Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går var det bare 3 som var "full" midt i prime time. Det er ikke nå som er utfordringen, men om 3-6-12 måneder, altså på lang sikt.

 

Poenget er at det er kun 3 realmer som skiller seg ut med tanke på populasjon. Jeg er heldigvis på en av de realmene med mest folk og kø. Da er det større sjanse for at det er nok folk der om étt år enn realmer som allerede er uten kø.

 

Mulig at Classic har mer dedikerte spillere og det vil vise seg om 2 måneder, men retail har de siste 10 år pleid å ha et gedigent frafall av spillere 2-3 måneder etter launch. Policy tidligere har vært at man ikke får flytte til realm som er full. Resultatet kan da bli at man sliter i fase 5 og 6 hvis man er på feil realm nå.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Dette jeg prøvde å forklare til venner og bekjente som gråt over at vi måtte spille på en full server. Man får igjen for det senere. Heldigvis så virker det som om det fortsatt er mye aktivitet på flamelash.

 

Lvl 31 nå, går sakte da jeg ikke har tid til å spille så mye som planlagt. Men hver gang jeg spiller får jeg bekreftet hvor mye bedre jeg liker classic enn dagens spill. Interaksjoner med motsatt faction, faren ved å pulle for mange mobs, lange gåturer for å nå nye dungeons eller quest hubs++ gjør at spillet føles utrolig levende og stort. Alt handlet ikke om nostalgi, hvem hadde trodd..

Endret av Skosåle
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kun en realm som var full kvart på fem. Samme realm som har best raid-progress og dedikerte PvP spillere.

 

Det som verre er, at kun 4 realmer er high. Det kan stabilisere seg på et sunt antall spillere som spiller gjennom alle 6 fasene men det kan også bli 10+ realmer med for få spillere i fase 5 og 6.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Skulle til å si, vil ikke serverne rent naturlig bli fullere når layerne blir fjernet?

Køen tar jo hensyn til hvor mye folk det er på samtlige layers knyttet til en server.

 

Så å diskutere hvor sunn en server er basert kun på hvorvidt det står lav, høy eller full virker helt meningsløst, da man mangler over halve konteksten, antall layers på de enkelte serverne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja, og derfor er medium server mer sunne enn de som er under og over

I verste fall får de jo aldri fjernet alle layers på de traveleste serverne. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En av grunnene til at man trenger mange folk er at det er ca 2% av spillerne som er gode spillere. Virker som om mange tror at en spiller er en spiller.

Nå må du slutte å dra tall og "fakta" ut av ræva. 

 

Og hva i alle dager trenger du "gode" spillere til?

Når en 20-mann pug greier å cleare Onyxia en måned etter release.

Lenke til kommentar

Det finnes tall fra samtlige versjoner av WoW som tilsvarer at i snitt er ca 2% av spillerbasen over terskelen, nært en standard kurve for normal fordeling.

 

Det er viktig å spille med folk på øverste hylle, spesielt hvis man skal grinde rank 14. Hvem orker å bruke 14 timer/dag på ikke å få igjen så mye som mulig for den tiden? Et voksent menneske i Norge forsaker minst minst 250 kr timen for hver time de er logget inn i spillet i form av tapt verdiskaping og avkastning på denne. Dyktige mennesker taper langt mer. Jo flinkere det er, desto viktigere er det å få spille med likesinnede.

 

Hvis du gjør en feil og du ikke vet hva som gikk galt, nei da kommer du ikke i flere raid, for du kaster bort tiden til andre mennesker. Uhell skjer, men da vet du hva som gikk galt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det finnes tall fra samtlige versjoner av WoW som tilsvarer at i snitt er ca 2% av spillerbasen over terskelen, nært en standard kurve for normal fordeling.

 

Det er viktig å spille med folk på øverste hylle, spesielt hvis man skal grinde rank 14. Hvem orker å bruke 14 timer/dag på ikke å få igjen så mye som mulig for den tiden? Et voksent menneske i Norge forsaker minst minst 250 kr timen for hver time de er logget inn i spillet i form av tapt verdiskaping og avkastning på denne. Dyktige mennesker taper langt mer. Jo flinkere det er, desto viktigere er det å få spille med likesinnede.

 

Hvis du gjør en feil og du ikke vet hva som gikk galt, nei da kommer du ikke i flere raid, for du kaster bort tiden til andre mennesker. Uhell skjer, men da vet du hva som gikk galt.

Samtlige versjoner sier du, da er det vel ingen problem å finne minst en kilde?

 

Så er øverste hylle de som er gode, eller de som gidder å spille AB 14 timer til dagen? De er nødvendigvis ikke en og samme spiller.

 

Og folk flest tåler at folk tabber seg ut her og der, høres faktisk ut som du aldri har gjort noe som helst raidprogress med en fast gruppe før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...