Gå til innhold

brenning av dvd filmer?

Anbefalte innlegg

hei, er litt dumm når det gjelder data men uansett, jeg har en nec dvd brenner, så jkeg tenkte jeg skulle brtenne noen filmer å sånn, men jeg skjønner ikke hvordan man brenner dvd filmer, jeg bruker nero foresssten, de dvd-r platene jeg kjøpte er på 4,7gig, men dvd filmer ligger jo på ca 7gig. det er jo ikke mulig å få en 7gig film inn på en 4,7 gig cd? så må jeg kjøpe større cd'er da eller?

edit: denne er kanskje feilpostet den? den skulle vel vært på lagring forumert?

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det helt klart kun et program du må bruke og det er DVD-Shrink du må bruke. Som du sikkert har fått med deg så er de fleste DVD filmene (kjøpt i butikke) tolags, og du skal bruke en vanlig enkelsidig DVD-R, DVD+R plate. DVD-Shrink vil kutte ut de unedvøndige tingene som (Extras og tillegs, lyd, og teksting) slik at filmen blir presset ned til 4.7GB. Du vil miste litt av kvaliteten men ikke noe merkbart. Anbefaler DVD Shrink på det sterkeste, du sliper å bruke Nero, dette er alt i et programm, altså den komprimerer og brenner ut en DVD, film på ca 20 min totalt. Og det hele er helt lovlig og gratis. ;)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...