Gå til innhold

Adbuy.no, -en dedikert nettauksjon for annonsering

Anbefalte innlegg

Vi i Comart og en samarbeidspartner lanserer nå et unikt og spennende konsept for folk som vil kjøpe og/eller selge annonsering på nettsider:

http://www.adbuy.no

Dette er norges eneste dedikerte nettauksjon for annonsering så langt vi vet, og vi er svært spente på hvordan det vil utvikle seg.

Jeg vet en del av dere har egne nettsteder og har i forbindelse med lanseringen fått æren av å invitere forumbrukerne her på hw.no som medlemmer, slik at vi får på plass en del auksjoner før vi begynner å promotere siden aktivt mot firmaer og andre potensielle kjøpere.

Alle som registrerer seg frem til 01.09.05 vil ved registrering få godskrevet 150,- på sin konto, som kan brukes til profilering og/eller å dekke provisjonskostnader på salg.

Dere kan lese litt om konseptet på http://itpro.no/art/8201.html

Ha en ellers god natt!

Edit: Jeg står bak verken design eller kode, jeg ønsker respons på selve konseptet :) Takk for foreløpig konstruktiv kritikk, skal gå nærmere inn på spørsmålene i morgen.

Endret av satyrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke tid nå til å se ordentlig igjennom dette. Men tar det jeg har nå.

Litt rotete som nevnt. Jeg ville brukt færre farger, orange, grått, blått, gult (svart & hvitt), mørkeblått, rødt og grønt blir litt for mye synes jeg ;)

Vel, greit nok i knappene i menyen øverst, men når det gjelder boksene med "profilerte auksjoner" etc. - så ble det rett og slett vanskelig å fokusere. Vet ikke helt hvor jeg skal plassere øynene. Men det er mulig det er konjakken som også virker inn :p

Logoen ser pen ut, selv om det som er rundt A'en ikke sier så mye egentlig...mest bare pynt. "annonseauksjon" bør muligens være et par piksler til høyre for å samsvare med slutten av teksten under?

Ville selv ikke hatt reklame for egen side på toppen av siden, det legger bare mer til forvirrelsen, og er egentlig unødvendig. Nå er man jo allerede inne på siden, da bør du kanskje heller få inn noe som bedre beskriver hva siden er til?

For jeg er redd jeg ikke forsto helt hva som var formålet. Mulig jeg er treg. Det er annonsesalg osv. Men, la oss si jeg registrerer meg, med siden min ( http://decline.gfxvision.net/ ) - er poenget da at jeg kan lete gjennom tilbud på reklameplass, og betaler for denne? Registreringen, er den gratis? Jeg kan med andre ord registrere meg uten å faktisk bruke mer enn de 150 kronene?

Lenke til kommentar

For det første syns jeg domenenavnet, adbuy, høres litt for spam/spyware-aktig ut. Og at det ender på .no skaper jo mer kaos.

Grafisk

Dette ble for dårlig, det grafiske ser ut til å henge litt igjen etter hva som er vanlig nå til dags. Det er ikke stilrent og skjærer litt i øynene føler jeg. For mange skarpe farger og kanter, det likte jeg ikke. Ikonene er greie nok, men jeg likte ikke mellomrommet mellom knappene. Kanskje en hover på knappene hadde vært fint.

Om jeg skulle ha dømt ut ifra logoen ville jeg ha sett for meg en simpel side, minimalistisk ála English 360. Alt i alt syns jeg det blir for hardt for øynene, for mye skarpe farger og kanter.

Kode

Er dette deg satyrium? Trodde du var utrolig flink kodemessig jeg, iallefall etter postene dine å dømme. Dette er jo en tabellsuppe, det hadde jeg ikke trodd. Sorry men dette scorer veldig lavt hos meg. 159 warnings og 6 feil i validator, selv om det ikke er så farlig sikkert. Siden har forresten en vertikal scroll under 800x600 - men man lager vel sider for 1024 i disse dager.

Alt i alt scorer dette veldig lavt, skuffet. Sorry for hard kritikk, men jeg er bare ærlig.

Edit: Afrodude, de har jo nettopp lansert det - så da passer det vel med kritkk.

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar

Tabeller - Dette er en nettauksjon, 90% av det som presanteres på en nettauksjon er... ja nettopp... tabulære data. Divisjonsmafiaen bør roe seg. Det er ingen som sier DIV's skal brukes konsekvent og tabeller ikke skal eksistere lenger.

Designet - Kommer nok noe nytt og bedre etterhvert. Dette er standardtemplatet i auksjonssoftwaren.

Banneret - Ble lagt opp for å demonstrere hvor bannerplassen er. Synes det er penere med et reelt banner enn en tom "Vil du annonsere her?" sak

Men, la oss si jeg registrerer meg, med siden min ( http://decline.gfxvision.net/ ) - er poenget da at jeg kan lete gjennom tilbud på reklameplass, og betaler for denne? Registreringen, er den gratis? Jeg kan med andre ord registrere meg uten å faktisk bruke mer enn de 150 kronene?

Spørs hva du er ute etter, om du vil tjene penger på siden din, kan du selge annonsering, og om du vil promotere den kan du kjøpe annonsering.

Se på det som QXL for webannonsering.

De 150,- i bonus kan brukes til promoteringspakker for dine egne auksjoner og avslutningskostnad på dem (vår provisjon. se liste her: http://www.adbuy.no/sitefees.php)

Betaling for auksjonene går selvsagt mellom kjøper og selger, ikke via oss.

Lenke til kommentar
Tabeller - Dette er en nettauksjon, 90% av det som presanteres på en nettauksjon er... ja nettopp... tabulære data. Divisjonsmafiaen bør roe seg.

Hvorfor legge ut et uferdig produkt, eller var det for reklamens skyld - og det er vel ikke helt lov?

Uansett, tabulære data ja, jeg må le. Slenger på litt sarkasme óg, for selv om det SER ut som det er mange tabeller, så er koden veldig mye større enn reel tekst.

ihearttable.jpg

Lenke til kommentar

De 150,- er for folk som vil selge annonseplasser på egne sider fremfor å tjene peanuts på å gjøre gutta bak f.eks. Tradedoubler rike.

De kan brukes på profileringspakkene (Vise auksjon på forsiden osv...) eller til å dekke de små prosentene i provisjon vi tar av salgssummen.

Lenke til kommentar
Tabeller - Dette er en nettauksjon, 90% av det som presanteres på en nettauksjon er... ja nettopp... tabulære data. Divisjonsmafiaen bør roe seg.

Hvorfor legge ut et uferdig produkt, eller var det for reklamens skyld - og det er vel ikke helt lov?

Les over hva han skriver og hva du skriver én gang til...

(om du ikke årker så sto det 90% av det som er på siden blablabla ikke at siden var 90% ferdig - som det virker som du tror)

*dask*

:love:

Endret av resol
Lenke til kommentar

Han sa at siden var 90% tabulære data - og koden inneholder jo ca 90% tabeller. MEN det er da aldri like mye kode som tekst er det? Det jeg mente var at det er greit å ha tabulære data i tabeller, selvfølgelig. Men layout tables er ikke noe jeg liker. Hva med deg?

*dask tilbake*

Lenke til kommentar

Som sagt er dette standard-templatet som følger med softwaren, og kommer garantert til å skiftes ut, men tjenesten i seg selv er klar, og vi ser derfor heller ingen grunn til ikke å lansere den da vi tror markedet er stort for en slik tjeneste.

Jeg selv, og garantert mange andre er dritt lei av å bruke annonsenettverk som TD osv der man tjener småpenger mens nettverket håver til seg mesteparten av profitten, men samtidig ikke har tid eller mulighet til å drive aktivt med å oppsøke potensielle annonsører for å få solgt annonsering. Dette er hensikten og tanken bak tjenesten.

Selvsagt er vi alle enige om at tabeller til layout ikke er optimalt, og bruker det heller ikke selv, noe du kan se på f.eks. www.buy.no (ikke min side, men min kode)

Bare jeg får tid kommer også adbuy til å få en ansiktsløfning med langt ryddigere XHTML/CSS enn den har nå.

Utover dette synes jeg det virker rart at Domodyret tydeligvis ikke har bedre ting å foreta seg enn å slenge dritt til folk som bruker tid og penger på å tilby norske webmastere en ny og bedre mulighet til å fylle bankkontoen ;)

Lenke til kommentar
Han sa at siden var 90% tabulære data - og koden inneholder jo ca 90% tabeller. MEN det er da aldri like mye kode som tekst er det? Det jeg mente var at det er greit å ha tabulære data i tabeller, selvfølgelig. Men layout tables er ikke noe jeg liker. Hva med deg?

*dask tilbake*

ah riktig...trudde du trodde at han mente siden var 90% ferdig - jaja -

lykke til med ad-tingen deres gutta, veldig godide og har ikke sett noe likt dette egentlig...virker som en kjekk ting - får håpe det blir en hit..

edit: *daskdask*

Endret av resol
Lenke til kommentar

Dette var da voldtsomt til reklamering, tråden stenges grunnet reklamering og vil bli åpnet igjen hvis trådstarter ønsker å forfatte en tekst som ikke minner om en reklamebanner.

Eventuelt kan det gjøres som retningslinjene ønsker:

Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet. Kontakt ledelsen på de(t) aktuelle nettsted for reklamering. Forsøk på "snikreklame" kan medføre utestengelse. Grove tilfeller vil bli fakturert etter de til enhver tid gjeldende satser. Vi oppfordrer derimot firmaer til å registrere en offisiell bruker på forumet som de kan bruke for å f. eks svare på tiltale, kundeservice eller informering. Det skal derimot gå tydelig frem av brukeren og innleggene at det er et firma som svarer, ikke en vanlig kunde. Dette kan tydeliggjøres gjennom f. eks brukernavn, avatar og signatur. Ethvert forsøk på reklamering, som f. eks opprettelse av en ny tråd for å informere om at dere setter ned prisene, er ikke tillatt. Dersom du er ansatt av et firma, og diskuterer på forumet angående saker som f. eks varer dere selv fører, firmaet du er ansatt i eller konkurrenter av dere, skal det informeres tydlig om at du faktisk er ansatt av nevnte firma. Du trenger altså ikke opplyse om dette konstant, men kun når det gjelder saker som er relevante ovenfor firmaet du er ansatt i.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...