Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Både prest og warrior er hybrid-klasser det og.

9623771[/snapback]

Ikke på samme måten. Druid/pala/tank kan både være casters og melee effektivt, det kan ikke warrior og priest. Regner med du mente at priest kan både være dps/healing, og warrior kan være tank/dps?

Endret av Lofnes
Lenke til kommentar

Noen fler som blander wow og RL?

Spiller 15+ t om dagen fortiden pga jobber hjemme

Og i dag kjøpte jeg ikke en film for jeg skulle spare gullet mitt til raiding

Og jeg drømmer om raiding og alt annet jeg drømmer om så er jeg karakteren min med actionbars når jeg går rundt.

Og når jeg ser dyr og mennesker i RL så får jeg en trang til å poppe bloodrage

og feare dem osv ...

Lenke til kommentar
Shadowpriest og dps war er det somregel 99% av i pvp og 1% av i raids.

Dps war får jo ikke dumpet agroen, shadowpriest kan gå ut og heale litt, drood kan også gå ut og heale litt, dps warr kan bare stikke å lage et bål.

9623815[/snapback]

Vi har alltid 2, kanskje 3 shadowpriests i hvert raid

 

Jeg hopper ca. aldri ut av shadowform for å heale

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på er hvorfor er hybrid klassene like gode eller bedre en base klassene?

En druid tanker dirtbra, han han heale fett og den kan ha syk dps i cat om dette spekkes. Paladin kan outheale prestene.

 

Burde det ikke vert sånn at en prot tank faktisk var 100% det beste for en tank men at druid kunne 90% så bra og at en prest var den beste healeren og druid og pala var 90% så bra osv?

 

I teorien ville et guild kommet mye bedre ut av det med 40 druider som medlemer 5 tanks 7 healers og resten cat

9623710[/snapback]

En druid kan tanke bra, men de har problemer med å tanke mer enn ett og ett target og fremdeles ha en god dose threat. Warriors har mye bedre threat på både single targets og flere mobs på en gang enn bear druid kan.

 

Ang. healing så kommer det anpå. Du vil helst ikke ha druids som mainhealers når hots er deres sterkeste side, der blir de grise-eid av paladin og priest.

 

Cat dps funker, men blir evig lett outdps'a av de fleste classes, selv hunters og mages.

 

Man raider ikke lenger med 40 folk, men 25. Og nei, ville vært komplett umulig og rett og slett idiotisk å satse på bare druids. Moonkin er også mye bedre damage enn catform, sett at du har litt ok gear.

Lenke til kommentar
Shadowpriest og dps war er det somregel 99% av i pvp og 1% av i raids.

Dps war får jo ikke dumpet agroen, shadowpriest kan gå ut og heale litt, drood kan også gå ut og heale litt, dps warr kan bare stikke å lage et bål.

9623815[/snapback]

Det virker som du ikke har fulgt med på raiding i det siste? Sett at du nevnte 40mans raiding med pure druids for noen poster siden.

 

Shadowpriest er noe av det ypperligste du får i raids per i dag, blandt annet får du HEFTIG mana/health regen i gruppa hans, du får +15% shadow damage på mobs og +5% spell damage til alle spells, pluss en dps som holder seg på toppen sammen med warlocks og rogues, av og til dps warrior faktisk.

 

DPS warriors er heftig såfremt de speccer Fury og ikke MSlolz, du har en meleeklasse som tåler en støyt (litt hvertfall), gjør god damage, kan interrupte og kan offtanke visse mobs. Threat er ikke noe problem med en god tank som pumper ut threat på best mulig måte.

 

Shadowpriest kan gå ut og heale litt ja, men det har du healers til. Shadowpriests er dps og manabatterier. I guilden min bruker vi alltid 2-3 shadowpriests i raidet.

 

Druids har 2 oppgaver i raids som regel, enten tanking eller healing. Er de healing healer de allerede, og tanker de så kan de ikke heale. Du bruker aldri cats i raidet, men det kan jo hende at man har en moonkin, men igjen, de er der for dps og ikke healing.

 

Raids har forandra seg siden MC for 2 år siden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Var i en spesiell gruppe igår.

 

Paladin - Tank

Druid - DPS

Paladin - DPS

Priest - Healing

Shaman - DPS

 

Priesten var shadowspeca å skada ikke dritten, så det endte opp med at jeg heala istede. Gikk jo forsåvidt greit det da. :p

Lenke til kommentar
Noen fler som blander wow og RL?

Spiller 15+ t om dagen fortiden pga jobber hjemme

Og i dag kjøpte jeg ikke en film for jeg skulle spare gullet mitt til raiding

Og jeg drømmer om raiding og alt annet jeg drømmer om så er jeg karakteren min med actionbars når jeg går rundt.

Og når jeg ser dyr og mennesker i RL så får jeg en trang til å poppe bloodrage 

og feare dem osv ...

9624011[/snapback]

 

*RED LIGHTS BLINKING*

Burde kanskje kutte ned litt på spillinga? :ermm:

Lenke til kommentar

Får nesten ikke spilt mer i ferien jeg :D Reiste ned til pappa for å være med på rally isteden, har kanskje godt av litt pause også :ermm:

 

Edit: Ser det er to festivaler nå, begrenset hva jeg får spilt så lurer på om det er noe spesielt jeg bør plukke med meg? Høyeste char er 53 hvis det har noe å si...

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
Ingen vil ha med katter i gruppe til noe?

Det er min erfaring.

 

"Aitha j00 heal or j00 tank, lewlz"

9624290[/snapback]

 

Vel, når "3dps lf healer + tank" er det man stort sett ser i /lfg, og druid fint kan tanke med feralspec og heale med balance-spec, så sier det seg selv at du ikke får gjort mye som cat. Den lille erfaringen jeg har hatt med andre druider som cat-dps har heller ikke vært noe å skrive hjem om, de holder seg i catform, bruker mangle fremfor shred, er lite fleksible og er sånne folk som syter over +healing på pvp-gear. Ingen bearform+charge på castermobs som ikke blir tanket, ingen regrowths eller tranquility på folk om healeren sliter, ingen innervates om healeren har halv mana igjen etter 20% på en boss..

Lenke til kommentar
GREAT!!

 

Den uka jeg er hjemme på ferie er Frostmane ekstra lenge nede!  :ermm:

9624712[/snapback]

Dakkar Chris.

 

*Trøstepådu*

*Kosepådu*

*Klemmemeddu*

*Humpepådu*

 

Har ikke høst ferie før neste uke. Jeg gruer meg til å ha fri :cry:

 

Er det kommet noe svar som gir mening på hvorfor du får sånn pending greier på AH?

Lenke til kommentar
Ingen vil ha med katter i gruppe til noe?

Det er min erfaring.

 

"Aitha j00 heal or j00 tank, lewlz"

9624290[/snapback]

 

Er jo greit nok med katter, men på de aller fleste servere er det ikke noe problem å skaffe dps til grupper. Er jeg i en gruppe med relativt dårlig gear og skal ta heroics, ønsker jeg også selv dps-classer med mer å tilby enn "ok" skade, noen heals, innervate og CR. (Er selv druid - tank i 99% av 5-manns instancene jeg gjør)

 

Dersom drømmen din er å stå bak mobsa å klore så mye som mulig, er vel raiding tingen for deg. (Offtank)

 

EDIT: Enig med psilocybe. Dette gjelder egentlig alle classer som kan fylle flere roller. Dersom de sier "I wanna join, but only as dps" så er dette i svært mange tilfeller folk som ikke har særlig peiling. Ikke på tanking, healing eller dps. Sist gang jeg erfarte dette var for 2 dager siden. Warrior som hele tiden charga mobsa etter at jeg wall/"out of sight"-pulla grupper med castere, og som aldri dps'a rett target.

Endret av skraml
Lenke til kommentar
GREAT!!

 

Den uka jeg er hjemme på ferie er Frostmane ekstra lenge nede!  :ermm:

9624712[/snapback]

Dakkar Chris.

 

*Trøstepådu*

*Kosepådu*

*Klemmemeddu*

*Humpepådu*

 

Har ikke høst ferie før neste uke. Jeg gruer meg til å ha fri :cry:

 

Er det kommet noe svar som gir mening på hvorfor du får sånn pending greier på AH?

9625064[/snapback]

Ga ikke det jeg skrev tidligere i tråden, i hvert fall mening?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...