Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg kaste fornuften over bord og startet å levelle Disc Priest til 110 ettersom det er veldig stor etterspørsel etter healere.. Må si at levellingen overrasker meg veldig, hele denne mer DPS = mer healing gjør meg tilnærmet udødelig. Til sammenligning så føltes Havoc Demon Hunter langt mer squishy. DPS'en i seg selv er jo mer så som så. Demon Hunter har helt latterlig AoE, noe jeg mangler totalt som Disc Priest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Når du skal heale groups med disc bør du absolutt ha mouseover macros for å gi ut attonement, slik at du kan beholde DPS target konstant. 

Angående AOE så er det relativt lackluster ja, blir multidotting (noe jeg unngår som pesten når jeg skal velge en class). 

Lenke til kommentar

Jeg brukte min 100 boost på en shadow priest, har aldri spilt det før så da har jeg vel myyyye å lære i helga. Rotation ser ganske komplisert ut med mange cooldowns å følge med på..spiller noen her det?

Ser ikke frem til å måtte putte 2 dots på masse mobs hele tiden, blir veeeldig mye tabbing..

 

Den ligger høyt oppe på 7.0.3 dps-lista til Noxxic.com, tror det er 4. plass

 

Min "main" er havoc DH det begynner å bli litt kjedelig, så må prøve noe annet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Shadow er veldig rett fram egentlig, trykk det som er ready med forskjellige prioriteringer selvsagt. Har selv spilt shadow på nokså høyt nivå i wotlk og cataclysm men classen er total forandret i Legion. Dots vil da alltid eksistere men det er nye abilites og artifact våpen skillen. Egentlig veldig lett class å spille men shadow har alltid vært en class som har vært vanskelig å mestre. Fordi, obvious reasons, det skrever at du har god kontroll over mange targets og at du klarer å maintaine dots 99% på hver mobs. Klarer du ikke det så kan du se langt fra å være PRO shadow.

 

1046727.jpeg

Dette er fra Cataclysm, siste boss i Dragon Soul, kanskje litt skryt bilde men er ikke hverdag man tar slikt screenshot, dette er for alle classes og spec og en liten drit som meg fra Norge befinner meg på toppen den kvelden, noe riktig har man gjort :)

 

For meg er shadow kun raiding spec, for dungeons og all dotting er veldig kjedelig i lengden.

 

Spiller disc som main for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Shadow har jo et fantastisk talent i Surrender to Madness også, det abilityet i spillet med høyest risk/reward :)

Det er vel ikke et eneste spec som gjør mer dmg i execute phase enn shadowpriest med STM.

Lenke til kommentar

Sitter og prøver å bli vant med spillestilen, det er veldig annerledes enn noe annet jeg har spilt som.

 

Altså, Mind blast/flay for å bygge opp insanity, så void eruption, void torrent/void bolt hver CD, fortsette å holde oppe Vampiric og SW:P,

så um..det dyret, så..gjenta alt igjen for å få insanity opp til 70 igjen..ellernoe. Veldig mye trykking :D

 

Men STM dreper deg jo når den er ferdig, det kan vel ikke være noe praktisk? Respawne, springe tilbake til corpse, etc.

 

Merker at jeg sliter med 2-3 mobs i grupper. Er ikke vant med å applye dot's for det første. Blir også stående og suge til meg damage mens de slår på meg hele tida, hvordan fikser jeg det? Har jo en liten AOE nuke sak, men den virker ikke kjempe effektiv. Skal jeg fokusere på en enemy i slengen selv om de andre denger på meg? Har ikke prøvd dungeons enda, er ikke lvl 101 engang.

 

Jeg hiver PW:Shield på meg selv ofte, er det lurt eller waste of GCD?

Ser på dps-guiden på icy-veins også men det er så enormt mye info.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

STM er ikke noe du bør bruke når som helst nei.

PW:Shield bør du ha oppe så lenge det lar seg gjøre, GCD'en tjener du fort inn på at cast's ikke blir forstyrret.

 

Ellers hører du ut du sliter like mye som de fleste casters :p

Lenke til kommentar

Gå på priest class hall, så har 3 dummies der hvor du kan trene deg, kanskje litt lettere når det ikke er mobs som slår deg :) men trening gjør deg mester, brukte selv å stå par timer foran dummies. Brukte å frapse back in the times og se video'n etter raidet og analysere mine feil og ikke gjøre dem igjen men slik har vel ikke du tenkt å gjøre tenker jeg, men det gir resultater.

 

 

 

  • MindBlast – 12 Insanity
  • SW:Death – 10 Insanity always, 20 more Insanity if the target dies within 1 second of the cast
  • SW:Pain – 3 Insanity on the application of the debuff
  • VT – 4 Insanity on the application of the debuff
  • MindFlay – 2 Insanity per tick, 4 Insanity per gcd, 8 Insanity per full cast
  • MindSear – 1 Insanity per tick per target hit, 6 Insanity per full cast per target hit
  • Shadow Crash (Talent) – 15 Insanity
  • MindBender (Talent) – 4 Insanity per hit
  • MindSpike (Talent) – 4 Insanity
  • Shadow Word: Void – 25 insanity

 

Så ser du hvorfor det er prioriteringer, Mind Blast on CD er ganske åpenbart da det gir mest Insanity, slikt er det kjekt å vite men kanskje ikke så viktig som rookie, men likevel så får du et bilde hvor mye hver spell gir.

Ok, kan gi deg en test på dummies, klarer du det eller bedre så gjør du ting riktig :p

Gå på class hall, dot alle (3) targets og gjør rotation, målet er å få over 30 voidform stacks :p (Lingering Insanity) Klarer du det så er det på rett spor, da vet du at du klarer å manage insanity på en grei måte.

 

En ting jeg synes er litt dårlig er at man ikke får testet "surrender of madness" ordenlig da det er så lang CD på den, feiler man fælt så må man vente 10min så prøve det igjen. (tenker på class hall nå), burde ha vært en NPC som resetter CDs elns.

Anbefaler ikke å bruke "surrender of madness" i det hele tatt faktisk, ikke som nybegynner. For du MÅ kunne boss fightene og kjenne til hva som skjer. Tenk hvis du nå bruker dette og bossen plutselig går immune, hva nå? useless dps class i raidet/dungeon, YOU WILL DIE!

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Med StM har du altså 2 minutter med 150% damage og ekstremt mye haste så du nesten blir en mitraljøse på spells OG kan ikke combat resses?

Litt teit hvis du dør for tidlig i en bossfight da ja..det jeg syns er kjipest er oppbyggingen av insanity fra 0 når man slåss mot 1-2 vanlige mobs. Går så treeeeegt..Jeg står og veksler mellom MB og MF så kommer min warrior buddy og bare doser dem på 2-3 sekunder.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Må jo uansett si, som en Havoc Demon Hunter at det virker som Blizzard er på ville veier hva gjelder Demon Hunters, noe som er ganske tragisk når de har hatt en BETA over så lang tid også ender opp med finne ut at faen, dette ble litt for mye "kick ass".

 

Nerf av Fel Rush og Bloodlet gir jo egentlig ingen mening. Problemet Blizzard har med Havoc, og det av gode grunner er at vi har alt for god brust AoE. Vi har så latterlig god DPS på trash at vi er nesten et must i Mythic+.

 

Men det virker ikke som de har noen som helst plan om hvordan de skal imøtekomme problemet. Fel Rush er en ability av svært liten betydning da den ikke er en essensiell del av DPS rotation i utgangspunktet, og selv om Fel Rush kan gi bra damage i AoE situasjoner så er det vel kanskje den minst brukte AoE abilitien vi har. Den er alt for skummel å bruke i mange situasjoner da du ikke kan avbryte en rush, så du vil måtte ha en klar bane i x-antall meter fremover før du kan bruke den trygt uten å plutselig få ekstra adds osv..

 

Så de fleste bruker Fel Rush utelukkende for å få Momentum som er en buff som gir oss +20% damage i noen få sekunder. Nesten ingen bruker den aktivt for AoE, så det at de nerfer damage på Fel Rush er jo av fryktelig liten betydning. De fleste av oss bruker Fel Rush inn i en vegg da det er det tryggeste, vi bryr oss ikke om den får utnyttet noe særlig AoE damage, vi skal kun ha Momentum buff oppe så lenge og så kontinuerlig som mulig.

 

 

Bloodlet er jo en helt idiotisk ting å nerfe da det er vår viktigste talent for sustained DPS. Det å nerfe den fra 200% til 150% vil jo selvfølgelig også påvirke AoE, men det påvirker single-target i langt større grad og per nå så er ikke Havoc noe bedre enn midt på treet hva gjelder single-target DPS så det å nerfe vår viktigste DPS for single-target og sustained DPS for å imøtekomme for god AoE er jo helt på jordet..

 

 

Det er tre ting Blizzard må fikse på for å få kontroll på AoE damage til Havoc, det er Eye Beam, Blade Dance og Fel Barrage. Ingen av de tre er rørt engang... Det å nerfe Fury of the Illidari som er vår artifact ability undergraver jo nå hele vårt legendariske våpen nå som den abilitien er såpass redusert at den ikke har noe tyngde eller interesse lenger.

 

 

 

Helt utrolig at de har klart å rote til så til de grader, og kaver såpass i blinde i et forsøk på å rette det.

Lenke til kommentar

Alltid noen som begynner å grine når en OP class blir nerfet.

 

Husker dere DK i begynnelsen av WOTLK?

 

 

Hva med å heller la litt tid gå og se an hvor classen din posisjonerer seg etter hvert?

Jeg tipper DH helt sikkert kommer til å finne sin plass i spillet akkurat som alle andre classes.

 

Blizzard tar avgjørelser på grunnlag av testing og vurdering. Noen ganger gjør de en bra jobb, andre ganger er nerfen litt for hard. Dette kommer Blizzard til å følge med på og justere med hot fix'.

 

Poenget er at det er ikke meningen at en class skal være super op sammenlignet med alle andre. Derfor må det balansering til. Dersom DH nå blir gjevnere med alle andre classes så har Blizzard gjort en god jobb. Dersom DH blir altfor svar så kommer Blizzard til å justere DH opp igjen.

 

 

Jeg vet det er kjekt å være OP, men..... ta deg en bolle...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...