Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Level squishes. Gleder meg. De har lagt opp til en fullstendig revamp av leveling. 1-50 kan spilles kun i MoP om du vil, eller i TBC, eller WoTLK etc. Kun de siste 10 levelene gjøres i nyeste expac, og når du levler alts så skal du visstnok gjøre endgame progression samtidig og innholdet blir til en viss grad valgfritt. De har lyttet veldig godt til feedback, skal vi tro alt Ion sier.

Lenke til kommentar

Shadowlands ja... Level 60 maks, hva skjer når man er level 119? Står det 119 og 60, eller squishes level nå?

Lurer du på hva som skjer når squishen blir aktiv? 119 er en bestemt % av 120. Kanskje du blir lvl 49 da og xp-baren er nesten full.

 

Ellers er det god tid til å levle opp til 120 :D

Lenke til kommentar

Level squishes. Gleder meg. De har lagt opp til en fullstendig revamp av leveling. 1-50 kan spilles kun i MoP om du vil, eller i TBC, eller WoTLK etc. Kun de siste 10 levelene gjøres i nyeste expac, og når du levler alts så skal du visstnok gjøre endgame progression samtidig og innholdet blir til en viss grad valgfritt. De har lyttet veldig godt til feedback, skal vi tro alt Ion sier.

Så alt innhold mellom vanilla og Shadowlands er overflødig?

Vil de fjerne level requirement som er på plass for å få tilgang de 2 siste expansionene?

 

Hadde vært kult å kunne gå rett dit fra level 1, for jeg syns questingen/levelingen er bedre og mer strømlinjeformet i sonene fra de to siste expansionene sammenlignet med tidligere soner.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så alt innhold mellom vanilla og Shadowlands er overflødig?

Vil de fjerne level requirement som er på plass for å få tilgang de 2 siste expansionene?

 

Hadde vært kult å kunne gå rett dit fra level 1, for jeg syns questingen/levelingen er bedre og mer strømlinjeformet i sonene fra de to siste expansionene sammenlignet med tidligere soner.

Slik jeg forstod det.

1-10: Ny universal level sone, som skal lære deg mest mulig om spillet (inkludert en liten mini dungeon)

10-50: Du kan velge å levle i BFA, eller så kan Chromie ta deg med tilbake i tid til en annen ekspansjon, visstnok kun 1 ekspansjon for alle 40 levelene. 

 

Men føler jeg ikke forstår likevel, med heirlooms og flying så tar det vel 3-4 timer å levle igjennom MoP? Så 3-4 timer på en ny karakter til du er klar for det siste nye?

 

Det er så langt fra det tungvinte greiene vi har i dag, i senere tid har de jo gått ut av sin vei for å til og med gjør levelling saktere, tilsynelatende for å selge level boost.

Og derfor har jeg vanskelig for å tro at det faktisk blir sånn som det tilsynelatende ser ut til å bli, ene og alene av at jeg nekter å tro at de gir opp på salget av level boost. 

Lenke til kommentar

Dette er jo virkelig på høy tid. Har hatt lyst til å starte alts, noe som ville gagnet spillet og Blizzard da det hadde holdt min subscription aktiv lenger og jeg hadde dedikert mer tid på Blizzard og WoW fremfor å ikke gidde og heller kansellere og spille andre spill.

 

Men selv med heirlooms så er jo veien fra level 1-110 helt absurd lang og treig. Dør nærmest bare av tanken, og etter de skalerte innholdet så har det jo faktisk blitt enda verre da ting er enda tregere enn før. Må dedikere så absurd lang tid før du når nåværende innhold, og kvaliteten på det du må pine deg igjennom er jo så som så.

 

Jeg likte scaling på eldre innhold, ting ble litt vel teit med heirlooms hvor du bare maltrakterte alt og alle på din vei, og du kunne ikke følge progresjoner i soner eller noe som helst underveis. Men mengden EXP som kreves og mengden EXP du får per time er for dårlig etter skaleringen, du må fremdeles bruke absurd mye tid. Så selv om det å spille innholdet føles bedre og mer logisk etter skaleringen, så er fremdeles følelsen av progresjon og veien til "current" innhold alt, alt for lang.

 

 

Disse endringene virker helt prima. 1-10 går unna på null, komma, ingenting så å bruke det på å introdusere spillere til rasen og klassen sin for deretter å la spillere enkelt og greit bare bestemme om de ønsker å tilbringe en 5-10 timer i gamle soner, Outland, Northrend, Pandaria, Draenor, Broken Isles eller Zandalar/Kul Tiras er en helt massiv forbedring. Nå kan du velge hvilken epoke du vil spille og du trenger bare å spille igjennom en av dem før du er på "current" innhold. Ikke noe mer kaste bort 100 timer+ for å nå current innhold, og jeg regner med at de beholder denne tankegangen fremover også så selv etter Shadowlands og når vi får neste utvidelse så er det samme systemet, obligatorisk intro i level 1-10, og deretter velger du en epoke (gamle soner, Outland, Northrend, Pandaria, Draenor, Broken Isles, Zandalar/Kul Tiras eller Shadowlands) før du er på current innhold. Med andre ord så burde det aldri mer ta lenger enn maks 15 timer før du er på aktuelt innhold.

 

Gjør det jo langt mer aktuelt å starte nye karakterer og gjenoppleve endel av disse epokene i spillet med nye karakter og klasser.

 

 

Har de endelig innsett at det å presse folk mot boosts ikke generer særlig med penger om det fører til at alle forlater spillet? Mange av de øvrige endringene hvor de ser ut til å ta vanvittig store steg bort fra "randomized" loot og loot progression og over til mer håndfast progresjon hvor du kan jobbe mot dedikerte mål er jo også veldig lovende. Alt jeg egentlig har hatet med moderne WoW ser ut til å bli utvasket med Shadowlands!

 

Spillet vil jo dog fremdeles ha de vanlige begrensingene i form av alt for gammel spillmotor, så noen revolusjon av gameplay få vi jo ikke og det visuelle selv om jeg alltid har syntes det har fungert bra for WoW har jo sine klare begrensinger og når "Shadow"lands ender opp med å se såpass blast, lyst og cartoon-y ut så er jo det litt syn. Begrensingene til grafikkmotoren og valget av visuell stil passer ikke helt med tematikken på flere av disse sonene. Blir litt det samme problemet som Diablo 3 hadde kontra Diablo 2 som Blizzard nå ser ut til å adressere med Diablo 4. Iforhold til tematikken til utvidelsen så burde ting sett langt mørkere og dystert ut, men den visuelle stilen setter sine klare begrensinger som ødelegger litt for det kule uttrykket og stilen en utvidelse som Shadowlands kunne og burde ha hatt.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Slik jeg forstod det.

1-10: Ny universal level sone, som skal lære deg mest mulig om spillet (inkludert en liten mini dungeon)

10-50: Du kan velge å levle i BFA, eller så kan Chromie ta deg med tilbake i tid til en annen ekspansjon, visstnok kun 1 ekspansjon for alle 40 levelene.

 

Men føler jeg ikke forstår likevel, med heirlooms og flying så tar det vel 3-4 timer å levle igjennom MoP? Så 3-4 timer på en ny karakter til du er klar for det siste nye?

 

Det er så langt fra det tungvinte greiene vi har i dag, i senere tid har de jo gått ut av sin vei for å til og med gjør levelling saktere, tilsynelatende for å selge level boost.

Og derfor har jeg vanskelig for å tro at det faktisk blir sånn som det tilsynelatende ser ut til å bli, ene og alene av at jeg nekter å tro at de gir opp på salget av level boost.

Leveling saktere? Min personlig erfaring er at jeg syns den nye expansion lar seg levele raskere og mer effektivt enn tidligere expansions.

Du har store questhubs som lar deg omtrent fylle opp questloggene uten å måtte røre på deg.

 

De har også revampet vanilla områdene med flere questhubs hvor det tidligere ikke fantes noen.

Så jeg føler at det ikke er tilfellet.

 

Hvis de faktisk hadde ønsket å selge boosts, så hadde de ikke level squishet.

Da hadde de gjort 130 til ny max level og bare gjort en ny stat squish i stedet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvis de faktisk hadde ønsket å selge boosts, så hadde de ikke level squishet.

Da hadde de gjort 130 til ny max level og bare gjort en ny stat squish i stedet.

De kunne gjort en levelsquish og beholdt hvor lang tid det tar selv om det er færre levler.

 

Angående at det tar lengre tid, så papegøyer jeg bare det jeg har hørt mest av det siste året, mulig jeg har bare hørt den høylytte negative gjengen.

Har ikke personlig erfaring, for leveling som det har vært ser jeg for en mild form for tortur, og ikke noe jeg har giddet å bruke tid på.

Det er ikke til å skyve under en stein at det tar fryktelig lang tid uansett, om det akkurat nå går litt kjappere eller tregere enn for halvannet år siden. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Slik jeg forstod det.

1-10: Ny universal level sone, som skal lære deg mest mulig om spillet (inkludert en liten mini dungeon)

10-50: Du kan velge å levle i BFA, eller så kan Chromie ta deg med tilbake i tid til en annen ekspansjon, visstnok kun 1 ekspansjon for alle 40 levelene. 

 

Men føler jeg ikke forstår likevel, med heirlooms og flying så tar det vel 3-4 timer å levle igjennom MoP? Så 3-4 timer på en ny karakter til du er klar for det siste nye?

 

Til nå er det uklart om du kan angre valget ditt for valgt expansion. Jeg vil tippe du kan det, men kanskje med en penalty. Målet dies er å gi en sømmet opplevelse, det vil si gå igjennom contentet til én hel expansion. Jeg håper ikke det er snakk om å levle igjennom MoP, for eksempel, slik vi gjør i dag – der en hel haug med quester tilhørende hoved-plot står ugjort.

 

Jeg drømmer om at vi quester igjennom Jade Forest, til Valley of The Four Winds, så til Kun-Lai Summit, Townlong Steppes og så Dread Wastes. Åpner Vale of Eternal Blossoms opp, og så gjør også hovedplottene bak det som var max-level. Aller helst skulle det vært en story-mode til å gå igjennom raidene også. Og  når du har åpnet opp Timeless Isle og slått Garrosh på "story-mode" som ikke eksisterer enda, med gear fra vendorer/story-mode raid som tidligere var tilgjengelig kun fra lvl 90 men nå er tilgjengelig med en gang du klarer å nå innholdet, først da er du lvl 50. Langt mer enn 3-4 timer, men også veldig mye mindre enn det vi må gjøre i dag, og en hel opplevelse som ikke kutter av før du når klimakset for ekspansionen.

 

Eventuelt står i et hjørne og dreper mobs, eller spammer dungeons eller BGs i tilsvarende tid, om det er din kopp te.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Til nå er det uklart om du kan angre valget ditt for valgt expansion. Jeg vil tippe du kan det, men kanskje med en penalty. Målet dies er å gi en sømmet opplevelse, det vil si gå igjennom contentet til én hel expansion. Jeg håper ikke det er snakk om å levle igjennom MoP, for eksempel, slik vi gjør i dag – der en hel haug med quester tilhørende hoved-plot står ugjort.

 

 

Dem sa i Deep Dive panelet at dersom du vil hoppe fram og tilbake mellom ekspansjoner/zoner så står du fritt til å gjøre det.

 

Hvis du vil gjøre hele TBC så outlevler du ikke, men du kan også avbryte etter Hellfire Peninsula, sprette til Jade Forest for så å ta turen til Storm Peaks om du så skulle ønske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En annen ting som også kom frem i deep diven er at flunk nye spillere må spille den nye leveling sonen 1-10 og så BFA 10-50.

Alle andre kan velge hva de selv vil, til og med fra level 1, de blir bare gitt noen alternativer underveis. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...