Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IS = Insect swarm, en dot (damage over time). SF = Starfire, en nuke. BoS = Blessing of salvation, Tranquil air = en totem. Begge reduserer aggroen med 30%, noe som gjør at du kan gjøre 30% mer skade før en mob snur seg fra tanken og går mot deg istedenfor.

 

Edit: og filmen var ikke noe sånn særlig, heldige crit-streaks. Får mye de samme tallene selv.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Da er vel gjerne problemet at de er dårlig gearet og ikke er vant med spillestilen. For min del har jeg IS som ticker for rundt 300 + SF som hitter for 2-2.2k hvert 3. sekund. Jeg har problemer med å fungere optimalt i en instance uten BoS/Tranquil air.

9480878[/snapback]

 

IS= Insect swarm

SF= Starfire

 

BoS= Blessing of Salvation( 30% mindre threat)

 

Hvis ikke jeg har bomma helt da.. ;P

 

 

EDIT:

Off, du var litt raskere psilocybe og bedre til å forklare var du også.. xD

Endret av Macord
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Da er vel gjerne problemet at de er dårlig gearet og ikke er vant med spillestilen. For min del har jeg IS som ticker for rundt 300 + SF som hitter for 2-2.2k hvert 3. sekund. Jeg har problemer med å fungere optimalt i en instance uten BoS/Tranquil air.

9480878[/snapback]

Fullt mulig.

 

Uansett. Han i filmen var full epic, og hvis du sammenligner med andre klasser så vil du se at 4000 ikke er noe mye i forhold.

Lenke til kommentar
malee/caster er det bare shammy som er, men jeg ville spilt vidre på huntern hvis jeg var deg, siden du er ganske ny i spillet og hunter er lett spilt og lett og lvle, shaman er PAIN helt frem til du får DW

 

....

Paladin er mele caster, druid er mele caster. Han er ikke så erfaren som du skal ha det til akkurat :p

Men hadde jeg vært deg ville jeg spilt på hunteren eller kanskje startet en paladin, ettersom det også er en relativt lett klasse å spille.

 

 

-70 paladin, 70hunter @ Dragonmaw

9480115[/snapback]

Healing regnes ikke som casting derfor er ikke paladins casters...

9480236[/snapback]

Hvorfor skal damage-spells regnes mer som caster enn healing-spells?

Lenke til kommentar
Begge reduserer aggroen med 30%, noe som gjør at du kan gjøre 30% mer skade før en mob snur seg fra tanken og går mot deg istedenfor.

 

9480914[/snapback]

 

Om threat blir redusert med 30% kan du gjøre ca. 43% mer skade.

9481170[/snapback]

Jeg tviler ikke på om du har rett, men forklar det eller gi link, please. :)

Endret av BurTMastA
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg har problemer med å fungere optimalt i en instance uten BoS/Tranquil air.

9480878[/snapback]

Er vel det som er problemet i pve med balance-druid. Shaman også, såvidt jeg har fått med meg. :hmm:

Lenke til kommentar
IS = Insect swarm, en dot (damage over time). SF = Starfire, en nuke. BoS = Blessing of salvation, Tranquil air = en totem. Begge reduserer aggroen med 30%, noe som gjør at du kan gjøre 30% mer skade før en mob snur seg fra tanken og går mot deg istedenfor.

 

Edit: og filmen var ikke noe sånn særlig, heldige crit-streaks. Får mye de samme tallene selv.

9480914[/snapback]

 

Danke, er ikke så flink med WoW-forkortelser.

Lenke til kommentar
Da er vel gjerne problemet at de er dårlig gearet og ikke er vant med spillestilen. For min del har jeg IS som ticker for rundt 300 + SF som hitter for 2-2.2k hvert 3. sekund. Jeg har problemer med å fungere optimalt i en instance uten BoS/Tranquil air.

9480878[/snapback]

Fullt mulig.

 

Uansett. Han i filmen var full epic, og hvis du sammenligner med andre klasser så vil du se at 4000 ikke er noe mye i forhold.

9481120[/snapback]

 

Ja, du og du, Spellfire+Spellstrike og litt ymse fra Kara tar jo evigheter å ordne seg. Jeg skriver heller ikke at 4k er mye, men tar du med i beregningen hva en balancedruid optimalt sett gir en gruppe i tillegg til dps (+5% spellcrit til gruppen, +3% hit + høyere dps til meleedps, -2% hit på mobben som slår tanken, combatres og begrenset cc, samt innervate til healere/shadowpriester), så tar jeg fint en balancedruid som dps fremfor en tilsvarende gearet/oppegående mage/rogue.

Lenke til kommentar
Jeg tviler ikke på om du har rett, men forklar det eller gi link, please. :)

 

Druiden starter på 100% threat. Vi fjerner 30% fra BoS, da gjør han 70% threat. For å komme opp til 100% (threaten han gjorde i begynnelsen) trengs:

 

100/70*100% = 142,86%, eller en økning på ca. 43%.

 

Det er bare vanlig matte. Prosentvise kutt er mye større enn prosentvise tillegg, om vi sammenligner med det opprinnelige beløpet. Fjerner du 50% fra et beløp har du halvparten igjen, øker du med 50% fra et beløp har du økt med en tredjedel.

 

EDIT: Gjorde forklaringen litt mer presis.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt på i 8 mnd , dancetracha i kara uten eliter er vanlige mobs med vanlig hp.

Hvorfor kan en lock soloe alle elitekrokkodillene i ZG som 60 og hvorfor kan en mage pulle 20-200 samle dem slowe dem aoe dem osv solo ,men når man kommer til kara og det er 2 mages og en lock så dør dem på en 5pac? Er det pga undead?

Så en mage pulle 200 med mount og drepe alle 50k damage pr sek

Det bildet under var hans dårlige try.

I teorien burde en mage cornerpulle dette og drepe alle.

post-64596-1189618509_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
En ting jeg har lurt på i 8 mnd , dancetracha i kara uten eliter er vanlige mobs med vanlig hp.

Hvorfor kan en lock soloe alle elitekrokkodillene i ZG som 60 og hvorfor kan en mage pulle 20-200 samle dem slowe dem aoe dem osv solo ,men når man kommer til kara og det er 2 mages og en lock så dør dem på en 5pac?  Er det pga undead?

Så en mage pulle 200 med mount og drepe alle 50k damage pr sek

Det bildet under var hans dårlige try.

I teorien burde en mage cornerpulle dette og drepe alle.

9481644[/snapback]

Mobbene i kara gjør mer skade en vanlige mobs, og har mer HP

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Ja, du og du, Spellfire+Spellstrike og litt ymse fra Kara tar jo evigheter å ordne seg. Jeg skriver heller ikke at 4k er mye, men tar du med i beregningen hva en balancedruid optimalt sett gir en gruppe i tillegg til dps (+5% spellcrit til gruppen, +3% hit + høyere dps til meleedps, -2% hit på mobben som slår tanken, combatres og begrenset cc, samt innervate til healere/shadowpriester), så tar jeg fint en balancedruid som dps fremfor en tilsvarende gearet/oppegående mage/rogue.

9481460[/snapback]

Greit nok, men de fleste klassene kan også gi mye ekstra dps til gruppen. F,eks enha shaman. 10% ekstra AP, 80 str, 70 agi (husker ikke korrekte tall, men tror de er noe slik) pluss mana / health totem. De blir ikke så mye bedre enn andre klasser. Men smaken er som baken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...