Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Men Mythic+0 er ikke noe vanskelig da mange gjorde de med lav ilvl uten store problemer

Mythic blir ikke vanskelig før du begynner å putte inn keystones og den delen kan godt være utenfor LFD

 

Blizz bør gjøre noe snart før flere forlater WoW

Lenge siden jeg har måtte sitte i noen login queue, som kanskje er bra for meg, men det betyr også at det er mye færre spillere

 

Om det var slik at Mythic+0 ikke er vanskelig, så er det et problem med vanskelighetsgraden og ikke at det er ment for de som ønsker høyere vanskelighetsgrad – det er tiltenkt disse og en høyere vanskelighetsgrad.

 

Men så er vanskelighetsgrader selvsagt flytende overganger. 

Endret av cuadro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså.. Definer vanskelig da?

Har du 820 ilvl gear så er nok Mythic+0 ganske vanskelig.

Har du derimot 850 ilvl gear så er nok Mythic+0 okish i vanskelighetsgrad.

Det skal være sagt at det er ikke bare å facerolle seg gjennom. En del bosser, samt mob packs er ganske utilgivelige om du ikke følger med og gjør feil.

 

Men det er ikke slik at Mythic+0 skal være umulig. Det er inngangen til Mythics, det skal forberede deg på Mythic++.

Og det blir fort veldig mye hardere.

Når jeg var nygearet på alten, rundt 840 ilvl så gikk det helt greit på Mythic+0. Men så kom jeg i en gruppe med en luring som syns det var en lur ide å bruke nøkkelen sin slik at det ble Mythic+1 uten å si ifra. Og jeg skal love deg at det ble markant vanskeligere.

Og slik fortsetter det. Hardere og hardere, samt random "abilities" slik jeg har forstått det som Keystone kan tilegne instancen.

Lenke til kommentar

Det er ikke for nostalgiens skyld, det er for å sitte en barriære som sier at "dette krever en viss innsats", en motpol til "klikk og få med en gang"-syndromet som herjerer ellers. Mythic dungeons skal være såpass vanskelig at man må kommunisere. Det gir dermed ingen mening å åpne det opp for "de som ikke gidder", som en skrev tidligere. Innholdet er ment for de som setter i gang sine egne grupper, og som ønsker et mer utfodrende innhold – dette er noe denne gruppen spillere har fått tilbake av Blizzard.

 

Så det med dungeons har blitt så lett at det er aktiviteten rundt det å skaffe en gruppe som er utfordringen? Det høres litt sånn ut. Som om siste bossen er drept så snart man klikker seg inn i LFD køen. Og det med at ingen LFD brukere kan kommunisere fordi de klikker på en knapp istedenfor for å sende noe standard copy/paste om ilvl i chat eller whisper, er jo bare tull. Det gir ingen mening. Du trenger ikke kommunisere spesielt mye for å komme deg inn i en gruppe uten bruk av LFD.

 

Det er ikke det at jeg synes det er krise at det ikke finnes mythic LFD. For meg er det ikke noe stor sak, annet enn at jeg prøver å finne ut hvorfor noen er så imot dette. Om det faktisk har noe fornuftig ved seg eller om det er det vanlige "dette er leet så da mener jeg det..", eller "dette er ikke leet så da er jeg imot det..".

Derfor spurte jeg deg om hvilke ringvirkninger du snakket om da LFD / LFR først ble innført. Men det virker ikke som om du kom på noen, annet enn det du skriver over her, som forøvrig er det som ofte går igjen når jeg ser dette blir diskutert. Som om det er en slags stor prestasjon om du klarer å komme deg inn i en mythic gruppe ved bruk av ord som "ilvl" og "tank", eller "dps". Eller at du klarer å stave navnet på din egen klasse, som om LFD tilhengere alle er idioter som knapt vet hvilken klasse de spiller.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke for nostalgiens skyld, det er for å sitte en barriære som sier at "dette krever en viss innsats", en motpol til "klikk og få med en gang"-syndromet som herjerer ellers. Mythic dungeons skal være såpass vanskelig at man må kommunisere. Det gir dermed ingen mening å åpne det opp for "de som ikke gidder", som en skrev tidligere. Innholdet er ment for de som setter i gang sine egne grupper, og som ønsker et mer utfodrende innhold – dette er noe denne gruppen spillere har fått tilbake av Blizzard.

 

Så det med dungeons har blitt så lett at det er aktiviteten rundt det å skaffe en gruppe som er utfordringen? Det høres litt sånn ut. Som om siste bossen er drept så snart man klikker seg inn i LFD køen. Og det med at ingen LFD brukere kan kommunisere fordi de klikker på en knapp istedenfor for å sende noe standard copy/paste om ilvl i chat eller whisper, er jo bare tull. Det gir ingen mening. Du trenger ikke kommunisere spesielt mye for å komme deg inn i en gruppe uten bruk av LFD.

 

 

Jeg tror du skal forsøke å lese en gang til. Det handler som sagt om å sette en innsatsbarriære. For min del er det helt opplagt at dette også fungerer, fra egen erfaring. Den som søker om å være med en gruppe i mythic dungeon er mye mer årvåken for det som skjer i gruppe og i instance – kanskje fordi det å finne en gruppe er mer tidkrevende og det dermed er mer kjedelig å bli kastet ut.

Lenke til kommentar

og fallet er desto større når folk plutselig ikke har tid til å fullføre instancen, noe som skjer hele tiden (jeg leser andre forum også..), da det kan ta tid å finne erstatter så de fleste grupper bare slutter

Da hadde det vel vært kjekt om du kunne puttet gruppen din i LFD og fått erstatter ganske kjapt og flyttet til instancen?

 

Så, jeg ser ingen minuser med Mythic i LFD, kun fordeler

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Når jeg var nygearet på alten, rundt 840 ilvl så gikk det helt greit på Mythic+0. Men så kom jeg i en gruppe med en luring som syns det var en lur ide å bruke nøkkelen sin slik at det ble Mythic+1 uten å si ifra. Og jeg skal love deg at det ble markant vanskeligere.

 

Jøss, 4% dmg og 4% mer HP, ufattelig merkbart /s .

Lenke til kommentar

og fallet er desto større når folk plutselig ikke har tid til å fullføre instancen, noe som skjer hele tiden (jeg leser andre forum også..), da det kan ta tid å finne erstatter så de fleste grupper bare slutter

Da hadde det vel vært kjekt om du kunne puttet gruppen din i LFD og fått erstatter ganske kjapt og flyttet til instancen?

 

Så, jeg ser ingen minuser med Mythic i LFD, kun fordeler

 

 

Her snakker du åpenbart ikke av erfaring. Har vært i tonnevis med Mythic og Mythic+. Det har bare vært en eneste gang hvor noen har forlatt gruppa før slutt. Og i Mythic+0 så er det jo såre enkelt å få nye folk i gruppa via Premade Group Finder.

Lenke til kommentar

 

 

Når jeg var nygearet på alten, rundt 840 ilvl så gikk det helt greit på Mythic+0. Men så kom jeg i en gruppe med en luring som syns det var en lur ide å bruke nøkkelen sin slik at det ble Mythic+1 uten å si ifra. Og jeg skal love deg at det ble markant vanskeligere.

 

Jøss, 4% dmg og 4% mer HP, ufattelig merkbart /s .

 

 

Når resten av gruppen knapt nok var gearet for vanlig Mythic, så er det faktisk det. :p

Altså, for MEG var det ikke merkbart, men det var merkbart på resten av de i gruppa, bare sånn for å spesifisere.

 

Så forresten en gruppe som fikk Realm First! Keystone Master i går. Antar de var horde siden jeg ikke fikk søkt opp hvem de var og sånn.

For de om ikke vet, så er Keystone Master achievement for å fullføre Mythic+15. Da begynner vi å snakke om litt vanskelig.

Lenke til kommentar

Sikkert en guild/gruppe som har gjort Mythic raids og da er det ikke så alt for vanskelig 

 

Fikk nylig Exalted with Nightfallen, 20% høyere mount fart (ferdig med alt av quests -Mythic)

Har alle artifacts jeg har behov for på Retri og ikke så langt i fra på Prot da jeg fikk 140k AP i dag

850 ilvl og kanskje på tide å gjøre Mythic+0

 

Vet jeg ikke har gjort alle quester, men jeg har gjort alle sone-seriene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...