i windows da, men..

Når det gjelder minnet, så kjenner jeg to andre som har kliss like ram-brikker i et kliss likt hovedkort, helt uten problemer. Men det kan jo kanskje være minne-slotene i hovedkortet det er noe feil med..?

Min mistanke går i retning hovedkort eller skjermkort. Men nå ligger den på sykestua hos Bowe data uansett, så da får vi se hvordan det går..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...