Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt handler om forberedelse.

Det ligger mye hardt arbeid og forberedelse vak å være først til å cleare hc/mythic. Å kalle det enkelt blir helt feil.

 

Vi har tre vanskelighetsgrader i progress raiding nå.

Normal er kanskje enkelt, men skal tross alt være lettest. Til tross for dette er det ikke mange som kan si at de har tatt guldan etter første dag. Så dersom bare veldig få har klart det, hvordan er det da enkelt?

 

I tillegg er det nesten ingen guilder som klarte ToV mythic før nerf. Selv etter nerf var det bare en uhyre lav prosentandel av spillerne som faktisk klarte dette. Hvordan er dette for enkelt?

 

Man kan ikke si det er enkelt når nesten ingen får det til... De eneste som får det til er de som er organisert og forberedt.

 

Edit: i følge wowhead så er det faktisk bare 5% av alle accounts som faktisk får "cutting edge" (mythic). Etter min mening betyr det at vanskelighetsgraden ligger på et veldig passelig nivå.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Selv synes jeg det er greit med flere vanskelighetsgrader, og jeg trur ikke Blizzard bruker så veldig mye tid på å finjustere noe annet enn Mythic raids. Ser ikke noen grunner til at det hadde vært bedre med bare én vanskelighetsgrad.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Mythic raid ligger på det nivået Heroic raid lå på før

Synes det er dumt å ha 3 (4) vanskelighetsgrader bare fordi at Blizzard er for lat til å lage flere raids

Hæ?? Det er flere vanskelighetsgrader for å gjøre innholdet tilgjengelig.

 

Før var det bare en vanskelighetsgrad. I tbc fikk antagelig mindre enn 1% oppleve Sunwell.

 

Du kan ikke spille på laveste vanskelighetsgrad og klage på at spillet er for lett.... Det er absurd.

Lenke til kommentar

Kan ikke sammenligne med Sunwell, da det raidet kom rett før neste expansion, som kom alt for tidlig

De fleste hadde ikke klart de "enklere" raidene ennå

Vi hadde alt, unntatt Sunwell på farm, men Sunwell var fortsatt såpass vanskelig at vi sleit med trash (Så vidt jeg husker)

Lenke til kommentar

Sunwell kom Mars 2008, mens neste expansion kom November 2008.

Det var altså satt av mer enn god nok tid til å progresse i Sunwell. Likevel var det nesten ingen guilder som klarte å drepe første boss en gang.

 

Grunnen til dette er fordi at folk fortsatt hadde store problemer med både Archimonde og Black Temple progress som også var svært vanskelige raid på denne tiden. Det var også svært få guilder som klarte Illidan før nerf. I tillegg var heller ikke særlig mange som tok ham etter nerf (sett i lys av hvor mange som spilte på den tiden).

 

Blizzard sin tankegang med 3 (4) forskjellige vanskelighetsgrader er at alle skal få se alt innholdet i spillet uansett hvor dedikerte de er. Jeg synes egentlig dette er fint, selv om jeg savner dagene i TBC hvor folk faktisk gadd å inspecte noen som gikk med fullt BT gear (følte meg stolt, men nå er det ingen som bryr seg om slikt lengre).

 

Raid var sinnsykt vanskelig før og det var kun en veldig liten prosentandel som fikk oppleve end raids. Skulle man oppleve det måtte man være hardcore... Man kan altså kategorisere det som "vanskelig" raiding.

 

I dag har vi fortsatt like vanskelig raiding. Forskjellen er at man også har lettere raiding.

Hvorfor er flere valg dårlig? Hvorfor er det dumt at flere spillere skal få oppleve raiding?

 

En ting er sikkert, og det er at spillet ikke er lettere enn før dersom du spiller på høyeste vanskelighetsgrad. Det er også kun høyeste vanskelighetsgrad som faktisk krediterer deg med betydelige achievements og meningsfulle wow logs. Så dersom du vil konkurrere om å være best er det kun Mythic raiding som gjelder.

 

Som et eksempel på vanskelighetsgrad så er Mythic Helya mye vanskeligere enn det Archimonde (en av de lengst levende bossene i tbc) var.

 

Så etter min mening har faktisk spillet blitt vanskeligere enn før. Men spillerne har også blitt mye mer dedikerte og til og med profesjonelle.

Endret av Strato
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Et annen eksempel tilsvarende Sunwell er Naxx40, som kom ut 20.06.06, etterfølgt av TBC ikke før 15.01.07 .

Noe av det vanskeligste den gang, var jo at du måtte gå igjennom alle raidene for å geare opp.

 

Det krevde latterlig mye tid på gammelt content, gjorde det bortimot umulig å rekruttere nye spillere, uten å måtte geare dem opp først, som igjen fører til enda mer tid.

Den gang hadde du også problemet med clusterfucket som var å ha kontroll på 40 mann, og 2 av 3 specs var ikke regnet som viable.

Lenke til kommentar

Ja, ting var fryktelig tungvindt pre wotlk, ingen tvil om det...

 

Husker i tbc at vi aldri sluttet å gå mount hyjal (uansett hvor drit det var) fordi vi var helt avhengig av å geare opp nyrekrutterte folk.

 

Kan ikke si at jeg savner dette. Det ble veldig mye grinding og veldig lite progressing.

Lenke til kommentar

Det har blitt gjort tuning. Vi har gått fra 1 grad, til 2 til 3 grader av vanskelighetsgrader. Naturligvis kan ikke normal være like vanskelig som det BT/Sunwell var i tbc.

 

Mythic er den vanskelighetsgraden som raidene designes til. Deretter simplifiseres ting for å tilpasses normal og hc.

 

Jeg er helt enig i at normal/hc er en lettere versjon for å gjøre raiding mer tilgjengelig, men det er også meningen. Om detter heldig eller uheldig er en annen sak.

 

Mythic er tunet til at 5% klarer det. Da er det fortsatt mer enn vanskelig nok spør du meg.

 

Det som har blitt lettere fra expansion til expansion er ikke end raiding, men det å geare opp. Som sagt tidligere var det vesentlig vanskeligere å geare opp noe som gjorde raids veldig lite tilgjengelig for guilder.

Lenke til kommentar

Vi var langt i fra en hardcore guild, men vi klarte Illidan før de nerfa, men fikk aldri tid til å prøve så mye i Sunwell

Men vi kan vel alle være enige om at raids bare har blitt enklere for hver expansion, eksludert Mythic raid

Kanskje, men har det noe å si? Ingen raider noe annet enn Mythic for utfordringens skyld.

Lenke til kommentar

Stemmer det, men det jo kjekt at normal/hc eksisterer slik at alle skal få oppleve innholdet.

 

Jeg synes det kanskje kunne vært en ide og lansere mythic først, deretter hc, deretter normal og til slutt LFR. Alt med noen ukers mellomrom. På den måten ville de beholdt litt av det mystiske rundt raiding slik det var i tbc.

Lenke til kommentar

Liten milepæl for meg, tanket mine første instancer siden Cata, det var en Timewalking med DH, men likevel..

Tok masse guts til å joine den første

Skulle prøve meg på Mythic etterpå, med retridin, kom til gruppe vinduet og så bare +keystone... og bare grupper som trengte tank og healer

Skal bemerke at jeg kun er interessert i de 2 som er kun for Mythic

Lenke til kommentar

Liten milepæl for meg, tanket mine første instancer siden Cata, det var en Timewalking med DH, men likevel..

Tok masse guts til å joine den første

Skulle prøve meg på Mythic etterpå, med retridin, kom til gruppe vinduet og så bare +keystone... og bare grupper som trengte tank og healer

Skal bemerke at jeg kun er interessert i de 2 som er kun for Mythic

Nå kommer jo alle dungeons i LFD i neste patch, men samtidig skrur de opp vanskelighetsgraden. Tipper legendaries snart er et krav for å ta heroics når 7.2 kommer.

Lenke til kommentar

Liten hensikt å skru opp vanskelighetsgraden da det kun blir minimalt vanskeligere for nye spillere

Så lenge heroic er i LFD så kan en nok ikke stille krav om Legendary

Skulle heller ønske at Mythic kom i LFD da jeg mest sansynlig bare kommer til å gjøre de 1 gang hver i heroic og deretter si opp abb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...