Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Uenig i nesten alt du skriver. Men du har jo også drevet med sytingen siden lenge før utvidelsen kom, så det er kanskje ikke så rart at vi har forskjellige perspektiver.

 

En ting Blizzard har fått til, er å gjøre at alt innholdet kan være relevant, men må ikke være det. Slik at du kan velge å gjøre det innholdet du vil, uten å føle at du går glipp av noe stort. WQ? Trenger ikke å gjøre de. Gjør dungeons istedenfor. Expansion Island? Trenger ikke å gjøre de. Osv.

 

At det ikke finnes gode artifact-traits er også bare tull, og at gameplay føles mye tregere ift. Legion er også bare tull. I Legion styrte jeg unna Fury Warrior før slutten, og nå er Fury Warrior noe av det gøyeste å spille, nettopp på grunn av at du kan gjøre noe nyttig hele tiden.

 

Etter min mening er denne utvidelsen den beste på veldig lenge. Den er bedre enn MoP, og med unntak av nostalgi-følelsen ved vanilla/TBC, så er det ingenting som er bedre.

 

 

Spilte jo endel i BETA og release har jo egentlig ikke forandret på stort så er ikke så veldig rart at jeg fremdeles sitter med mye av de samme følelsene. Her må vi nok bare enes om å være uenige. Det er jo bare knall at du er veldig fornøyd og koser deg med BfA! Skule ønske jeg også følte det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Uenig i nesten alt du skriver. Men du har jo også drevet med sytingen siden lenge før utvidelsen kom, så det er kanskje ikke så rart at vi har forskjellige perspektiver.

 

En ting Blizzard har fått til, er å gjøre at alt innholdet kan være relevant, men må ikke være det. Slik at du kan velge å gjøre det innholdet du vil, uten å føle at du går glipp av noe stort. WQ? Trenger ikke å gjøre de. Gjør dungeons istedenfor. Expansion Island? Trenger ikke å gjøre de. Osv.

 

At det ikke finnes gode artifact-traits er også bare tull, og at gameplay føles mye tregere ift. Legion er også bare tull. I Legion styrte jeg unna Fury Warrior før slutten, og nå er Fury Warrior noe av det gøyeste å spille, nettopp på grunn av at du kan gjøre noe nyttig hele tiden.

 

Etter min mening er denne utvidelsen den beste på veldig lenge. Den er bedre enn MoP, og med unntak av nostalgi-følelsen ved vanilla/TBC, så er det ingenting som er bedre.

Gjøre dungeons i stedet for WQ, har du et triks for å tjene rep i dungeons som ingen andre har?

 

Nå må vi ikke glemme at questlines, dungeons, pathfinder, flightpaths, ilvl på neck og allied races er alle låst bak reputation.

Man må ikke gjøre et eneste WQ, akkurat som man må ikke spille World of Warcraft.

Men det er ingen tvil om at Blizzard har designet spillet rundt at man skal gjøre WQ, og da syns jeg det er på sin plass og påpeke at de utelukket virker ut til å være designet for rundt det faktumet at du skal bruke mest mulig tid, og ikke nødvendigvis ha det gøy.

Det merkelig er jo at de ikke innser at det har helt motsatte effekten på effekten på flere, som faktisk spiller mindre.

 

Det finnes noen få gode artifact traits, men det altfor langt i mellom dem og de er sjeldent relevante på DPS siden. Healers kommer desidert best utav det. 

Jeg har sett igjennom hva Fury warrior har tilgjengelig, og må si at jeg ikke finner mye der som er interessant.

Kan vel kanskje argumentere med at raging blow øker damagen på den neste rampage (stacker opp til 5) er litt interessant, men det hjelper jo lite når den gjør halve DPSen som de beste traitsene.

Ellers er det veldig mye passivt gjør du x mer skade eller du får x stat i x antall sekunder, ting som ikke endrer hvordan du spiller i hele tatt.

Og som for alle andre, så er de universale traitsene som er best også for fury, på topp 15 er det 2 traits som er Fury spesifikk.

Det mener jeg blir helt bakvendt, spec spesifikke burde så absolutt vært det beste valget, da det er de eneste som kan tilføye det speccet noe.

 

Og så har du i tillegg hele greia med bakover progresjon, du får et nytt azerite item og må farme opp mer azerite for å unlocke den traiten du akkurat hadde.

Hva har Blizzard designet som den mest effektive måten å farme azerite på, jo nettopp de "fantastiske" island expeditions. 

 

Vi ble lovet et system som skulle være så bra at vi ikke skulle savne artifact våpenet, legendaries og tier sets.

Det er vi langt i fra pdd, og om du mener noe annet, så viser det ikke noe annet enn mangel på kunnskap om disse 3.

 

GCD endringen har gjort spillet tregere, men det blir litt overdrevet av at de fleste har/hadde veldig lav haste i lvl 120.

Noen classer er også mer påvirket enn andre, og mistenker om at flere tror det forsatt er slik som det var i alpha:

https://giant.gfycat.com/AmazingDecimalAmericankestrel.webm

 

For alt i verden, jeg har hatt det moro med BFA jeg og, men jeg merker mer og mer at mange av systemene til Blizzard har slått helt feil:

- Flere professions er verre enn noen gang (ingen BOE's over 310???)

 

- Island Expeditions var lovet som et dynamisk event som endret seg fra hver gang med "ekstremt smart AI". Til gjengjeld fikk vi Sneaky Pete som dukker opp fra intet for å overlevere Azerite bounty og øyer som jeg ikke kan skille forskjell på fra gang til gang. Her virker ut som mye av det de lovet/presentert ble kuttet.

 

- Warfronts scenarioret får jeg ikke testet før 6 uker etter release, og hvorfor innebærer ikke det å ha kontroll på warzonen flere fordeler enn 6 quests og 1 world boss, begge du som du kun kan gjør 1 gang per rotasjon / 1 gang i måneden?

 

- Azerite gear skulle fylle hullet etter legendaries, artifact våpen og ikke minst tier sets, men enn så lenge har det kun arvet legendaries sitt syndrom med at du fikk "feil item".

 

- Mythic+ fungerer bra, med unntak av azerite gear er fjernet fra loot tabelen til kista i slutten av dungeonen. Så eneste mulighet til å få azerite gear er via weekly chest, men det vil ta i gjennomsnitt 6 måneder å fylle de 3 slotsene på denne måten.

 

- WQ er mye av det samme som i Legion, bare gjort mer tungvint med fjerning av WQGF og at flere objektiver ikke er delt på gruppen.

 

- Allied races er låst bak rep, aka. du må gjør gammelt innhold for å låse opp disse, og det er ikke gjort noe med den gamle måten å tjene disse på (yey, enda flere WQ).

 

- Reputation og tingene de låser opp. I Legion endret de mye av dette til å heller være account wide, men nå har de gått tilbake til slik det var i starten av Legion, hvorfor?

 

- Fjerningen av master loot / samt ingen trading av gear som er høyere ilvl enn det du alt har. Helt jævlig dritt i et guild miljø å faktisk ikke kunne gi items til de som trenger det.

 

Av suksesser så vil jeg dra frem warmode, selv om det til tider virker veldig ubalansert i fordel til horde, men det kan bare være min opplevelse.

Ellers så virker PVP gjengen ganske fornøyd med unntak av GCD endringene. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Vil si landskapet, atmosfæren og sonene er veldig, veldig bra. Elsker musikken i Stormsong Valley, elsker atmosfæren i Drustvar selv om de gjerne kunne gjort det enda mørkere og mer creepy. Alt i alt langt bedre soner rent visuelt og tematisk synes jeg enn det vi hadde i Legion.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vil si landskapet, atmosfæren og sonene er veldig, veldig bra. Elsker musikken i Stormsong Valley, elsker atmosfæren i Drustvar selv om de gjerne kunne gjort det enda mørkere og mer creepy. Alt i alt langt bedre soner rent visuelt og tematisk synes jeg enn det vi hadde i Legion.

Ja, der leverer de så absolutt også. 

Levellingen var også meget bra, selv om jeg foretrakk Legion litt mer (mest pga. Class order hall).

Lenke til kommentar

Ja, der leverer de så absolutt også.

Levellingen var også meget bra, selv om jeg foretrakk Legion litt mer (mest pga. Class order hall).

Class ordner hall var kjedelig.

Var det noe som var kult så var det Garrison. Det var gøy det. ?

 

Class order hall var en slags fattigmanns Garrison. ?

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Class ordner hall var kjedelig.

Var det noe som var kult så var det Garrison. Det var gøy det.

 

Class order hall var en slags fattigmanns Garrison.

Tenkte mer på de unike kampanjene for hver class og spec.

 

Garrison er etter min mening den verste tilføyingen til et MMORPG jeg har sett.

Lenke til kommentar

Der ble wow kontoen min nok en gang fryst, kanskje for godt etter å ha spilt wow siden "closed beta" i 2004.

 

Hele ekspansjonens designfilosofi handler om å tvinge oss til å bruke mest mulig tid på ting man nødvendigvis ikke ønsker (Azerite power), og bærer veldig preg av hastverk og bugs (wipe 41 ganger på Mythic Mother grunnet en BUG etc). 
 

Forenklingen av klassene har også ødelagt mye av mestringsfølelsen for oss som liker å konkurrere på logs, og GCD endringene er bare toppen på kransekaken. 

Dette er min personlige mening, men spillet har gått ifra at man spiller for at man har lyst til at man MÅ gjøre x antall ting før uken er over. Noe som fort blir slitsomt i lengden.

Mulig jeg bare har vokst ifra spillet, men uansett så har det hvert en flott reise. 

Lenke til kommentar

110-120 var flott, muligens det beste WoW har levert, no doubt.

 

Etter 120... det var nedtur etter nedtur, følgte jeg løp bare etter azerites og gear fordeling i denne ekspansion er så jævla dårlig at det er stor skam. Epics blir regelrett kastet etter deg som gjør andre rewards helt totalt meningsløse og huff.. nei, blizzard har nok rusha denne expansion føles det. Eller fokuset har kun vært på 110 til 120.

 

Ja, RIP shadow priest! (old men føler denne er relevant)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sist jeg koste meg så mye med WoW var under MoP. Så jeg skjønner ikke helt hva dere snakker om.

 

Men, det skal sies at jeg har gått over til å spille kjempe-casual. Kommer nok neppe til å raide Mythic overhodet. Min spillestil ser ut til å passe perfekt med dagens WoW.

Det er jo den veien det har gått lenge, mot et mer "casual spill" .

Men så var det litt lys i tunnelen i løpet av Legion, med blant annet Mythic+, kanskje var ikke stemmene til "hardcore" spillerbasen glemt likevel?

Så kommer BFA og tar 10 skritt tilbake.

 

Mulig den "hardcore" spillerbasen er en så irrelevant mengde spillere sammenlignet med de som er casual, og derfor blir det som det har blitt.

Spent på hva som kommer frem fra Q&A med Ion på reddit senere i dag, der virker det ut som det er langt flere som deler skuffelsen over BFA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mythic dungeon var en nedtur da de aldri kom i LFD, og det er ingen grunn til at Mythic+0 ikke kan være i LFD

Har enda ikke gjort Mythic...

Vi har alt Normal og Heroic i LFD.

 

Man bør faktisk revurdere å finne seg et annet spill om man ikke greier å opprette manuell kontakt med andre spillere i et MMO.

Det er jo ikke sånn at belønningen for å gjøre det er dårligere heller. 

 

Hadde ikke akkurat blitt lei meg om hele LFD ble fjernet, var tross alt starten på alt som er galt med WoW i dag. 

Lenke til kommentar

Samme her umulig å få gruppe. De fleste krever ilvl 350-ish samt dungeon achievement som jeg har sett

Så lag din egen gruppe, og slutt å grin. 

 

Denne diskusjonen har hvert oppe her hundre ganger før, det er ikke andres ansvar å dra deg igjennom en mythic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo den veien det har gått lenge, mot et mer "casual spill" .

Men så var det litt lys i tunnelen i løpet av Legion, med blant annet Mythic+, kanskje var ikke stemmene til "hardcore" spillerbasen glemt likevel?

Så kommer BFA og tar 10 skritt tilbake.

Hva mener du med 10 skritt tilbake? Jeg ser ikke helt forskjellen på Legion og BFA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva mener du med 10 skritt tilbake? Jeg ser ikke helt forskjellen på Legion og BFA.

Jeg lagte en lang post over.

 

Men kort oppsummert så fjernet de ekstremt mye dybde med å fjerne artifact våpen, legendaries og tier sets og erstatte med disse helt passive azerite traitene.

I tillegg så fjerner masterloot og legger ganske strenge restriksjoner på bytting av personal loot (en av restriksjonene har de måtte fjerne alt).

Lenke til kommentar

Så lag din egen gruppe, og slutt å grin. 

 

Denne diskusjonen har hvert oppe her hundre ganger før, det er ikke andres ansvar å dra deg igjennom en mythic.

og du/dere skjønner ikke at ved å putte Mythic inn i LFD, så slipper dere å dra folk gjennom Mythic da det blir krav om ilvl som passer for vanskelighetsgraden, så blir det opptil spillerne om de vil gjøre de

Finnes ingenting negativt med å ha Mythic+0 i LFD, annet enn dere surpeiser

Lenke til kommentar

Problemet er vel ikke nødvendigvis det å kommunisere med andre spillere, problemet er vel heller det at ekstremt mange er temmelig toxic og "elitist" så de krever latterlig høy ilevel og du skal gjerne ha achievement som viser at du har tatt den aktuelle mythic dungeon'en fra før av. Da blir det jo fort litt vanskelig å komme med.

 

Hva gjelder vanskelighetsgrad og grad av utfordring så har det jo egentlig blitt sånn at;

 

Normal = Story Mode

Heroic = Normal

Mythic = Heroic

Mythic+XX = Mythic

 

Om vi sammenligner hvor vanskelighetsgraden osv lå før. Så det er jo forsåvidt litt synd at man ikke kan bruke LFD til å få seg grupper til innhold som gir deg litt utfordring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...