Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp.

 

Tid du bruker når du ikke er rested / 2 = tid du bruker når du er rested.

 

Enkelt.

9476169[/snapback]

Altså i IRL dager, må jo vente på rested gain...

9476179[/snapback]

Hvis vi antar du bruker 10 dager played tid for å komme til 70, uten å bruke noe rested i det heletatt.

 

Hvis du nå gjør samme løpet, men hver gang før du spiller så venter du i en inn eller en city for å få full rested (1,5 levels), og hver sesjon du spiller er kun for å spille ut rested bonusen, for deretter å gå rett til en inn eller city for å tjene opp ful rested igjen.

 

Det vil da ta deg 471,6 dager IRL å komme til 70.

 

Grunnen til det er fordi det tar 8 timer å tjene opp en bar med rested bonus, og du kan maks ha 1,5 levels med rested om gangen, så det vil ta 10 dager av logget i en inn eller city for å tjene opp nok rested til å ha full rested bonus.

 

og det går 46,666666 (osv) fulle rested bonuser på 70 levels. det vil si du må ha en samlet avlogget tid på 466,6 dager for å ha tjent opp all rested bonusen.

 

i tilleg så må du jo brukke rested bonusen for hver gang du er avlogget, men med dobbel xp (rested) så vil det ta deg halvparten av vanlig played tid å spille opp til 70.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

jau, men skal ikke se bort i fra at jeg har regnet noe feil heller, siden jeg ligger her dau trøtt og kraftig forkjøla.

Kan fort ha tasta feil i ørska.

 

Så hvis noen har lyst til å kontrollere det, sier jeg bare lykke til.

 

Men du trenger jo kanskje ikke vente på full rested gain hver gang?

 

holder kanskje med en halv lvl rested?

9476342[/snapback]

 

den totale tida skulle fortsatt bli den samme, så lenge du kun spiller mens du har rested bonus, og ikke noe mer.

 

Siden mengen rested bonus du får synker jo ikke jo lengre du er avlogget.

 

det tar 10 dager å tjene full rested bonus, så halv rested bonus vil ta 5 dager uansett.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
Snip

Hva heter shamanen din?

Tenkte at jeg ikke skulle angripe deg, da du mest sannsynlig kommer til Nagrand før jeg er ferdig der. Jeg er Alvira, 66 spriest.

9476119[/snapback]

 

Deovolente, men jeg skipper vanligvis Nagrand og tar BEM først, og kommer tilbake rundt 67. Litt for mye STV-fakter til at jeg gidder å henge der rundt 64.

9476395[/snapback]

Ah, okei. Er litt lei av Nagrand nå. Jeg kan vel hoppe til BEM i den levelen jeg er nå?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig Caddy, men hvis jeg skal ta med Quest xp i beregningene så vil regnestykke bli nesten umulig, siden jeg da må regne ut nøyaktig hvor mye xp som trengs for å komme fra 1 til 70 og nøyaktig hvor mye xp det er mulig å få i quest rewards, for så å t rekke fra det, deretter ta hvor mye xp som er igjenn og regne ut hvor lang tid det vil ta å fylle opp når du bruker rested bonus.

 

Det vil heller ikke være et like nøyaktig svar, siden jeg da må regne med gjennomsnitts XP-en hele veien opp til 70.

Lenke til kommentar

Selv om det er litt "juks", kan man jo godt levle opp til level 20 før man begynner å vente på rested. De levlene går så fort uansett.

 

Dersom man levler opp 1 level om gangen med rested vil det jo gå fortere enn dersom man levler opp 1.5 levler, da mengden rested bonus øker for hver level man går opp.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Men rested utregningen stemmer jo ikke for å gi et realistisk syn på det.

Jeg var rested 66-70 og da levla jeg de lvlene torsdag-søndag og spilte hver dag (Hadde en del fri på skolen pga. lærere osv. mens vennene mine ikke hadde det, hvis noen tenkte på no-life kommentar :p ).

Lenke til kommentar

Tor-Gunnar: men da levlet du ikke kun på xp fra å drepe mobs, du tok vel også quests? quests gir totalt mer xp over den tiden du bruker på å ta questen, som det du ville gjort i det samme tidsrommet ved å bare drepe mobs.

 

 

Quicko: den siste der skjønte jeg ikke... Hvorfor skulle det gå raskere å bare vente på 1 level med rested og bruke det, for så å vente på en level til og bruke det osv. i stede for å vente på 1,5 level rested? det tar jo like leng tid uansett...

 

la meg forklare: Hvis du f.eks. skal opp 3 levels, og har lyst til å bruke kun rested bonus for å gjøre det. Du finner ut at du kan enten logge ut av spillet og vente til du har 1 level rested bonus for så å bruke det. Dette gjør du da tre ganger på rad, slik at du har ladet til sammen 3 levels rested bonus, og brukt det.

 

Tiden det har tatt deg: 20 dager

 

Eller du kan vente på 1,5 level rested bonus og bruke den, for så å vente på 1,5 ti og bruke den.

 

Tid det har tatt deg: 20 dager.

 

Grunnen til at det tar like lang tid, er fordi, selv om mengden XP som rested bonus er verdt, øker for hver level, så vil fortsatt mengden levels den er verdt, altid være den samme. Hvis du fyller opp 1 levels i sede for 1,5, og heller venter med den 0,5 levelen til neste rested påfylling, så vil ikke den 0,5 rested gå noe raskere.

Lenke til kommentar

Jeg har levlet en hunter til lvl 27, og ble litt smålei. Så jeg skal starte en liten alt som jeg skal levle til lvl 15. For å så levle hunteren til lvl 40 ellerno. Så jeg vil helst ha en morsom klasse som bruker både casting og melee, jeg tenkte shammy! Så jeg har nå laget en som jeg levlet til lvl 6. Men har dere andre forslag? Godt å vite nå mens shammy enda er low-lvl. :)

Lenke til kommentar
Jeg har levlet en hunter til lvl 27, og ble litt smålei. Så jeg skal starte en liten alt som jeg skal levle til lvl 15. For å så levle hunteren til lvl 40 ellerno. Så jeg vil helst ha en morsom klasse som bruker både casting og melee, jeg tenkte shammy! Så jeg har nå laget en som jeg levlet til lvl 6. Men har dere andre forslag? Godt å vite nå mens shammy enda er low-lvl. :)

9477192[/snapback]

 

malee/caster er det bare shammy som er, men jeg ville spilt vidre på huntern hvis jeg var deg, siden du er ganske ny i spillet og hunter er lett spilt og lett og lvle, shaman er PAIN helt frem til du får DW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...