Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være helt 100% ærlig så liker jeg at det ikke er flyging i legion.

Ja, alt hadde blitt enklere, raskere, lettere, men i det store og det hele mister man noe som er essensen bak wow.

World PVP

Møte på andre spillere

Utforske/se mer av landskapet.

 

Nå er det sikkert mange som kommer og sier at de har sett alt av Legion og ønsker bare at ting går kjappere, men vi klarte oss da gjennom hele vanilla uten flyging, var ingen spesifikk klaging på det den gangen.

Og om dette blir introdusert blir wow "singleplayer" igjen.

Lenke til kommentar

Ikke helt enig der. 

 

Sant at vi klarte oss helt fint uten flyging i Classic, men det blir litt som å si at vi klarte oss fint uten internett på begynnelsen av 90-tallet også. Enkelte Quality-Of-Life har blitt introdusert i spillet over tid, som vi som spillere har blitt vant til. 

Jeg er fullstendig for å ha den første tida i en ny ekspansjon uten flyging. Jeg, som du, liker å være på bakkenivå mens jeg utforsker.

 

Etter en liten stund, så slutter den nye verden å være "ny" og det blir bare irriterende å måtte navigere seg gjennom f.eks Stormheim og Highmountain. Flyging var vært i spillet siden 2007, det er ingen grunn til å fjerne det helt igjen slik jeg ser det. 

Lenke til kommentar

Kan da ikke sammenligne flyging med å klare seg uten internett.

Jeg vil påstå at flyging i legion vil ødelegge mer enn det gagner.

 

Folk klaget jo på seg flyging i draenor, fint for de sånn sett, men når jeg kjøpte draenor var flyging allerede tilgjengelig foruten at jeg manglet achievementen som jeg da jaktet på.

 

Fikk ikke sett stort av områdene etter flygingen ble introdusert og alt ble bare fly fra A til B for å complete quest og repeat.

Lenke til kommentar

Sammenligner ikke direkte, men du skjønte poenget? 

 

Det er fortsatt fly A til B for quests. Det er ikke spennende å utforske verden lenger, jeg har gjort det. Nå er det å sette seg på flight master, gjøre quest, bruke fløyta for jeg gidder ikke løpe tilbake. Så fly til nærmeste flight master for neste quest. 

Om folk fortsatt vil benytte ground mounts for det der så har dem da alle muligheter til å fortsette med det. 

Lenke til kommentar

Som sagt; du kan fortsatt benytte ground mounts, eller bare la vær å gjøre Pathfinder. Da vil du ikke kunne fly, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så galt at andre heller vil ta vingene fatt?

 

Om du er redd for at folk skal stupe ned til World Quest objektivet, gjøre det og så forsvinne til himmels igjen rett etterpå, så er det akkurat det som skjer nå også. Se bare på alle som benytter flight master's whistle etter at en quest-mob er dau for eksempel. 

Lenke til kommentar

world pvp er akkurat det jeg unngår som en pest og plage i alle MMORPG jeg spiller. Så det er absolutt ikke esensiellt for mange spillere. Jeg vil også ha flying, og det kommer jo om et par patcher også. Det hadde kortet ned gathering-rundene utrolig mye også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fikk ikke sett stort av områdene etter flygingen ble introdusert og alt ble bare fly fra A til B for å complete quest og repeat.

 

Flyging kommer jo ikke før i januar eller noe, så det skal vel litt til for at det er deler av de forskjellige sonene du ikke har sett en million ganger allerede. Eller la meg si det på en annen måte, om du ikke har utforsket sonene ordentlig før januar så er det vel strengt talt ikke flygingen sin feil. Dessuten kan du fint utforske soner fra luften også, da du kan lande hvor du vil.

 

Angående world pvp så blir det nok mindre, i hvert fall på veien mellom A og B. For min del gjør det ingenting, for world pvp er så oppskytt som det går an å få det. Jeg spiller på en av de mest befolkede serverne og world pvp består altså av high lvls som ganker low lvls, og 4-5 vs. 1. Det er world pvp på min server, altså bare av typen feig ganking. Og det skjer forøvrig nesten aldri på veien mellom A og B, så flyging vil ikke endre mye. Det samme kan sies om det å møte folk. Du vil jo fortsatt møte folk der du lander, altså der det skjer noe, akkurat som nå.

 

For meg blir dette en typisk WoW diskusjon hvor de som ikke liker noe helst vil ha det fjernet. Og det er sånt som jeg sliter med å forstå, hvorfor man vil nekte andre å få det lettere. Om man kun vil ri rundt på groundmount, kan man ikke bare la være å skaffe seg flygeachievementen da? Jeg skal ikke gå i strupen på de som ikke ønsker flyging, det må være eget valg, men jeg tror kanskje dere overvurderer betydningen av det. Det er litt den type "flyging drepte WoW"-diskusjonen som jeg ikke tror helt stemmer. Det kommer mer an på type innhold. Jeg fikk en skikkelig sosial opplevelse jeg ikke har opplevd siden vanilla da jeg skaffet meg corrupted ashbringer skinnet. Det skjedde i western plaguelands og haddet det meste. Sosiale greier med folk jeg aldri har møtt før og world pvp, og alt foregikk i et område hvor det selvfølgelig var flyging.

Lenke til kommentar

Har blit ganket 1 gang i løpet av Legion, og det var når jeg spilte på en annen server, som Alliance, av en Rogue

Selv i dag så er det svært sjeldent at folk angriper selv på servere med stort flertall av den andre faction

Alliance får gå i fred på Kazzak, og jeg som Alliance på Talnivarr, hvor mesteparten er Horde, så har jeg som sagt blitt ganket en gang, av en 110 Rogue, på min 103 priest

 

Så flyging vil ha svært liten virking på world-pvp da gankingen foregår ikke på vei fra A til B

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kazzak har vel 99% Horde

Svært sjeldent jeg ser Alliance i løpet av en uke..

Merkelig, for jeg ser spiller på Outland som har en veldig høy ratio med Alliance, og jeg ser masse Horde fra Kazzak  :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...