Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har gode tips til å tjene litt gold? Føler explosium crafting løpet allerede er kjørt, samme med darkmoon cards.

 

Jeg selger weapon enchants. Primært den som kan proce 600 haste. Selger for 4k pr stk på Argent Dawn. Etter å ha gått igjennom alle dungeons på mythic har jeg som regel fått en del loot som kan disenchantes.

Lenke til kommentar

Jeg selger weapon enchants. Primært den som kan proce 600 haste. Selger for 4k pr stk på Argent Dawn. Etter å ha gått igjennom alle dungeons på mythic har jeg som regel fått en del loot som kan disenchantes.

Sikker på at du ikke hatt fått mer ved å bare selge matsa? Prisene på min server er i hvert fall slik. Selv med rank 3 tjener jeg mer på å selge matsa.

 

Den letteste måten å tjene gull på akkurat nå, er nok å kjøpe ting som raidere trenger, for så å selge de når Mythic raid kommer ut. Anchor weed, Augement rune, osv. Men vær forsiktig, om mange tenker slik er det ikke nødvendigvis sikkert du tjener på det. Se på priser. Bruk nettsider som viser prisendring over tid. Prøv å finn gode priser for bulk-kjøp via /2 i stedet for AH.

 

Kjøp og salg i store kvanta er uten tvil den mest lønnsomme måten å tjene gull på, i forhold til innsats. Problemet er at det krever mye liquid funds. Du må ha nok gull til å ikke gå tom, selv om du binder mye verdier til items.

 

Det som har lavest innkjøpspris, er Herbalism/Mining. Du kan faktisk tjene veldig gode penger i starten av en expansion.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen som har gode tips til å tjene litt gold? Føler explosium crafting løpet allerede er kjørt, samme med darkmoon cards.

Tjener forsatt gode penger bare på å selge herbs og ore (500k så langt).

Regner med at prisene på herbs kommer til å stige litt mot slipp av raid og mythic+ også. 

 

Jeg selger weapon enchants. Primært den som kan proce 600 haste. Selger for 4k pr stk på Argent Dawn. Etter å ha gått igjennom alle dungeons på mythic har jeg som regel fått en del loot som kan disenchantes.

Kan du ikke i grunn selge matsene for mer enn 4k ? Kan iallefall det på min server.

Enchanting er jo litt dritt i tillegg siden du må velge mellom scrapping og disenchanting. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Enchanting ble dårligere i BfA, men jeg beholder det på palli

Alle andre bytter jeg til mining

Generelt sett har det alltid vært prima å hatt enchanting på minst en karakter. 

 

Men akkurat nå tjener jeg gode penger på gathering professions, og kan komfortabelt kjøpe enchants andre spillere selger med tap. 

Lenke til kommentar

På hvilken måte er enchanting blitt dårligere i BFA? Scrapping kan ikke sammenlignes med disenchanting. DE er mye, mye bedre. Enchanting er absolutt en av de du tjener aller mest på, i hvert fall i starten av en expansion. For min egen del, så ser jeg på det som et absolutt must å ha enchanting på min main. Hver eneste epic du bytter ut med noe bedre gir deg flere tusen gull. Det er gratis gull, uten innsats, og uten investeringer.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan anbefale BOE (Binds when equipped) epic farm i for eksempel Vol'dun, man finner flere slike grupper med group finder. De har falt en del i verdi, men det er uansett et greit alternativ til mining/herb etc.

Da har du dårlig tid på deg, regner med at prisen synker kraftig fra og med neste uke. 

Lenke til kommentar

Det er klart at mengden ting i databasen har mye å si på ytelsen og indekseringen. Men Ion sa vel i intervjuet at AH kjører på temmelig gammel og utdatert kode og infrastruktur så det er på høy tid at de får revidert og modernisert den biten men det vil nok ta en god del tid så forventer ikke forbedringer med det første. Det at de nå straffer spillere som legger ut bøttevis med 1x stacks er jo bra og vil nok hjelpe litt, men straffene må nok være høyere, altså det må være enda dyrere og det vil nok ikke hjelpe allverdens på de mest populære serverne hvor AH er fylt med bøttevis av ting uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noen stor forbedring. Minimalt, om noen overhodet. Endringen de har gjort insentiverer ikke folk til å poste store stacks, i steden for små stacks. Det insentiverer folk til å forsette å poste små stacks, men med kortere mellomrom. Folk kommer til nå til å bruke enda mer tid på AH, og de kommer til å poste fortøpende, i steden for å la ting ligge over lang tid. Jeg ser på ingen måte hvordan dette skal føre til mindre stress på serverne.

 

Dette er Blizzard sitt ansvar, og det er helt feil av dem å skylde på folk som poster mange auksjoner. AH er forferdelig utdatert. Så og si samtlige konkurrenter har bedre systemer for spillerstyrte økonomier. Den eneste løsningen er å bygge opp hele greia fra bunnen av. Jeg merker godt at dagens situasjon går negativt ut over min spilleglede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...