Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Raidet i Vanilla -> WOTLK, spilte nesten ikke i CATA og MOP, raidet i starten av WoD til jeg gikk lei av facebook spillet. 

 

Fikk forøvrig 1400G på et 6 timers oppdrag over natten, (649G+749G bonus), ikke all verdens i forhold til hva jeg har tjent så langt denne expansionen, men ialleflal nok til å finansiere 1 ekstra loot token. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Auctioneer er fint og flott, men anbefaler å deaktivere den og kun aktivere den når du faktisk skal innom AH. Hvorfor? Fordi det er en add-on med et minneforbruk uten like. Har endel add-ons installert og aktivert, ingen bruker mer enn maks 2mb RAM, mens Auctioneer alene, selv uten å bli brukt bruker over 120mb.

 

Dette høres kanskje ikke så alt for ille ut. Men for min del, når jeg spiller på 3440x1440 oppløsning og med alt på maks så er Auctioneer ene og alene en grunn til at jeg kan ende opp med random disconnect's i dungeons og RAID når det florer med spell effects osv på grunn av høyt minneforbruk. Deaktiverer jeg Auctioneer så skjer det langt sjeldnere.

 

Nå har jeg faktisk måtte deaktivere bruk av anti-aliasing, og satt ned Shadow Quality til High, og Liquid Quality til High i tillegg, mest for forbedret ytelse men også på grunn av minneforbruker spiker noe voldsomt med disse to på maks.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Får en del random heng/disconnects uten at jeg bruker annet enn DBM, handynotes og WIM.

Satt og lurte på om det kunne være switchen/brannmuren min, men den burde da være mer enn god nok for mitt bruk :p

 

Spillet fryser plutselig i noen sekunder, og om den ikke disconnecter går alt i "fast forward" til der jeg egentlig er, for så å bli normalt.

Om jeg disconnecter kommer jeg til login screen og får en random wow error. Lukker denne og da bruker battle.net appen litt tid på å koble meg opp igjen.

Skal prøve å få byttet den brannmuren idag og sette opp en 24 ports switch jeg har liggende, selv om dette vil se NOE rart ut.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Auctioneer er fint og flott, men anbefaler å deaktivere den og kun aktivere den når du faktisk skal innom AH. Hvorfor? Fordi det er en add-on med et minneforbruk uten like. Har endel add-ons installert og aktivert, ingen bruker mer enn maks 2mb RAM, mens Auctioneer alene, selv uten å bli brukt bruker over 120mb.

 

Dette høres kanskje ikke så alt for ille ut. Men for min del, når jeg spiller på 3440x1440 oppløsning og med alt på maks så er Auctioneer ene og alene en grunn til at jeg kan ende opp med random disconnect's i dungeons og RAID når det florer med spell effects osv på grunn av høyt minneforbruk. Deaktiverer jeg Auctioneer så skjer det langt sjeldnere.

 

Nå har jeg faktisk måtte deaktivere bruk av anti-aliasing, og satt ned Shadow Quality til High, og Liquid Quality til High i tillegg, mest for forbedret ytelse men også på grunn av minneforbruker spiker noe voldsomt med disse to på maks.

Du mener at auctioneer bruker 120mb av GPU minne?

 

Sikker på at den ikke bruker ram? Det gir mer mening.

 

I så fall er det jo ikke noe problem. Så lenge du har 16gb+ så maxer du ikke dette ved å spille wow.

Dersom du har 3440*1440 skjerm regner jeg med du har budsjett til 16gb+ med ram ;)

Lenke til kommentar

120mb per idag på en standard gaming pc (16gb ram) er dråp i havet :) nei, addons ram requirements døde for lenge siden, har heller ikke hatt problemer, om det er noe så er det addons som ikke er oppdatert og det er jo patch dag idag, kan hende det oppstår problemer, recount er synder som brukte å fucke ting opp under raids. 

 

edit: Oppdaterte alle addons via curse client nettopp  :w00t:

Endret av nagina
Lenke til kommentar

 

Auctioneer er fint og flott, men anbefaler å deaktivere den og kun aktivere den når du faktisk skal innom AH. Hvorfor? Fordi det er en add-on med et minneforbruk uten like. Har endel add-ons installert og aktivert, ingen bruker mer enn maks 2mb RAM, mens Auctioneer alene, selv uten å bli brukt bruker over 120mb.

 

Dette høres kanskje ikke så alt for ille ut. Men for min del, når jeg spiller på 3440x1440 oppløsning og med alt på maks så er Auctioneer ene og alene en grunn til at jeg kan ende opp med random disconnect's i dungeons og RAID når det florer med spell effects osv på grunn av høyt minneforbruk. Deaktiverer jeg Auctioneer så skjer det langt sjeldnere.

 

Nå har jeg faktisk måtte deaktivere bruk av anti-aliasing, og satt ned Shadow Quality til High, og Liquid Quality til High i tillegg, mest for forbedret ytelse men også på grunn av minneforbruker spiker noe voldsomt med disse to på maks.

Du mener at auctioneer bruker 120mb av GPU minne?

 

Sikker på at den ikke bruker ram? Det gir mer mening.

 

I så fall er det jo ikke noe problem. Så lenge du har 16gb+ så maxer du ikke dette ved å spille wow.

Dersom du har 3440*1440 skjerm regner jeg med du har budsjett til 16gb+ med ram ;)

 

 

 

120mb per idag på en standard gaming pc (16gb ram) er dråp i havet :) nei, addons ram requirements døde for lenge siden, har heller ikke hatt problemer, om det er noe så er det addons som ikke er oppdatert og det er jo patch dag idag, kan hende det oppstår problemer, recount er synder som brukte å fucke ting opp under raids. 

 

edit: Oppdaterte alle addons via curse client nettopp  :w00t:

 

 

Spillklienten bruker mer RAM jo flere fancy grafikkinnstillinger, jo høyere oppløsning og jo flere add-ons du har installert. Problemet er jo ikke at PC-en ikke har nok RAM, utfordringen er at spillklienten sliter så fort den nærmer seg 2GB RAM. Dette kan du enkelt teste selv ved å justere innstillingene og følge med på minneforbruket i task manager i Windows.

 

Noe som ikke er så rart, da WoW (til tross for 64-bit støtte i nyere tid) for det meste er 32-bit kode som gjerne har en upper limit på 2GiB RAM forbruk per prosess før ting går til helvete.

 

 

Er jo ikke uten grunn at det første Blizzard anbefaler deg om du sliter med ustabil klienten og tilfeldig disconnections er å deaktivere add-ons for å få ned minneforbruket. For min del når jeg ligger så tett oppunder "taket" på grunn av høy oppløsning og høye grafikkinnstillinger så er add-ons som Auctioneer som bruker idiotiske mengder med RAM i klienten noe som må hukes bort for at ting skal fungere.

 

 

Det er jo nettopp derfor mange av innstillingene i Auctioneer varsler deg om at du fort kan oppleve å bli disconnected når du scanner AH, nettopp fordi under scanning så peaker minneforbruker til Auctioneer og folk som har høy oppløsning og høye innstillinger som allerede er tett oppunder 2GB forbruker på WoW.exe kan fort bikke over kanten og da blir disconnected.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Funker smertefritt hos meg heldigvis med alt på max og masse addons.

Det eneste som plager meg er når jeg bruker teleport fra Halls of valor med Warrioren, har enda til gode å se animasjon, karakter og lyd vise på likt når jeg kommer inn for landing. 

Lenke til kommentar

Jeg er tydeligvis veldig uheldig. Skjer jo kun i dungeons og RAID når det florerer med effekter som peaker minneforbruket i klienten. Skjer jo så godt som aldri ellers. Er jo kjipt at det skjer når det er mest kritisk. Skjer sjeldnere med Auctioneer deaktivert, og jeg kan jo gå for å sette ned innstillingene i dungeons og RAIDs, men er jo så grafikkhore at jeg ikke klarer å leve med dyster grafikk  :tease:

Lenke til kommentar

Knowledge 4, neste rank krever 30k artifacts, nei, kanskje sweetspot å stoppe til knowledge blir høyere? 

Taktikk kjører dere, eller går dere fullt på 1 spec?

 

Har selv begynt med Holy da det er den minste spilte speccen men Holy har de beste relics  :lol: Shadow som jeg begynte med mangler 1 relic fortsatt  :green:  Jaja, klager ikke, de beste relics er uansett å få via raids.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg fylte 13 poeng i hver artifact før jeg forsatt videre på frost, grunnen er enkel.
Det koster like mye med de 13 første poengene som poeng nummer 14 gjør.

 

13 poeng er som regel nok til å få en golden trait iallefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Alle som er tanks sier det er dødslett, bare å trykke på 2-3 knapper hele tiden easy peasy. Jeg har aldri turt heller.

Jeg tanker pga. queuetimes og ekstra reward.

Blood er ganske lett, normal dps-ration med active migtation innebygget og 2 defensive cooldowns istedetfor dps cooldowns.

For å ikke snakke om at du har et latterlig toolkit for å lett få aggro på alt.

 

Pala skal også være relativt lett.

Lenke til kommentar

Nå har jeg jo en kompis jeg alltid spiller med. Tar stortsett aldri dungeons uten han, og han er tank så det gjør jo livet mye lettere. Virker ikke som han finner tanking noe spesielt vanskeligere enn DPS. Men virker som han litt mer å tenke på hva gjelder taktikker i dungeons, spesielt på høyere nivå som Mythic hvor det å ikke utøve taktikken riktig fort betyr wipe.

 

I Mists of Pandaria så spilte jeg healer, og det var ikke en spesielt god opplevelse. Til tross for at folk ble holdt i livet, så var det ikke måte på hvor mange som skulle ha innvendinger imot at de burde vært healet tidligere, raskere, bedre og mye rart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg opplever faktisk det motsatt i Legion dungeons iallefall (litt tidlig å si med raids), syns det er fryktelig lite å tenke på som tank, mens DPS og healers ofte springer rundt som noen galninger.

Er liksom det som er standard, tank bossen vekk fra raidet og inntil en vegg om mulig, eneste unntaket som jeg kommer på er hun der Valkyr bossen i Halls of Valor (fordele stacksa).

Har iallefall ikke wipet noen av gruppene mine som et resultat av at jeg tanket bossen feil. 

 

Edit: Eneste som du bør være up-to-date på er hvilket trash som kan skippes, vett selv hvor frustrende det er med en tank som absolutt skal cleare HELE dungeon (aka gjør jobben sin for godt? :p).

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...