Gå til innhold

Hvor stort er xfx geforce 6800gt?

samye83

Anbefalte innlegg

Skal bestille xfx kortet fra komplett, og jeg vil først vite hvor stort er dette kortet? Det er så dumt om den skal bli for stor for min shuttle sn95g5.

Takk for svar :thumbup:

Edit: Størrelse > Lengde og bredde

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ca så stort

---------------------------------------------------------------------------------------------|

| |

| |

| |

| |

| |

| |

| |

| |

| |

| |

| |

|-----------------------------------------------------------------------------------------------

|

Endret av evgeny
Lenke til kommentar

Jeg skal sette en vannkjøling på den. Samtidlig på cpu og chipsett også. Får håpe at det nye zalman reserator 1 plus klarer å kjøle ned de tre komponentene. Det er litt kjølig i kjelleren, så jeg tror at det skal gå bra :thumbup:

Et annet spørsmål er om jeg kan overklokke den med strømforsyning på 240w... Raptor disken og 3500+ newcastle er ikke akkurat strømbesparende. Tenker faktisk å kjøpe en ekstern strømforsyning. Har allerede moddet 4 viftehull på kabinettlokket. En av dem kan jeg bruke til å stikke inn alle kablene :D

Lenke til kommentar
Kortet lar seg lett klokke også, kjører min uten problemer på

VGA Memory Clock : 1123MHz (originalt 1000MHz)

VGA Core Clock : 417MHz (originalt 350MHz)

Dette gir meg en score på 5700 i 3DMarks 05. :thumbup:

Men det jeg lurte på om jeg kan overklokke kortet med 240w strømforsyning. Det blir kjedelig hvis hele systemet blir ustabil og krasjer osv.

Lenke til kommentar
Kortet lar seg lett klokke også, kjører min uten problemer på

VGA Memory Clock : 1123MHz (originalt 1000MHz)

VGA Core Clock : 417MHz (originalt 350MHz)

Dette gir meg en score på 5700 i 3DMarks 05.  :thumbup:

Men det jeg lurte på om jeg kan overklokke kortet med 240w strømforsyning. Det blir kjedelig hvis hele systemet blir ustabil og krasjer osv.

Det kan jeg ikke svare på siden jeg kjører mitt system med en 600W PSU.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg sliter med å finne hjemmesiden til XFX. Er det noen som vet hva den er? Tenkte jeg kunne sjekke spesifikasjonene der, for det bør vel stå noe som størrelse der.

Hvis dere ikke finner siden til XFX eller info på den siden så kan dere trolig bare kikke på en annen produsent sin hjemmeside. De aller fleste bruker standard layout på PCB'en og er dermed like store.

Edit: Takk for den gode responsen med linker :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hmm.. Jeg sliter med å finne hjemmesiden til XFX. Er det noen som vet hva den er? Tenkte jeg kunne sjekke spesifikasjonene der, for det bør vel stå noe som størrelse der.

Hvis dere ikke finner siden til XFX eller info på den siden så kan dere trolig bare kikke på en annen produsent sin hjemmeside. De aller fleste bruker standard layout på PCB'en og er dermed like store.

Jeg har allerede sjekket hjemmesida til xfx. Og der står det ikke noe om størrelsen. Har googlet masse uten hell. Men tror at den skal få plass :yes:

Lenke til kommentar

http://www.xfxforce.com/web/intl/index.jspa

Lenke til kommentar

Hei

Websiden til XFX er her : http://www.xfxforce.com/web/home.jspa

Men de aller fleste spørsmål er vel allerede besvart ?

Lenke til kommentar

Hei

Websiden til XFX er her : http://www.xfxforce.com/web/home.jspa

Men de aller fleste spørsmål er vel allerede besvart ?

Vel, alle spørsmål er nesten besvart. Men det får holde. Jeg får bare teste, om sn95g5 strømforsyninga ikke holder så får jeg kjøpe en ekstern ( mist 500w). Får vel modde litt til, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...