Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Jeg er i hvert fall ikke i nærheten av å være lei av Legion så langt, noe som overrasker meg litt. Raidet ganske hardcore i vanilla, drev ganske hardcore pvp i TBC, og etter det veldig casual. Tenkte jeg var ferdig med WoW, men det er noe med Legion som kommer til å fenge meg lenge tror jeg.

Men det er irriterende bugs. Som den relic greia jeg har klagd over tidligere. Blizzard har tydeligvis ikke gjort noe med det så langt og i dag fikk jeg relic nr. 8 på rappen som brukes av en annen spec enn den jeg spiller, fra world quests. Ingen er så uheldig så det må være en bug der. Jeg må visst inn i dungeons for å få relics jeg kan bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 8000 rep på Honored med Nightfallen, og er på chatter 5/11 i Surumar, men får ikke questet til å unlocke de to neste mytich'sene. Må man gjøre 9/11 chapters først?

Fikk beskjed om at det ble unlocket på 8000 rep uavhengig av hvor langt man var kommet på chapters, men det ser ikke ut til å stemme.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har 8000 rep på Honored med Nightfallen, og er på chatter 5/11 i Surumar, men får ikke questet til å unlocke de to neste mytich'sene. Må man gjøre 9/11 chapters først?

Fikk beskjed om at det ble unlocket på 8000 rep uavhengig av hvor langt man var kommet på chapters, men det ser ikke ut til å stemme.

Må ha gjort Blood & Wine i tillegg til 8000. 

http://www.wowhead.com/guides/suramar

Nesten halvveis fra revered til exalted, withered training har jeg ikke flere chests på (så nå er det kun for rep grind -_-).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Anbefaler forøvrig å få unna så mye av questlinen (inkludert sidequest rundt om i hele zonen) som mulig, da det gir flere mulige daglig WQ som gjør at det går kjappere å få rep. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja, var nettopp en stor tråd på reddit om at Arcway og Cout of Stars unlock burde vært accountwide.

Et annet alternativ er en eller annen form for boosting av rep fra main til alts etter du har f.eks. nådd exalted (har vært gjort tidligere).

Har forøvrig nok med DK'en, men fikk warrioren til 110 i helgen for å få satt i gang artifact research, sånn at det andre problemet med å ha alts blir litt mer trivielt. 

Lenke til kommentar

Jeg driti meg så loddrett ut på traits at jeg blir nesten flau. Har jo faktisk ikke mulighet for å angre seg der og da heller, så selv om du skulle trykke feil for deretter å angre deg uten å i det hele tatt lukke traitvinduet så er du stuck.. Brutale saker. Ser nå anbefalte builds via Icy-Veins og Noxxic og jeg er ikke i nærheten av å følge de :p

Ser ut som du kan re-specce, men du må betale bøttevis med artifact power for å gjøre det. Koster visstnok den samme mengden artifact power som det du trenger for å nå neste artifact level. For min del så betyr det 30'600. Har ikke lyst til å betale det merker jeg. Satser da heller på å få så mye artifact etterhvert at alt er låst opp uansett.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår meg på dette Artifact Research Notes opplegget heller. Står at jeg er på nivå tre som skal gi 90% bonus. Men når jeg bruker artifact items som gir meg la oss si 300 artifact power, så står det jo fremdeles at jeg bare får 300. Eller skalerer det på den måten at bonus allerede er medberegnet i det som står i item information i spillet?

Lenke til kommentar

Må helt ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår meg på dette Artifact Research Notes opplegget heller. Står at jeg er på nivå tre som skal gi 90% bonus. Men når jeg bruker artifact items som gir meg la oss si 300 artifact power, så står det jo fremdeles at jeg bare får 300. Eller skalerer det på den måten at bonus allerede er medberegnet i det som står i item information i spillet?

Korrekt. Bonus er allerede beregnet.

På den måten kan du ikke bare samle masse artifact power i baggen din til du har 1000%+ og så bruke alle for massiv artifact power.

Du opplever sikkert at det er lenge siden sist gang du fikk 20 artifact power i et item?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dvs. at itemet i utgangspunktet hadde gidd deg 170ish artifact power uten en eneste artifact research note.

Så mao. det som står på itemet når du får det, er det som er reelt uansett hva, trenger ikke å regne deg frem til hva du egentlig får.

Lenke til kommentar

Det gir jo mening. Var bare redd for at det kanskje var bugga. Men ja, får jo nå for det meste 600-1500 artifact power, istedenfor 150-500 som jeg fikk før. En annen ting jeg stusser litt over er hvordan artifact rank og antall traits ikke ser ut til å påvirke item level på våpenet. Nå er ikke jeg en som bryr meg så alt for mye om item level, men det er jo fryktelig mange som er pripne på sånt når du skal kjøre "pugs" i spillet, og når traits kan ha en såpass stor innvirkning på DPS så er det jo litt merkelig at jeg nå når jeg unlocket ny "elite trait" så økte ikke det item level på mitt våpen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Usikker på rank nummer, men neste trait koster 30k .

Item level kravene som blir stilt er helt latterlige, 835-840 ilvl for å gjør mythics, når organiserte grupper greide å gjør det fint i det de kom til level 110.

Folk har også ekstremt lite forståelse for BiS, som fort kan være en 820 trinket. 

Lenke til kommentar

Hatt mindre problemer på både Heroic og Mythics enn på normal. Det skyldes nok i all hovedsak at på normal så var det veldig mye rart du kom i gruppe med. Folk tar ikke normals på alvor, og nesten ingen brydde seg om taktikk eller noe som helst. På Mythic nå så spiller man jo generelt med temmelig oppegående folk, og det skal aldri undervurderes.

Nå er det også mange som sier at Blizzard har endre litt på nivået med Legion;

Normal = Svært enkelt

Heroic = Tilsvarer Normal fra WoD

Mythic = Tilsvarer Heroic fra WoD

Mythic+ = Tilsvarer Mythic fra WoD

Mye av grunnen til at Normal føltes litt merkelig er nok også levelling scaling. De fleste hoppet rett inn i normals å fort de ble level 110, og da gjerne med gear på ilevel 760-780. Når spillet skalerer utelukkende på level og ikke gear så sies det jo at en som er level 100-109 blir skalert til et nivå som tilsvarer en på level 110 med ilevel 800 ish. Så da er det jo "bedre" med folk under level 110 i normals, enn det er med folk som nettopp har blitt 110 og har under ilevel 800.

Merket det godt selv, spillet var "tyngst" i det jeg dinget level 110, begynte ikke å føle meg "sterk" igjen før jeg var på item level 800-810. Ting gikk mye bedre som level 109, enn det gjorde på level 110 med item level 760-790.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...