Gå til innhold

Flatron vs Trinitron

Holmgr3N

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-08-08 12:07, PMAndersen skrev:

Hei

Jeg har en Sony 19" (husker ikke hvilken xx4xxmodel det er) på jobb og er ikke fornøyd. Bildet er steinbra, men den går ikke an å få i fokus nede i høyre hjørne. Sikkert en garanti sak, men skjermen er kjøpt i sverige og jeg gidder ikke stresset.

At du ikke gidder å få det reparert burde ikke være noe argument for at andre ikke skal kjøpe en Sony.

Quote:

Men utifra hva jeg har hørt fra pro. repro-, reklamefolk så er Samsung skjermene noe av det beste på fargegjengivelse. Så jeg vil teste disse hjemme neste gang.

Kan jeg ikke tro ettersom Triniton røret har sin styrke på farger. Er på tekst at aperture grill rør er svakere enn shadow mask.

Quote:

Har forsåvidt en 21" Samsung og på jobb, men den er ikke Flatron, fine farge, men ikke flat.

2 skjermer på jobb? Forøvrig så bruker ikke Samsung LG sitt Flatron rør. Samsung lager egne bilderør

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare si meg enig med sistemann...Samsung skjermer er knallgode på fargegjengivelse!!

Jeg hadde en 19" Samsung 900P (ikke forveksles med Samtron 900P) den rulet. nå har jeg en philips 21" men den har dårligere fargegjengivelse.

Ellers ville jeg gått for flatskjerm, og drit i Trinitron eller *tron skjermer de koster mer, har to irriterende striper midt i skjermen og har blassere farger enn gode shadow mask skjermer. De er riktignok et hakk skarpere på skrift f.eks, men ikke mye spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...