Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Bare jeg som synes at WarFronts var et salig rot? Blir liksom bare kastet rett ut i det uten noe form for innføring eller god informasjon i spillet? Var bare en spamfest i general chat og en masse folk som løp i alle retninger uten noe særlig mål og mening? Følte jeg brukte mesteparten av tiden på å vandre rundt som et forvillet høns..

 

Nå har jeg riktignok brukt 0 tid på å lese meg opp på forhånd, men det skal jo helst ikke være sånn at du må leste diverse artikler på nett og gjerne se en YouTubevideo eller to for å forstå hvordan innholdet fungerer.

 

Virker å ha potensiale, men synes måten det har blitt levert på i spillet så langt har vært temmelig dårlig gjennomført.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som synes at WarFronts var et salig rot? Blir liksom bare kastet rett ut i det uten noe form for innføring eller god informasjon i spillet? Var bare en spamfest i general chat og en masse folk som løp i alle retninger uten noe særlig mål og mening? Følte jeg brukte mesteparten av tiden på å vandre rundt som et forvillet høns..

 

Nå har jeg riktignok brukt 0 tid på å lese meg opp på forhånd, men det skal jo helst ikke være sånn at du må leste diverse artikler på nett og gjerne se en YouTubevideo eller to for å forstå hvordan innholdet fungerer.

 

Virker å ha potensiale, men synes måten det har blitt levert på i spillet så langt har vært temmelig dårlig gjennomført.

Gjør questene der inne, det blir som en slags introduksjon :)
Lenke til kommentar

*slå meg selv i hodet" Hvorfor har ikke jeg fått med meg enchanten for å høste herbs raskere. Med leather barding og sky golem er det jo bare å ri inn mob infested area og farme i vei

 

Men seriøst, anchor weed må de da gjøre noe med. 30 anchor weed og 600 winters kiss på 1,5 time

En smule ubalansert?

Endret av spjlonmk
Lenke til kommentar

*slå meg selv i hodet" Hvorfor har ikke jeg fått med meg enchanten for å høste herbs raskere. Med leather barding og sky golem er det jo bare å ri inn mob infested area og farme i vei

 

Men seriøst, anchor weed må de da gjøre noe med. 30 anchor weed og 600 winters kiss på 1,5 time

En smule ubalansert?

Anchor Weed er jo green herb, den skal være sjelden.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bare jeg som synes at WarFronts var et salig rot? Blir liksom bare kastet rett ut i det uten noe form for innføring eller god informasjon i spillet? Var bare en spamfest i general chat og en masse folk som løp i alle retninger uten noe særlig mål og mening? Følte jeg brukte mesteparten av tiden på å vandre rundt som et forvillet høns..

 

Nå har jeg riktignok brukt 0 tid på å lese meg opp på forhånd, men det skal jo helst ikke være sånn at du må leste diverse artikler på nett og gjerne se en YouTubevideo eller to for å forstå hvordan innholdet fungerer.

 

Virker å ha potensiale, men synes måten det har blitt levert på i spillet så langt har vært temmelig dårlig gjennomført.

Da skulle du ha sett tilstandene hos alliance, hvor ingen hadde forstått at det ikke var vår tur til å spille scenarioet .

Men jeg klandrer ikke akkurat spillerne jeg heller.

 

For de som eventuelt lurer, så har nå alliance 6-7 dager til med kontroll på Arathi med venting på at det blir vår tur til å levere inn ressurser (4-5 dager), før vi så får gjort warfront. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

*slå meg selv i hodet" Hvorfor har ikke jeg fått med meg enchanten for å høste herbs raskere. Med leather barding og sky golem er det jo bare å ri inn mob infested area og farme i vei

 

Men seriøst, anchor weed må de da gjøre noe med. 30 anchor weed og 600 winters kiss på 1,5 time

En smule ubalansert?

På min server så er 30 anchor weed verdt nesten 5000g mer enn 600 winters kiss.

Så veldig ubalansert ja, du burde så absolutt fått enda mer winters kiss og mindre anchor weed.  :tease:

Lenke til kommentar

Da skulle du ha sett tilstandene hos alliance, hvor ingen hadde forstått at det ikke var vår tur til å spille scenarioet .

Men jeg klandrer ikke akkurat spillerne jeg heller.

 

For de som eventuelt lurer, så har nå alliance 6-7 dager til med kontroll på Arathi med venting på at det blir vår tur til å levere inn ressurser (4-5 dager), før vi så får gjort warfront. 

To be fair. Det har ikke vært veldig godt kommunisert akkurat åssen disse funker heller. 

Med mindre man har aktivt gått inn for å lese guider og sånt på WoWhead eller lignende. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

To be fair. Det har ikke vært veldig godt kommunisert akkurat åssen disse funker heller. 

Med mindre man har aktivt gått inn for å lese guider og sånt på WoWhead eller lignende. 

Ja, som sagt så klandrer jeg ikke spillerne.

Lenke til kommentar

Joa, winters kiss er jo det enkleste i verden å farme. De sender jeg til scriber.

Men selv om anchor weed er grønne og skal være sjeldne så tipper jeg det kommer en boost i mengden man får ved å øke spawn rate

Har du rank 3 på Anchor Weed da? Hvis ikke så er jo det en grunn til ubalansen.

 

Ser forøvrig at Blizzard har hotfixet enkelte mobs du kunne skinne til å ikke gi skins, bare en sånn vendormat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Må si meg enig i veldig mye av det som blir sagt her, BFA så langt virker utelukket til å være designet rundt tanken "hvor lenge kan vi få spillerne til å gjøre dette?" i stedet for å spør om "dette" er interessant i hele tatt. 

Begynner å gå tom for grunner til å logge på å spille utenom kvelder med raid.

Lenke til kommentar

Både Preacher og Bellular er begge temmelig negative til Battle for Azeroth og de er jo to temmelig store World of Warcraft personligheter. Og jeg må si meg helt enig med begge to.

 

Synes utvidelsen startet veldig bra, jeg likte levelling innholdet fra 110 til 120. Synes det fremdeles var litt kulere med Legion og fokuset på klasseindenitet og kule storylines og quests som gikk rundt din spesifikke klasser. Det er det beste questinnholdet i spillet så langt og det er ingenting i BfA som klarer å matche det. Men 110 - 120 innholdet var fremdeles veldig solid, og selve innholdet i sonene, atmosfæren osv synes er var bedre og mer interessant enn det vi fikk i Legion.

 

Men etter å ha nådd 120 så har spillet tapt seg veldig i mine øyne. World Quests er kanskje ikke noe dårligere og kjedeligere enn før, men vi har vært igjennom denne uendelige farmingen av World Quests for det som er relativt meningsløse rewards annet enn reputation over flere utvidelser og patcher nå så jeg går fortere lei for hver gang jeg kommer til punktet hvor en stor del av spillet omhandler det å bare løpe fra World Quest til World Quest for å håpe på titanforged reward og for å farme reputation. Det er verken utfordrende, interessant eller spesielt gøy.

 

Dungeons er som vanlig kun interessante de par første gangene du utfører de. Det å farme de om og om igjen er ikke spesielt interessant eller givende og når det nye innholdet i form av Island Expeditions og Warfront føles såpass kjedelig så har man jo fort et problem.

 

 

Her kan man jo naturligvis argumentere for det er jo det samme for hver utvidelse. End-game handler stortsett om World Quests, farme dungeons og RAIDs, rince and repeat. Problemet med BfA så langt for min del er at mangelen på kule artefact traits, mangelen på kule effekter fra legendaries, mer slitsom og merkbar global cooldown gjør at alt innholdet føles tregere og kjedelige enn det gjorde i Legion som gjør at det repeterende innholdet på maks level også føles kjedeligere.

 

Det er også ekstremt skuffende at Island Expeditions ikke føles givende i det hele tatt. Det føles ut som en kjedeligere form for dungeon uten unike bosser og med forferdelig belønning for å utføre det. Eneste formen for motivasjon jeg har for å utføre Island Expeditions er for å få ukentlig bonus på 2500 azerite power. Som igjen føles utrolig lite givende da Azerite Gear har så uinteressante traits og det dukker jo aldri opp noe nytt og morsomt, du må bare be til høyere makter om at det Azeriteutstyret du får i høy ilevel også gir deg gode traits også må du farme azerite power i det uendelige for å få åpnet opp alle traits. Et utrolig dølt og kjedelig system.

 

Warfronts lider jo dessverre samme skjebne. Jeg finner Warfronts mer interessant enn Island Expeditions mens det er jo bare et scenario som tar deg 15-25 min, men det er jo samme greia hele tiden. Det er absolutt null praktisk forskjell fra gang til gang. Du gjør akkurat den samme prosessen, det er null reell utfordring og belønningen er alt i alt minimal.

 

 

Dette er vel førstegangen jeg virkelig føler på det at verden og utviklingen rett og slett har dratt ifra World of Warcraft. Det er ganske så utrolig hva Blizzard har klart å levere her over alle disse årene, spesielt grafikken har de virkelig klart å vedlikeholde og videreføre på en eksemplarisk måte. Men spillmekanikkene og grunnpilarene til spillet og spillmotoren begynner virkelig å slå sprekker. Det er rett og slett for mange begrensninger til Blizzard klarer å modernisere og videreutviklet spillet på en måte at det passer inn i 2018.

 

Gameplayet med button-mashing og global cooldown føles forsåvidt gammeldags og utdatert. Helle spillmotoren føles utdatert. Nå er spill mer i vinden enn aldri før, det har aldri vært en bedre tid for spill. Vi blir servert flere og bedre spill enn noen gang før, og ikke bare blir vi servert knallgode spill over en lav sko men vi får de også servert i alle mulige slags spillsjangere, i alle mulige prisklasser, og ifra alle former for spillutviklere og selskaper, det være seg gigantiske AAA-titler eller spill utviklet av en enkelt person.

 

Det er fryktelig vanskelig å forsvare å betale fullpris for hver nye utvidelse, samtidig som du skal betale 120 kr per mnd for dette spillet med tanke på hva som nå leveres sett opp imot alt det andre som florer på markedet.

 

 

Angrer forsåvidt ikke på at jeg kjøpte BfA, det har vært mye solid og underholdene innhold. Jeg har fått flere timer med glede ut av det osv.. Men klarer ikke å se for meg at jeg kommer til å fortsette å betale 120 kr i så veldig lang tid med det som leveres her.

 

Blizzard har nok bommet endel med denne utvidelsen, jeg synes de har gjort en generelt dårligere jobb sammenlignet med Legion men samtidig så er nok veldig mye av dette bare en naturlig konsekvens av at spillet og spillets motor og grunnleggende gameplay osv rett og slett ikke lenger henger med i tiden og at grunnlaget for suksess blir bare vanskeligere og vanskeligere for hvert år som går.

 

Og som både Preacher og Bellular påpeker så føles det vel kanskje mer merkbart enn noengang at Blizzard har tenkt på måter de kan holde igjen spillere, ja litt som det man gjerne opplever i free-to-play mobilspill for å sørge for at folk ikke kan progressere for raskt, ting skal være litt tregere og litt mer langtekkelig i et forsøk på holde spillerne lenger. Dessverre tror jeg det kommer til å slå ut i motsatt retning av hva det Blizzard hadde håpet på.

 

Bare det å hatt tilgang på flying ville jo gjort disse dørgende kjedelige World Questene langt mer overlevbare da du hadde sluppet å bruke så latterlig lang tid på bevege deg mellom World Quest til World Quests som vi må nå. Jeg forstår hvorfor de ikke vil ha tilgang på flying ved lansering, jeg ser virkelig sjarmen til å bli tvunget til å oppleve innholdet fra bakkenivå i starten. Men når jeg allerede har gjort samtlige World Quests alt for mange ganger og ingenting er nytt lenger og alt bare er en grindfeste ene og alene fordi det er sånn spillet er designet og lagt opp så ikke tving meg til å gjøre det mindre effektivt enn strengtatt nødvendig.

 

Det samme gjelder jo endringene rundt World Quests addons og hvordan Blizzard forsøker å gjøre det mer tidkrevende og kronglete å skaffe seg grupper osv så disse ikke skal gå så raskt, men hva er vitsen? Det er jo ingen som finner det spesielt givende eller gøy å utføre det samme World Questet for tiende gang så ikke gjør alt i deres makt for å få det til å gå enda tregere... Igjen så virker det som de forsøker å gjøre alt så langtekkelig som mulig som igjen gjør at end-game føles enda tregere og enda døllere enn før.

 

 

Alt i alt så er vel denne formen for spilldesign noe rett og slett ikke henger helt med i tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Var en på reddit som fikk 370 item, som var dårligere enn hans 330, på grunn av at 370 ikke hadde traits som var låst opp

Så, hvordan er dette nye systemet bedre enn det gamle..?

Traits trenger ikke å være låst en gang for at et item med 30-40ilvl lavere kan være bedre enn et på 370 med feil trait.

Ta windwalker monk som et eksempel:

https://bloodmallet.com/index.html#monk_windwalker?data_view=azerite_traits&type=trait_stacking&tier=3

 

Du kan få 3 x Swift roundhouse som gir deg nesten 3K ekstra DPS.

Eller du kan få 3 x Combined might som gir deg "hele" 143 DPS.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

..

 

Uenig i nesten alt du skriver. Men du har jo også drevet med sytingen siden lenge før utvidelsen kom, så det er kanskje ikke så rart at vi har forskjellige perspektiver.

 

En ting Blizzard har fått til, er å gjøre at alt innholdet kan være relevant, men må ikke være det. Slik at du kan velge å gjøre det innholdet du vil, uten å føle at du går glipp av noe stort. WQ? Trenger ikke å gjøre de. Gjør dungeons istedenfor. Expansion Island? Trenger ikke å gjøre de. Osv.

 

At det ikke finnes gode artifact-traits er også bare tull, og at gameplay føles mye tregere ift. Legion er også bare tull. I Legion styrte jeg unna Fury Warrior før slutten, og nå er Fury Warrior noe av det gøyeste å spille, nettopp på grunn av at du kan gjøre noe nyttig hele tiden.

 

Etter min mening er denne utvidelsen den beste på veldig lenge. Den er bedre enn MoP, og med unntak av nostalgi-følelsen ved vanilla/TBC, så er det ingenting som er bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...