Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Men gear betyr ganske mye likevel. Det er stor forskjell på en fury-warrior som kjører crit+mastery/versatility, og en som kjører haste, og for en arms-warrior så er det den andre som funker.

Effekten til secondary stats er kraftig redusert i BFA, for å hamre hjem at et item med høyere ilvl enn du alt har, skal være en oppgradering. 

 

Dessuten kan du jo alltid ta vare på et item selv om det har feil stats for mainspec.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det er "kraftig redusert". Vi snakker fort om 20% økning i dps med gear tilpasset første dungeon.

Hvor har du 20% fra?

For alt i verden, har man flere items i samme ilvl for hver slot å velge mellom før man har i hele tatt har vært i en dungeon, så e det sikkert noe DPS å hente, men neppe 20%. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har det fra å ha prøvd det ut. Jo, vi snakker omtrent 20% forskjell på gear tilpasset dungeon i beta-test.

Det er jo ikke akkurat veldig pålitelig data, det kan ha vært mange andre variabler til at du hadde 20% høyere DPS, tror vi skal vente til at simulerings verktøyene er oppdatert for BFA, før vi begynner å kaste rundt oss med tall. 

 

Det skal uansett være slutt på at f.eks. mastery er 3 ganger så viktig som agility for MM hunter, som det var i Legion.

Lenke til kommentar

Det kan godt være at ting forandrer seg, eller at man med simuleringsverktøy finner rotasjonsendringer som gjør opp for differansen, men per nå så har jeg et klart inntrykk om at secondary-stats fremdeles er ganske viktig tross hva de sier formålet er. Akkurat som vanlig.

Lenke til kommentar

Sakser inn det jeg skrev i den andre tråden hvor jeg drøfter litt det jeg tenker og føler nå før BFA-lansering etter ha spilt endel i BFA BETA;

 

Legion har vært en meget bra utvidelse. Det er første utvidelse på lenge hvor det ikke har vært fullstendig tørke hva gjelder tilgang på nytt innhold i alt for lange perioder mellom utvidelser. Og det vi har fått levert har vært temmelig solid. Broken Shore var temmelig bra, og Argus var veldig bra satt opp imot lignende patchutvidelser fra tidligere utvidelser av spillet.

 

Det var også den mest stabile lanseringen av en utvidelse så langt. For utenom at endel servere blir fullstendig overlesset med spillere så du får køtider på flere timer for å logge på så var det utvilsomt den utvidelsen med minst krøll og nedetid og det var minimalt med utfordringer underveis som gjorde at du rett og slett ikke kunne progressere når du spilte. Sånn som i Warlords of Draenor hvor du ikke kunne trykke på teleskopet for å sette opp din Garrison som var noe du gjorde knapt en time ut i utvidelsen så alle ble låst der i timesvis uten mulighet for progresjon for det ble fikset.

 

Utvidelsen har stortsett lyktes med nesten alt det har tilført (naturligvis med noen unntak), artifactsystemet selvom det gjorde det litt mer frustrerende å holde liv i flere specs og flere karakterer samtidig har fungert veldig bra som et ekstra progresjonssystem for karakterer på maks level. Det har også låst opp endel interessante effekter og abilities som har gjort at du som klasse/karakter har følt deg sterkere enn noengang som alltid er ett stort pluss i spill som dette.

 

Level 100-110 innholdet var også veldig bra. Det var solide og interessante historier og qusetlines i de fleste områdene og det at alt skalerer var jo temmelig smart så ikke samtlige spillere ble silt inn i de samme områdene og nøyaktig den samme linja som alle andre. Og det store fokuset på klasseidentitet og de unike og veldig godt gjennomførte oppdragene som ble levert til hver spesifikke klasse og spec via artifactvåpen og class order hall campaign var veldig, veldig bra.

 

Vi fikk også servert en ny klasse iform av Demon Hunter som har vært en utrolig bra og gjennomført klasse selv om den var litt vel over-powered med tanke på AoE damage i starten og fikk seg en saftig nerf.

 

 

 

Stort mer gjennomført og innholdsrik utvidelse kan man neppe forvente. Og dette blir nok fort en veldig stort problem med Battle for Azeroth, det å skulle følge opp det som har vært den mest gjennomførte og solide utvidelsen til spillet blir fryktelig vanskelig og så langt etter å hatt BETA i noen måneder og ut ifra alt vi ser i pre-patch og informasjon fra Blizzard så virker det ikke som de er i nærheten av å klare å levere på samme nivå.

 

Allerede langt større problemer og utfordringer før vi er skikkelig i gang nå med en temmelig røff slipp av pre-patch som har skapt en voldsom mengde med ymse problemer.

 

Samtidig så er det fryktelig lite i BETA som tyder på at dette blir en like bra utvidelse. Questlines for level 110-120 virker ikke like solide og vi har en utfordring med at Horde og Alliance er såpass separert og har mer eller mindre sine helt egne soner og områder på vei til level 120. I Legion så var man knapt nok separert, i og Warlords of Draenor så var man hovedsaklig bare separert i den første sonen som tok deg 1-1,5 level på vei til maks level. Nå er vi separert nesten hele veien til 120 og det skaper et problem med at man har helt forskjellige soner og questlines å forholde seg til og så langt ut ifra min erfaring og alle tilbakemeldinger fra BETA så har Horde rett og slett mer interessante soner og bedre questlines og bedre innhold fra level 110 til 120 enn hva Alliance har og det blir litt halvveis. Jevnt over så er level 110 til 120 endel svakere i BFA enn hva det var i Legion for Alliance, mens for Horde så er det litt svakere.

 

Alt fokuset på klasseidentitet og men unike og ekstremt solide questlines som vi fikk via artifactvåpen og class order hall er rett og slett ikke-eksisterende i BFA og det reduserer opplevelsen en hel del.

 

Det er også et generelt problem at artifactvåpen er borte, global cooldown er langt mer fremtredende som gjør at de fleste av klassene rett og slett føles en smule amputert. Du føler at karakteren/klassen din er litt tregere, litt svakere og har mistet ett av dine kuleste angrep og når flere av angrepene dine nå også blir låst bak global cooldown så blir det enda tregere. Det er ikke helt heldig at man starter en utvidelse med å få deg til å føle at karakteren din plutselig er tregere og svakere enn den har vært på lang tid. Dette kombinert med stats squish som har resultert i at det å gjennomførte gammelt innhold nå går tregere enn før og alt generelt tar lenger tid enn det gjorde før pre-patch er jo også ikke helt heldig.

 

Blizzard argumenterer med at verden har forandret seg. I Legion så kjempet vi mot The Burning Legion, vi kjempet sammen med Titans og the Pantheon, vi hadde artifacts som var de sterkeste våpnene vår verden har sett og har å by på osv.. Nå som alt det er borte og vi er tilbake til mer vanlig hverdag med fokus på horde vs alliance så er det naturlig at ting blir skalert litt tilbake osv.. Men det forandrer jo ikke på det faktum at karakterene våre nå rett og slett føles tregere og svakere enn de gjorde i hele forrige utvidelse og det er generelt en dårlig ting i ett spill.

 

Så er jo spørsmålet hvordan Azeritesystemet som tar over for Artifactsystemet vil fungere i praksis. Så langt så virker det veldig kjedelig, men mye kan jo forandre seg i fremtiden med patchutvidelser. Og end-game dungeons virker temmelig solide, og rapportene fra RAID-tests er positive selv om det klages på at klasser føles under-powered og litt dårlig balansert.

 

Det som blir levert ved lansering er jo bare en liten del av utvidelsen, Patch 8.1, 8.2 og 8.3 kommer jo alle til å by på nytt innhold som vil gjøre det som leveres ved lanseringen temmelig irrelevant for utenom det å få karakteren din opp til maks level. Men det er jo litt urovekkende at såpass mye av det som leveres til lansering virker såpass uinspirert og svakt sammenlignet med Legion. For min del så hersker det liten tvil om at det jeg har spilt igjennom i BETA er endel hakk under det vi fikk ved lansering med Legion og Legion hadde jo tross alt temmelig gode patchutvidelser jevnt over igjennom hele utvidelsen så det er vanskelig å se for seg at BFA skal klare å levere like bra her men jeg håper jeg tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke testet The Burning of Teldrassil-scenarioet og questline. Vet ikke om det har vært tilgjengelig på BETA'en i det hele tatt? Men jeg har spilt Battle for Undercity og det har ikke vært veldig overbevisende. Dette er gode, gamle, WoW-scenariosystemet uten at det har blitt modernisert allverden. Problemet med innhold som dette er at det føles ekstremt scriptet, du føler egentlig ikke at du gjør eller utgjør noe som helst underveis og det at alt på død og liv skal vises via in-game engine osv får det hele til å se langt mindre imponerende ut sammenlignet med om de hadde smelt til med noen skikkelige CGI cut-scenes.

 

Må vel være såpass ærlig å innrømme at jeg aldri helt har likt scenarioer i World of Warcraft. De har føltes like scriptet og dårlig gjennomført alle sammen. Og dessverre virker det ikke som det forandrer seg med BFA. Syntes jo de ikke var spesielt bra i Legion heller, men der hadde vi jo gjerne bare noen få scenarioer for å lose deg sånn halvveis igjennom litt historie før det åpnet opp helt nye og store områder du kunne kose deg med etterpå.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Om du håper at Azeritesystemet skal bli bedre og mer interessant enn hva Artifactsystemet var så blir du nok veldig skuffet. Men om du heller ønsker et system som ikke krever like mye arbeid og tid for å samle opp artifactpower, og som gjør det langt enklere å hoppe mellom specs og alts så er det nok utvilsomt bedre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt en pause siden mai, men kjøpe BFA i går og spilte igjennom prepatch innholdet. De questene som leder opp brenningen var ikke akkurat noe å rope hurra for. Satt igjen med en litt kjip følelse siden  jeg aktiv bidro til at det skjedde.

Veldig spent på hvordan ting vil uttarte seg med Sylvanas og Saurfang.

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg skal gidde å starte igjen på åpningsdagen, fra tidligere erfaring

 

Nå er det jo to helt separate soner så det er håp. Legion var jo en drøm fra dag 1 med tanke på stabilitet.

Flaskehalsen i WoD garrison var et mareritt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå er det jo to helt separate soner så det er håp. Legion var jo en drøm fra dag 1 med tanke på stabilitet.

Flaskehalsen i WoD garrison var et mareritt.

I tillegg så er ikke serverne 1 til 1 lenger, så lastbalansering er langt lettere. 

Lenke til kommentar

Fuck garrison. Verste vi har fått i wow, enda verre enn lfr. Heller ikke fan av class orders.. Dustete å splitte opp spillerbasen på den måten.

neeeei ikke fuck garrison :p kunne se på netflix og serier mens jeg håvet inn gull fra sofakroken på laptopen :dribble: egen personlig Auction House er også magisk

Endret av Lixxon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...