Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Marinade87 skrev (10 timer siden): Så alle realms er koblet sammen nå, og lager layers eller kombinerer etter behov? Jeg trodde det bare var innad i hver "battlegroup" Ganske sikker på at battlegroups eksisterer enda. De du treffer ute i verden er forsatt fra samme battlegroup, vi har bare litt mer fleksibilitet i mellom serverne (inn og utenfor battlegroups). Av erfaring, så har det lite å si hvordan fordelingen på serveren du har valgt er. Har vært på flere hovedsaklig alliance servere de siste årene, og ute i verden får jeg likevel inntrykk av at vi blir overkjørt av Horde. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Marinade87 skrev (19 timer siden): Takker for tipset. Men jeg ser det er litt skjevfordeling mellom alliance og horde der. Det er vel best når balansen er noenlunde ok og PvPen blir noenlunde fair. Realms active characters Alliance 3 570 Horde 101 057 Overall 104 627 Med mindre den er merget med en annen alliance-dominert server som ikke er tatt med. Har ikke så veldig mye å si i PvP da realms blir koplet sammen. Har blant annet kommet i battleground grupper med folk fra blant annet russiske, tyske og franske realms f.eks. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Ser Blizzard kjører noe gratis helg opplegg nå, hvordan er wow retail etter lvl squish'en? Og hva er status på Shadowlands, virker det lovende? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Nitrius skrev (3 timer siden): Ser Blizzard kjører noe gratis helg opplegg nå, hvordan er wow retail etter lvl squish'en? Og hva er status på Shadowlands, virker det lovende? Har ikke testa prepatchen selv, så kan ikke svare der. Men angående Shadowlands, så kommer det litt an på hva du er ute etter. Alle de nye systemene er et balansemareritt, og kommer nok til å surne mange sin opplevelse om vil drive med litt utfordrende content, både PvP og PvE. Vil du bare drive dank / spille helt casual så kan det fort bli den beste expansionen på lenge, spesielt om du er glad i alts / teste flere karakterer. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Å leve fra 1-50 går latterlig fort sammenlignet med før hvert fall. Nå er det også 16% ekstra xp bonus pga jubileum. Så. + 10% xp Wheee/DMF, +16% xp+ 10% xp BFA flaske. Det går unna. Jeg hadde også en del level 110 (level 40 nå) som hadde maks rested bonus. Føltes ut som et par dungeons og noen quest så var det level 50 og klar for SL. 😁 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. november 2020 Del Skrevet 7. november 2020 Det går virkelig unna ja, fra en reddit tråd: Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. november 2020 Del Skrevet 7. november 2020 Farmer heller ting for Naxx i Classic, og venter på TBC Classic Shadowlands ser ut som komplisert rot Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 7. november 2020 Del Skrevet 7. november 2020 IT-Henrik skrev (Akkurat nå): Det går virkelig unna ja, fra en reddit tråd: Det er sjukt kjapt! Jeg har vel klokka inn 8 timer på en rogue jeg startet på lvl 1. Men mye AFKing 😁 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Noen erfaringer med shadowlands så langt? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 Digger designet på Bastion sonen så langt, og litt smått sjukt å tenke på at dette spillet er 16 år. Blitt lvl 53 og koser meg med lore og tar det ellers ganske rolig. 1 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 Shadowlands virker som den beste ekspasjonen noensinne. Jeg setter den høyere enn Legion. Driver nå på med World Quests og har begynt heroic spam. 1 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 On 11/6/2020 at 11:51 PM, IT-Henrik said: Vil du bare drive dank / spille helt casual så kan det fort bli den beste expansionen på lenge, spesielt om du er glad i alts / teste flere karakterer. Støtter denne 100%. Jeg driver dank, er casual og spiller mest alts, så for meg er Shadowlands innertier. Ellers er jeg helt enig i at systemene er for mange og for komplekse. Det er kjipt å lage så mye flavor (covenants og alt utstyret) og så lenke det til abilities. Det var heeelt unødvendig. De burde raffinert klassene i stedet for å gi oss enda mer borrowed power. I det minste burde det ha holdt med soulbinds. Folk kommer alltid til å minmaxe og de færreste synes det er noe særlig morro. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 Expansions burde være gratis iogmed at en betaler for å spille I det minste burde det vært gratis om du betalte for 1 år Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 Jeg klarte ikke Bastion jeg. Syntes det var et forferdelig virrvarr og så inn i det helsikes treigt. Altså, jeg liker lore og når noe er nytt gjør jeg meg alltid flid med å ta god tid, lese alt av tekst og prøve å leve meg litt inn i storyen, men dem to første timene av Bastion dro ut og dro ut og dro ut med noe jeg syntes var svært lite interaktivitet, annet enn "klikk på denne" og "hør på dette" Kom til Maldraxxus nå og det ser litt bedre ut. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 On 11/25/2020 at 3:08 AM, Thorny said: Shadowlands virker som den beste ekspasjonen noensinne. Jeg setter den høyere enn Legion. Driver nå på med World Quests og har begynt heroic spam. Det er en nokså malplassert påstand å komme med første uka en ny utvidelse er ute. Så godt som samtlige utvidelser føles jo bra de første ukene. Det er jo når den første dosen av innholdet er mer eller mindre er gjennomspilt og man må avvente hva mer Blizzard kommer med hvor ting normalt begynner å skille seg veldig ut. Personlig digget jeg WoD ved lansering. Questing innholdet opp til maks level og alt innholdet som var der ved release var temmelig solid. Men så droppet jo Blizzard ballen fullstendig og ble den utvidelsen som fikk minst innhold utover. Hjelper ikke at spillet føltes veldig bra i 2-3 mnd når de knapt kom med innhold etter det så mange hadde gigantiske perioder hvor man kjedet seg ihjel. Men jeg er jo forsåvidt enig at det ser ut som Blizzard har tatt et par kloke valg med Shadowlands. Veien fra level 50 til level 60 er kortere enn den har vært i noen annen utvidelse. Og når du først når maks level så åpner spillet seg mye mer og du står langt friere enn før. Vil du ha mer questing så får du det i hopetall via Covenants. Men om du ikke er noe fan av questing så kan du få anima så og si like effektivt via alle former for gameplay. Du kan fortsette å queste om det er det du vil, du kan farme dungeons, du kan spile PvP osv.. Du står nærmest helt fritt til å spille det innholdet du liker best og det er veldig lite i spillet som vil straffe deg for det. Med Legion og BFA så ble du jo regelrett straffet om du spilte spillet "feil" da du fikk mye mindre Artifact Power og Azerite Power av det. Blizzard ser ut til å forsøke å gå helt bort ifra den tankegangen med Shadowlands og det er jo utvilsomt mye bedre. Men for min del så går det temmelig sakte og jeg er ikke sånn kjempe engasjert. Det er nok flere grunner til det. For det første så er jeg ikke noe videre stor fan av konseptet bak Shadowlands. Hele tanken bak at vi nå drar til the after life, hvor liksom alle som dør på Azeroth havner og blir dømt av en Arbiter og hele den opplegget der blir for spirituelt for min del personlig. Jeg klarer ikke å la meg fenge av såpass høytflyvende konsepter og jeg synes det er så mange aspekter ved det som gir så lite mening også. At vi driver å er i the after life, men vi lever og at vi går rundt og slakter de og de folkene og nærmest spiller og oppfører oss kliss likt som vi gjør på Azeroth selv om vi nå er på et helt annet "plane of existence" blir et konsept jeg ikke klarer å relatere til i det hele tatt. Jeg er nokså sterkt tilknyttet til WarCraft Lore og liker å følge med på den. Men akkurat her har jeg falt helt av lasset. Var ikke noen superfan av konseptet dra tilbake i tid og parallelt univers som de introduserte med WoD, men da var det i minste en historie og karakterer som bygget på noe jeg hadde et forhold til via WarCraft 2 og WarCraft 3. Så for min del så er nok det en av grunnene til at jeg er litt mindre engasjert her. Grunn nummer to er nok at jeg for hvert år som går vokser mer og mer fra spillet. Som en spiller av World of WarCraft i typ 16 år så har jeg jo klokket langt flere timer i dette spillet enn jeg egentlig har lyst til å tenke på. Men det er jo ingen som kan påstå at spillet har utviklet seg allverdens på temmelig mange år nå. Om noen hadde slettet hukommelsen min om spillet og droppet meg ned i Legion nå i 2020, som jo tross alt er et fire år gammelt spill. Eller WoD for den sakens skyld som er et seks år gammelt spill så hadde jeg jo knapt merket noe forskjell fra et rent gameplay og mekanikk perspektiv. Spillet leverer den samme gameplay-loopen for hver utvidelse. Vi får forbedret grafikk og klassene vil føles litt annerledes osv fra utvidelse til utvidelse men Blizzard har gjort fint lite med tanke på å modernisere spillbarheten i spillet. Og det er sikkert mange som liker det, og jeg hadde sikkert hatet det selv hvis de hadde forandret på for mye. Men da ender jeg samtidig opp med at jeg ikke klarer å spille spillet i for store mengder og over for lange perioder da jeg føler jeg har spilt det før, noe jeg jo på mange måter har. Og spillet føles jo mer og mer datert for hvert år som går. Spillmediet har jo utviklet seg voldsomt. Spill som The Last of Us Part II, The Witcher 3, Red Dead Redemption II, God of War, Death Stranding, you name it har jo løftet spill til nye høyder hva gjelder spillverdner, innlevelse, skuespill og alt. World of WarCraft har jo på ingen måte utviklet seg i takt med spillmarkedet generelt og når det spilles så latterlig gode spill over en lav sko så er kampen om pengene og oppmerksomheten blitt mye større. Men sist og ikke minst så er nok hovedgrunnen til at jeg ikke kosr meg mer med spillet; WoW Classic. Ikke fordi jeg hellr spiller Classic over Shadowlands men nettopp fordi WoW har blitt et spill jeg koser meg med i mengder. Men jeg må få litt avstand og pause fra spillet for at sulten etter det litt daterte gameplayet som WoW tilbud skal vokse i meg igjen. Normalt så har jeg knapt rørt WoW i ett år før en ny utvidelse kommer. Normalt spiller jeg veldig aktivt i 2-3 mnd ved utgivelse av ny expansion, også tar jeg en pause helt til content patch 2-3 kommer også spiller jeg aktivt igjen i 1 mnd også har jeg pause til neste utvidelse. Før Shadowlands så har jeg knapt hatt en pause da jeg har spilt såpass mye Classic i år. Så jeg er nok veldig mettet på "WoW" sånn generelt og det gjør det jo ekstra tøft for en ny utvidelse til å klare engasjere meg. Så det er nok en kombinasjon av alle disse tre grunnene, men mest sistnevnte som gjør at jeg sitter her å føler meg fryktelig "meh". Det hjelper ikke at utvidelser kommer på et såpass dårlig tidspunkt også. Det er alltid ekstra mye å gjøre på jobb i November-Desember og man har julestresset oppå det igjen og kommer jo spill som Cyberpunk rett rundt hjørnet osv.. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 (endret) Dagbok: Hovedfokuset mitt er Classic, men det er gøy med Retail også. Level 59,5 nå, dinger vell i kveld. Avventer å si om jeg liker SL eller ikke før det har gått minst et par uker. Har jo ikke fått sett hvordan "gameplay loopen" er enda. Lore og sånt bryr jeg meg ikke om i det hele tatt. Vi er en gjeng på 8-10 folk fra Classic-guilden som lagde en versjon av guilden på retail også, for å ta M+. Har ikke spilt Retail noe seriøst siden MoP. Ingenting etter det har fenget meg. Så jeg har aldri prøvd M+ før. Det gleder jeg meg til. Én ting til; det kostet meg 55 Euros for server transfer og faction change, for å spille med dem. Blizzard tar seg faen meg godt betalt! Endret 27. november 2020 av Skurupu Lenke til kommentar
Walkyrje Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 Jeg selv har hatt pause fra wow i nesten 2 år nå. Men her om dagen måtte jeg bare prøve shadowlands. Men det ble en nedtur når jeg kom til himmelriket. Kunne like greit ha laget et spill om engler og fabeldyr. Mulig det tar seg opp så skal gi det en liten sjanse Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 Skurupu skrev (54 minutter siden): Én ting til; det kostet meg 55 Euros for server transfer og faction change, for å spille med dem. Blizzard tar seg faen meg godt betalt! Fe har vel sine grunner? Men, er det nødvendig? Går rimelig kjapt å levle opp en ny nå. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 Mest på grunn av gull man tar med seg karakteren i dag Får man SL på Black Friday eller? Gidder ikke betale full pris, for deretter å betale for å spille Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 39 minutes ago, Knutgrus said: Fe har vel sine grunner? Men, er det nødvendig? Går rimelig kjapt å levle opp en ny nå. Har en level boost liggende, men jeg ville ha mainen min, fordi jeg har spilt på den siden Vanilla, og har utrolig mye tid investert i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå