Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle. For jeg skjønner ikke helt hva du mener.

 

Forstår ikke logikken i at KUN Mythic skulle tatt lengere tid å balansere enn om det fantes bare én vanskelighetsgrad. Blir ikke det nøyaktig det samme?

 

Det er de tre andre vanskelighetsgradene som i så fall stjeler ressurser. Men er tiden spart på det nok til å lage et helt nytt raid? Jeg tviler sterkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 Men er tiden spart på det nok til å lage et helt nytt raid? Jeg tviler sterkt.

Kanskje nok spart tid for teamet som driver balansering / internal testing, men så trenger du flere teams enn det for å utvikle et raid.

Lenke til kommentar

Som å diskutere med veggen..

 

Nå må de balansere for LFR, Normal og Heroic, som er forholdsvis enkelt, så bruker de like lang tid, og kanskje lengre tid på å balansere Mythic, som mindretallet gjør

 

Med LFR + Normal kunne de "enkelt" ha presset inn nye raid, eller gjenbruk av gamle, sånn som de gjorde med Naxx

AQ f.eks hadde vært artig å gjøre igjen, eller Sunwell

Siste bossen og alternative bosser kan f.eks være "Mythic"

"Alle" gjorde noen bosser i BT, men ikke alle klarte å ta alle bossene før de gjorde raidet lettere

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Som å diskutere med veggen..

 

Nå må de balansere for LFR, Normal og Heroic, som er forholdsvis enkelt, så bruker de like lang tid, og kanskje lengre tid på å balansere Mythic, som mindretallet gjør

 

Med LFR + Normal kunne de "enkelt" ha presset inn nye raid, eller gjenbruk av gamle, sånn som de gjorde med Naxx

AQ f.eks hadde vært artig å gjøre igjen, eller Sunwell

Siste bossen og alternative bosser kan f.eks være "Mythic"

"Alle" gjorde noen bosser i BT, men ikke alle klarte å ta alle bossene før de gjorde raidet lettere

Beklager, jeg spiller kanskje litt dum for å få en bedre forklaring ut av deg.

 

Det var du som skrev at den ene nye vanskelighetsgraden da skulle ha samme nivå som Mythic. Derfor ga resten av hva du sa ingen mening.

 

Jeg skjønner hva du mener nå, trur jeg. Men jeg er sterkt uenig. Både i hva som er best for spillerne, og i hvor mye ressurser Blizzard ville spart. Det høres ut som om du mener at bare de siste par bossene i et raid skal balanseres godt, resten skal være en ettertanke for LFR/N-spillerne. Rett meg gjerne om jeg tar feil. Og selv om det blir gjennomført, så trur jeg ikke det er nok ressurser spart til å få et ekstra raid i løpet av en expansion.

 

Ikke bare det, men raidene vil gi mye mindre content. Gode spillere vil bare finne glede i de siste par bossene, og middelmådige spillere vil bare noensinne se de første par bossene. Hvem er egentlig vinneren her?

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

En fin løsning på vanskelighetsgraden i raids vil jeg mene er å legge såkalte "HM Switches", likt dem i Ulduar fra WotLK.

Der hadde du Normal og Heroic i bunn, men hvis du ville ha "litt" bedre loot og mer utfordring, kunne du aktivere disse (Alt fra "BIG RED BUTTON" ved Mimiron til hvilken rekkefølge du dreper bossene i The Iron Council).

 

Når man først er inne på Ulduar, har vi jo Algalon. Der èn eller flere i raidet måtte drepe flere bosser på Hard-Mode som krav i et quest inne i raidet. Dermed låser man opp en alternativ End-Boss.

Lenke til kommentar

Ikke snakk om å bruke ekstra tid på noen bosser, men å gjøre de vanskeligere, og jeg henviser igjen til BT, eller Sunwell og Naxx, som var lik Mythic i Vanilla og BC

Som vel 1% av spillerne noen gang fullførte.

 

Jeg likte veldig godt optional vanskelighetsgrad på bossene i f.eks Uldir. Synd de gikk bort fra dette, men skyldtes vel at det var vanskelig å finne på en Hard mode for hver boss.

Lenke til kommentar

Ikke helt utelukkende wowrelatert, men hva skjer med blizzard om dagen?

Hvorfor bare sitte å pusse opp gammel møk? Hva med å lage noe nytt? Wow Classic, starcraft remastered og nå warcraft reforged.

 

Og ikke minst, mmoarpg diablo, fett!? Nei, det er til mobil...

Fordi det er enkelt og krever lite ressurser. De gir fansen hele tiden små ting mens de jobber med de større prosjektene. Prosjekter som tar noen år.

 

Hadde det vært bedre med ingenting mens vi ventet?

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Alle spillene er fortsatt populære, så hvorfor komme med noe nytt?

 

De jobber selfølgelig med noe nytt, men det er nok hemmelig inntil videre



WoW Classic kommer Sommeren 2019, krever "kun" wow sub for å spille

 

Men nå går det rykter om at det sansynligivs blir "sharding", og da vet jeg ikke om jeg gidder



Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke helt utelukkende wowrelatert, men hva skjer med blizzard om dagen?

Hvorfor bare sitte å pusse opp gammel møk? Hva med å lage noe nytt? Wow Classic, starcraft remastered og nå warcraft reforged.

 

Og ikke minst, mmoarpg diablo, fett!? Nei, det er til mobil...

De vil ha gamle veteraner tilbake så de kan tjene mer penger, enkelt og greit. Er ikke bare Blizzard som holder på med det, reintroduksjon av gamle klassikere er "in" nå om dagen. Sony f.eks har jo tidligere remastera Crash Bandicoot serien og har som kjent lansert Playstation Classic, samtidig har Nintendo sin retro versjon allerede vært i butikkhyllene lenge.

 

https://clips.twitch.tv/UnusualComfortableStrawberryKappa Sharding har absolutt INGENTING å gjøre i Classic. Det ødelegger den unike server-følelsen og mye av det sosiale aspektet som nettopp gjorde Vanilla så bra. Se for dere hvordan AQ opening event hadde vært med sharding... hva med world PvP? Får håpe at dette bare var en demo ting for å unngå køer og lag, men jeg har mine tvil. 

Lenke til kommentar

Blizzard skal iallefall få creds for å ha Classic under vanlig abonnement, istedet for å kjøre et ekstra tillegg til eksisterende abonnement for å spille det.

Hadde de vært så kåte på penger hadde de gjort det, men det ville nok skapt masse negative tilbakemeldinger og mulig en spiker i kista for WoW.

 

Det er nok nøye planlagt, tror de hadde tapt mer på å ha eget abonnement.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...