Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller 4 forskjellige klasser for øyeblikket (ret palli, boomkin, vengeance og demolock), men ikke alle på samme dag og ikke like mye på alle da palli er main

Har kommet til det steget at det tar flere dager å få neste artifact lvl så vurderer å prøve Prot

og neste blir å lvle feral druid, men usikker om den skal lvles som katt eller bjørn  (høres rart ut på norsk..)

og/eller warrior, også usikker på spec

Lenke til kommentar

Jeg har det utrolig gøy med WoW for tiden og har nok ikke spilt så aktivt som dette siden WoTLK. Er nesten sånn at jeg gleder meg til å komme hjem fra jobb så jeg kan ta fatt i spillet. Er i en veldig casual guild hvor vi begynte med raiding i går, og klarte å få ned alle bosses frem til Cenarius, som vi ikke forsøkte da det begynte å bli sent. Når tre av DPSerene dine kjører DPS på linje med meg og den andre tanken, så er det nesten litt imponerende, men sier vel heller kanskje mer om vanskelighetsgraden på normal.  :p Morsomme bosses og interessant å spille tank. 

 

Var forøvrig innom Emerald Nightmare i forrige med en 848 Vengeance Demon Hunter, og i går med en 845 Prot Paladin, og følte paladinen hadde vesentlig større verdi for raidet. Masse healing done pga judgement som healer de neste 40 angrepene på bosses, jeg har blessing of sacrifice for å hjelpe folk, kastet fra meg en Lay on Hands på en healer som holdt på å dø i under vind-angrepet til Elerethe, jeg kan til og med stoppe opp og kaste at par flash heals når det plutselig oppstår mye AoE-damage. I tillegg har jeg tonnevis med cooldowns og active mitigations som jeg kan kaste under perioder med mye damage, samt en ekstremt pålitelig og kraftig self heal. 

 

Kommer nok til å legge demon hunteren på hylla når det gjelder tanking. Paladinen føles rett og slett mye mer stabil. 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

De er vel ferdig med Mythic raiding allerede og som jeg har forstått det så er det for enkelt

 

Når top #1 guild raider i 18 timer i døgnet under progress, så nei, da er det nok ikke for enkelt. Får da være måter på hvor vanskelig det skal være. :p

 

De spiller nok mye mindre enn du tror :p  de spiller jo ikke 18 timer per dag.. det var bare den første dagen mytic raids kom de holdt på så lenge for å klare alt. nå vil de cleare alt på 3 timer #farm

Lenke til kommentar

Må si garrison ble fort "ubrukelig" denne gangen. Ja de har kuttet mye i forhold til WoD, noe mange sikkert er glad for, men kunne ønske det var mer å hente der. Er kun gull og AP quester jeg har bruk for nå - 5 uker inn i exp - og de dukker ikke opp så ofte. Er altfor mye gear til champions og rep som jeg ikke har bruk for nå.

 

Ganske overraskende må jeg si med tanke på at storparten av det du researcher er ting som går på garrison quester. De siste valgene er også ganske skuffende. 1 billigere seal of broken fate er sikkert handy for de som gjør dungeons og raider. Jeg gjør ikke det på min paladin så jeg valgte det andre valget som gjør at jeg kan fullføre 1 world quest for 100 order resources hver 18. time. Vet ikke helt jeg ass. Fra tier 3 til 6 så tar det altså ca 1 1/2 måned å researche (+ ca. 40k order resources), og det eneste jeg sitter igjen med nå som er brukbart er altså det at jeg kan fullføre 1 world quest (ikke dungeons, world boss eller de med blå ikon) bare ved å trykke på kartet hver 18. time. Det var vel ikke akkurat verdt det.

 

Tier 7 er da at jeg kan bruke legendary nr. 2 og den er ferdig om ca. 11 dager. Kanskje eller kanskje ikke har jeg fått legendary nr. 1 før den tid..

Lenke til kommentar

 

 

De er vel ferdig med Mythic raiding allerede og som jeg har forstått det så er det for enkelt

 

Når top #1 guild raider i 18 timer i døgnet under progress, så nei, da er det nok ikke for enkelt. Får da være måter på hvor vanskelig det skal være. :p

 

De spiller nok mye mindre enn du tror :p  de spiller jo ikke 18 timer per dag.. det var bare den første dagen mytic raids kom de holdt på så lenge for å klare alt. nå vil de cleare alt på 3 timer #farm

 

 

Det skal vel nevnes de månedene de brukte på forberedelser på å bli nr. 1. Så at det er "for lett" kan vel diskuteres. Jeg kikka litt på Nihilum sitt forsøk på mythic Cenarius, de endte vel opp som guild nr. 25 om jeg ikke tar feil? De wipa en plass mellom 180 og 200 ganger før de fikk han ned. Det er kanskje enklere enn tidligere, ikke vet jeg, men å kalle det for enkelt er vel litt drøyt?

Lenke til kommentar

Må si garrison ble fort "ubrukelig" denne gangen. Ja de har kuttet mye i forhold til WoD, noe mange sikkert er glad for, men kunne ønske det var mer å hente der. Er kun gull og AP quester jeg har bruk for nå - 5 uker inn i exp - og de dukker ikke opp så ofte. Er altfor mye gear til champions og rep som jeg ikke har bruk for nå.

 

Ganske overraskende må jeg si med tanke på at storparten av det du researcher er ting som går på garrison quester. De siste valgene er også ganske skuffende. 1 billigere seal of broken fate er sikkert handy for de som gjør dungeons og raider. Jeg gjør ikke det på min paladin så jeg valgte det andre valget som gjør at jeg kan fullføre 1 world quest for 100 order resources hver 18. time. Vet ikke helt jeg ass. Fra tier 3 til 6 så tar det altså ca 1 1/2 måned å researche (+ ca. 40k order resources), og det eneste jeg sitter igjen med nå som er brukbart er altså det at jeg kan fullføre 1 world quest (ikke dungeons, world boss eller de med blå ikon) bare ved å trykke på kartet hver 18. time. Det var vel ikke akkurat verdt det.

 

Tier 7 er da at jeg kan bruke legendary nr. 2 og den er ferdig om ca. 11 dager. Kanskje eller kanskje ikke har jeg fått legendary nr. 1 før den tid..

 

 

Enig i mye av det du sier her. Har fult "sett" med followers som er max'et ut på ilevel og til tross for dette så dukker det sjeldent opp missions av interesse, annet enn artifact power og disse gir jo ikke spesielt mye artifact power sammenlignet med hvor lang tid det tar for mission å bli fullført.

 

Mengden gull du kan få via missions er så liten at det er totalt meningsløst. Jeg sender ut followers på mission bare fordi jeg føler at jeg må bruke de til noe, men jeg får fint lite ut av det selv om alle er "max'et". Eneste som kan forbedres er å få bedre items/våpen til de men det er jo også av svært liten betydning.

 

 

Virker som Blizzard er veldig på bakbeina etter hva som skjedde med Garrison i WoD, men her syntes jeg det er såpass på bakbeina at de rett og slett har implementert et system helt uten praktisk verdi. Det holder jo i massevis at de har kuttet antall followers fra 25 ned til 5, de trenger ikke å gjøre at alle missions du kan sende de på er helt uten praktisk verdi i tillegg.

 

 

 

Og dette Order Hall Advancement systemet er ikke allverdens å skryte av det heller. For utenom det siste som lar deg bruke to legendary items samtidig så er det jo egentlig ingenting av særlig betydning eller interesse i løpet av hele treet. Og et par av tingene er fryktelig dårlig forklart som blant annet den nest siste hvor man fort kan tro at du har muligheten til å skaffe deg en fjerde coin for bonus roll i Legion, men hvor det bare er at du kan få en av dine ukentlige tre, gratis. Som igjen er av fryktelig liten betydning da de fleste bugner over at Order Hall Resources uansett så det å betale for alle tre hver uke er ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar

Er det en dårlig spøk fra Blizzard at det kun skal komme relics jeg ikke har behov for i WQ-rewards, eller? Har vært på utkikk etter en shadow relic de siste ukene nå, og såvidt sett et par stk. i ilvl 805 :p Mens iron, fel og arcane popper opp i 835+/840+ hele tiden... Og spesielt mange iron, som ikke engang er for speccet mitt. Ikke får jeg noen fra mythics heller... Death by RNG. Men, gir ikke opp håpet! Ellers er jeg veldig begeistret for Legion, altså.

Lenke til kommentar

Nå er jo gear mer tilgjengelig og bedre enn noensinne, selvsagt blir alt cleared på første uken. Tenker før i tiden så hadde man bare heroic dungeon som max, nå har du jo liksom heroic, mythic, warforged, thunderforged, legendaries you name it. + Du kan progresse artifact våpen nokså langt bare du orker å spamme dungeons WQ osv.

 

Men så har vi jo mistet en god del enchants og buffs/debufs, spørs om det går opp i opp?  :hmm:

 

Jeg føler det er lettere men i følge wowprogress så har 50 guilds drept 7/7M.  :ph34r: det snakker for seg selv egentlig.

Lenke til kommentar

Er det en dårlig spøk fra Blizzard at det kun skal komme relics jeg ikke har behov for i WQ-rewards, eller?

 

Er sånn for mange og Blizzard har ikke tenkt å gjøre noe med det ser det ut til. For meg dukker det opp veldig få i world quests og når 90% av dem er til andre specs så blir det litt håpløst. Fikk heldigvis noe bra til slutt etter 10 relics på rad eller noe sånt til andre specs.

 

Er ganske irriterende når slike systemer ikke fungerer ordentlig og Blizzard ikke gjør noe med det, men sånn er livet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tok selv den "complete a world quest" tingen og fant fort ut at den var ubrukelig da den ikke funker på gruppe quests

Den blir litt mer brukelig når de betraktelig kutter cooldownen på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...