Gå til innhold

Flatron vs Trinitron

Holmgr3N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en 19" Triniton Skjerm fra dell "svart" den eneste som jeg fant som var svart :wink: bildet er ganske bra det eneste du har som er negatift etter min mening er de horisontale stripene som du får p.g.a avbøyningene som blir brukt i triniton skjermrør.

Lenke til kommentar

Quote:

Holmgr3N skrev (2002-08-04 13:05):

Quote:

Den 2002-08-04 12:36, Anders Leipsland skrev:

Sony's triniton rør er overlegent LG's Flatron.

Takk,akkurat den jeg trengte for å være sikker :smile:

Enig liker ikke LG sine billedrør heller, altfor matt bilde!

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har selv en Flatron skjerm, og er vel ikke helt enig i at Trinitron er overlegent. Jeg sammenlignet skjermene, og fant vel ut at Sony Trinitron var bedre på fargegjengivelse (og dermed det meste av grafikk) Jeg vil derimot påstå at Flatron skjermen (915FT Plus) gir marginalt skarpere skrift, særlig ut mot hjørnene av skjermen. Enig i at totalt er Sony en bedre skjerm, men den koster også noe mer...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 19:42, muv skrev:

du bør absolutt vurdere nec skjermen som jeg har! se signatur.

Har aldri hørt om at NEC var noe store på skjermmarkedet! Har du testet en Eizo eller Sony skjerm før? Hvordan kan du vite at ikke en NEC suger iforhold til de store gutta? Bare spør...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 20:59, Killer_DT skrev:

Har aldri hørt om at NEC var noe store på skjermmarkedet! Har du testet en Eizo eller Sony skjerm før? Hvordan kan du vite at ikke en NEC suger iforhold til de store gutta? Bare spør...

tja, når en skjerm vinner tester i blandt annet PCWorldNorge, M3 og MikroDatorn så er det ikke noen dårlig skjerm.

Forøvrig så blir det for generaliserende å si "Sony er bedre enn NEC" ettersom begge produsentene har mange forskjellige modeller. NEC FE950+ ligger i samme prisklasse som Sony's E430 og ifølge tester skal FE950+ være bedre enn E430.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 21:10, Anders Leipsland skrev:

tja, når en skjerm vinner tester i blandt annet PCWorldNorge, M3 og MikroDatorn så er det ikke noen dårlig skjerm.

Forøvrig så blir det for generaliserende å si "Sony er bedre enn NEC" ettersom begge produsentene har mange forskjellige modeller. NEC FE950+ ligger i samme prisklasse som Sony's E430 og ifølge tester skal FE950+ være bedre enn E430.

Jeg tviler fortsatt, men hovedpoenget mitt var om han idet hele tatt hadde peilingen, virket bare som om han var en av de folka som sier "Wheee jeg har fått et sånt et Vudu3000 kort! Mannen bak disken sa det var det beste og det nyeste for en Gamer"

Men hvis mannen som hadde denne NEC'en hadde sagt "Jeg har peil" da hadde jeg accepted hans bidrag!

Lenke til kommentar

Et lite GRATIS tips til alle som skal(kommer) til å kjøpe skjerm!

1. Finn ut hvilken skjerm man vil ha!

2. Prøvå finn den biligst mulig på en web-shop (Selvsagt)

3.Løp så til nermeste Elkjøp e.l

4.Di kan skaffe det aller meste av merker

Og matcher hvilken som helst web-shop pris!

(vist di vill)

Konklusjon: Spar mange lapper på frakt,

+god pris på skjermen!

Og en ting til jeg jobber(eier) IKKE El-kjøp :smile:

Har 2 kompiser som nettopp gjorde dette!

Nr 1 kjøpte EIZO T765 19" skjerm! kostet han 6400nkr, rett i stua!

Nr 2 Kjøpte Samsung 959NF 19" kostet han totalt 4000nkr!

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har en Sony 19" (husker ikke hvilken xx4xxmodel det er) på jobb og er ikke fornøyd. Bildet er steinbra, men den går ikke an å få i fokus nede i høyre hjørne. Sikkert en garanti sak, men skjermen er kjøpt i sverige og jeg gidder ikke stresset.

Men utifra hva jeg har hørt fra pro. repro-, reklamefolk så er Samsung skjermene noe av det beste på fargegjengivelse. Så jeg vil teste disse hjemme neste gang.

Har forsåvidt en 21" Samsung og på jobb, men den er ikke Flatron, fine farge, men ikke flat.

PMA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...