Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Jeg sliter egentlig enda med hva jeg skal velge. Jeg liker best å være ranged i dungeons og raids, men foreløpig er kanskje feral druid og DH det morsomste å spille. Har igjen å prøve ut mage; håper på en måte at jeg finner en ranged med samme tempoet som f.eks. DH. Noen forslag til ranged som kan gjøres kjappere gjennom talenter f.eks.? Kan balance tweakes litt f.eks.?  (Men ikke huntere)

Fire/Frost mage er vel det nærmeste du kommer det du spør etter (om du absolutt skal ekskluderer hunter).

Med "nærmeste" mener jeg at du kan til tider være heldig med procs og ting går i et vanvittig tempo, men du kan også få proc tørke, hvor du trykker på Fire-/Frostbolt om og om igjen uten at noe skjer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter egentlig enda med hva jeg skal velge. Jeg liker best å være ranged i dungeons og raids, men foreløpig er kanskje feral druid og DH det morsomste å spille. Har igjen å prøve ut mage; håper på en måte at jeg finner en ranged med samme tempoet som f.eks. DH. Noen forslag til ranged som kan gjøres kjappere gjennom talenter f.eks.? Kan balance tweakes litt f.eks.?  (Men ikke huntere)

Jeg spiller Mage. Det er Frost som er "the shit" denne expansion. Mulig Fire er best i helt spesielle tilfeller, som i bossfights med 3 target cleave. Men alt i alt, gå for Frost!

 

Frost har også veldig mye quality of life for solospilling. Du tåler mye mer enn fire og arcane pga frost barrier og cold snap, samt at du har mulighet til å kite fienden med slow.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Test også de andre speccene, det har tross alt ikke så mye å si hva som er teoretisk top DPS med mindre man driver å pusher i mythic raiding.

Å specce for Scorch som Fire, og drite i å bruke Fireball, er en veldig moro måte å spille på, da du får vanvittig mobility (trenger ikke å stå i ro for å caste). 

Lenke til kommentar

Test også de andre speccene, det har tross alt ikke så mye å si hva som er teoretisk top DPS med mindre man driver å pusher i mythic raiding.

 

Å specce for Scorch som Fire, og drite i å bruke Fireball, er en veldig moro måte å spille på, da du får vanvittig mobility (trenger ikke å stå i ro for å caste).

Det er sant. Frost Mage har ingen spells som kan castes mens de løper, det savner jeg litt. Men, det hjelper godt å ha Shimmer eller Ice Flows talent. Shimmer kan castes mens man caster, uten å interrupte. Alt i alt er nok Fire best på bosser hvor man er nødt til å være veldig mobil.

 

Så det blir litt som mitt forrige tips. Frost er den beste all-around speccen, mens Fire er spesialisert. Jeg kommer til å bytte til Fire på visse bosser, men spille Frost så godt som hele tiden ellers. Arcane har ingen åpenbare bruksområder per nå.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kanskje vi skulle hatt Horde/ally diskusjon.no community ^^

 

Tortollan og Kirin Tor world quests er like ille, gawd.

Det har vel vært nevnt tidligere og, men ser ikke ut til at noen gidder å ta initiative (inkludert meg selv). 

 

Så fort jeg er revered, rører jeg aldri de WQene til de jævla skilpaddene igjen, med mindre emissary gir noe jeg absolutt må ha.

Fordelen med Kirin Tor emissary var at man kunne velge rep og i tillegg krevde kun 3 WQ.

 

Forstår de prøver å være litt kreative, men disse feilet de helt på i min bok.

Kun 3 forskjellige varianter (labyrint, finn-2-like og den verste av alle, skyting av krabber og måker), så du må repetere de samme om og om igjen.

Lenke til kommentar

Det er sant. Frost Mage har ingen spells som kan castes mens de løper, det savner jeg litt. Men, det hjelper godt å ha Shimmer eller Ice Flows talent. Shimmer kan castes mens man caster, uten å interrupte. Alt i alt er nok Fire best på bosser hvor man er nødt til å være veldig mobil.

 

Så det blir litt som mitt forrige tips. Frost er den beste all-around speccen, mens Fire er spesialisert. Jeg kommer til å bytte til Fire på visse bosser, men spille Frost så godt som hele tiden ellers. Arcane har ingen åpenbare bruksområder per nå.

 

Sist jeg sjekket toppet Arcane ST logs, er for øyeblikket en bug med simuleringen slik at jeg ikke får bekreftet dette.

 

Men er forøvrig enig med deg at Frost er "the way to go".

 

 

Endret av Abell
Lenke til kommentar

Som vanlig så er "ranged is king"

Har gjort noen heroics og må dodge alt mulig, mens ranged står på samme plassen gjennom hele bossen

 

Har ikke  startet med en karakter til ennå, men det blir nok ranged, kanskje gnome hunter (110 til 120)

 

Side note: På top 10 simulert ST DPS er det for øyblikket 9 melee's (Mage er ikke med grunnet bug's). 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Side note: På top 10 simulert ST DPS er det for øyblikket 9 melee's (Mage er ikke med grunnet bug's). 

 

Patchwerk simuleringer tar vel ikke veldig mye høyde for movement.

Melee er som regel balansert rundt at de må bevege seg mer, dermed kommer de bedre ut av en simulering som tar høyde for at du står i ro og denger løs på en boss omtrent uten mechanics. 

Lenke til kommentar

Patchwerk simuleringer tar vel ikke veldig mye høyde for movement.

Melee er som regel balansert rundt at de må bevege seg mer, dermed kommer de bedre ut av en simulering som tar høyde for at du står i ro og denger løs på en boss omtrent uten mechanics. 

Nei, men 9 av 10 er ett ganske dominerende tall. 

 

Fremdeles tidlig da, så dette kommer helt sikkert til å flate seg ut.

Lenke til kommentar

Det har vel vært nevnt tidligere og, men ser ikke ut til at noen gidder å ta initiative (inkludert meg selv). 

 

Så fort jeg er revered, rører jeg aldri de WQene til de jævla skilpaddene igjen, med mindre emissary gir noe jeg absolutt må ha.

Fordelen med Kirin Tor emissary var at man kunne velge rep og i tillegg krevde kun 3 WQ.

 

Forstår de prøver å være litt kreative, men disse feilet de helt på i min bok.

Kun 3 forskjellige varianter (labyrint, finn-2-like og den verste av alle, skyting av krabber og måker), så du må repetere de samme om og om igjen.

 

 

Finn to like er jo den soleklart beste av dem. Går raskest og er såre enkel. De to andre er temmelig krise. Jeg syntes labyrinten er verst da det er så katastrofalt med delay på knappene. Hvordan har dette kommet igjennom en form for kvalitetskontroll? Det er jo helt på viddene så blir jo så utålmodig at jeg trykker knappen flere ganger og vips så fyker jo skilpadda alt for langt..

 

Skyte måker og krabber er jo forsåvidt et greit konsept. Men sikte/skytemekanismen i World of Warcraft er jo helt tragisk dårlig. Det føles som du sitter å spiller ett 30 år gammelt spill. Det er så utrolig lite responsivt og selv om du sikter midt på så er det jaggu ikke sikkert du treffer likevel. Og dialogen fra hun skilpaddedama er jo så repeterende og dårlig at de kunne droppet voice-over.

 

Er jo egentlig nitrist å se hvordan en stor utvikler som Blizzard, som er kjent for kvalitet i alle ledd og som er kjent for å ta seg god tid med utviklingen presterer å servere ting som føles så utrolig lite gjennomført som det her.

 

 

World Quests i seg selv har fått alt for lite utviklingstid tatt i betraktning hvor essensiell og stor del av spillet det faktisk er. Har vel nå brukt mer tid på World Quests enn jeg har brukt fra level 110 til 120 og er ikke i nærheten av exalted med noen enda så mer tid blir det... Og da er det utrolig synd at denne delen av spillet er såpass repeterende og virker å ha fått såpass lite kjærlighet som det har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

For alt i verden, så er det ikke så spennende med resten av mølja av WQ heller (drep 10 av disse, klikk på 8 slike osv.) .

Men der syns jeg warmode har gjort litt for å krydre den opplevelsen litt i motsetningen til Legion (selv om jeg alltid spiller på PvP server).

Helt sjefs med world PvP igjen. 

 

Forøvrig, airdrops kan gi tålig bra loot. 
Fikk en BiS 335 ring av en boks som tilfeldigvis dalte rett ned der jeg stod. 

Lenke til kommentar

Tror jeg har sett det og det første jeg tenkte var damn PUBG :p men hvordan kan man vite når disse dropper?

Addons?

rett og slett høre når man hører lyden av zeppelin fly  rundt deg... så må du dra kamera til himmelen for å se etter den, følge flyet så langt du kan å sjekke om det dropper, mulig det droppet tidlig i flyturen

Endret av Lixxon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...