Master Casemod Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 pcen min har i det siste bare skrudd seg av og på sånn uten at jeg har gjort noe. vet noen hva som kan være årsaken til dette? har følgende oppsett 300Watt PSU CTW eller CWT PSU AMd athlon xp2500 barton@2000mhz radeon 9600xt ultimate edition Soundblaster audigy asus a7n8xe deluxe maxtor 120gig harddisk 1 gig ram, Twinmos Pc3200 6 vifter 1 lys dvd rom hva kan være feil? det som skjer er at alt blir svart og pcen skrur seg automatisk på igjen. dette har skjedd noen ganger da jeg har spilt Guildwars, og HL2 , ikke andre ganger som jeg kan huske. er det PSU'en? eller noe annet? takk for alle svar jeg får Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg ville forsøkt å ta en liten titt i Event Viewer (Velg Start -> Run, hvoretter du skriver inn "eventvwr.msc" i tekstboksen og velger OK) for å se etter mistenkelige systemmeldinger i tiden før omstarten. Sannsynligvis har du problemer grunnet feil ved en av komponentene i pcen - det være seg RAM, prosessor, harddisk, hovedkort (BIOS) eller PSU, men det kan komme av andre grunner, såsom feilinnstallerte drivere. Det beste ville vel være om du poster noen av meldingene i Event Viewer som kan være relatert til problemet. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Høres nok veldig ut som om det er strømforsyningen din som sliter litt når maskinen trekker mer strøm i spill og slikt. Hadde lignende problemer med en Q-tec 450W for en god stund tilbake, det som skjedde var at PSU bestemte seg for å slutte å levere 12V når det ble belastet litt, løsningen var å kjøpe en 480W Mist osm jeg fortsatt har og er lykkelig fornøyd med. Foresten, lurt å korte ned på signaturen din før en moderator kommer å gjør det, maks tillatt er 4 linjer. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x1000008e (0xc0000005, 0xbfb43057, 0xb7bd7a3c, 0x00000000). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini080305-02.dmp. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. det var meldinga jeg fikk sist har det noe med det? er det mulig å skru av det? Endret 3. august 2005 av Master Casemod Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 har sett at de selger en ny PSU på digitalimpuls, silver power heter den, 400w er det noe å satse på? den koster 350,- Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg ville mye heller sett på en Fortron Source fra PC Utstyr. De selger F/S mye billigere enn andre plasser, og F/S er noe av det beste du kan få tak i. Denne er f.eks. en veldig bra PSU (bildet er ikke rett) Ellers så er også 350W rev2 forsyningene meget bra og stillegående. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 (endret) 4 gangen det skjer! er det PSU eller er det rett og slett systemfeil deluX? kan det være driver?, hjelper det kansje å formatere HD'en? eller er det overoppheting? kan være det og, ram kansje eller PSU? Endret 4. august 2005 av Master Casemod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå