Cerwell Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Heisann. Installerte nå "MS Remote Desktop" på 2 stk Win2k Pro maskiner for bruk gjennom et 100mbps LAN, men får følgende melding når jeg prøver å connecte: "The client could not connect to the remote computer". Når jeg prøver å browse etter "remote computer" får jeg melding om at det ikke er noen Terminal Server på nettet, men Sys.krav fra MS sier at det holder med Win2K pro. (Altså ikke nødvendig med W2k Serv.) Har dere noen forslag her? [ Denne Melding var redigert av: Cerwell på 2002-08-03 23:49 ] Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Quote: Den 2002-08-03 23:48, Cerwell skrev:Heisann.Installerte nå "MS Remote Desktop" på 2 stk Win2k Pro maskiner for bruk gjennom et 100mbps LAN, men får følgende melding når jeg prøver å connecte: "The client could not connect to the remote computer".Når jeg prøver å browse etter "remote computer" får jeg melding om at det ikke er noen Terminal Server på nettet, men Sys.krav fra MS sier at det holder med Win2K pro. (Altså ikke nødvendig med W2k Serv.)Har dere noen forslag her? Programet du har installert er klientprogramvaren for remote desktop, dvs du har ikke noe du kan koble deg til. Terminalserver som du kan koble deg til finnes ikke i win2000 pro, bare i win2000 Server og i XP. Om du vil ha en rask løsning på problemet ditt; Ta en titt på VNC. (Søk på download.com) Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Leste selv nå. Liten bummer :smile: "This software package will install the client portion of Remote ..." Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Jepp, det er lett å ta feil. Se her forresten: http://itpro.no/article.php?sid=1273 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Og da var VNC inne. Meget fornøyd :smile: Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå