Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Jeg tenker å starte opp igjen, lett spill med noen venner, ikke store greiene. Har spilt siden sommer 2005, men var kun i wotlk jeg var aktiv hele expansionen og raidet. Spilt litt i cata og kanskje 30 timer i mop. Hva slags spill er det jeg kommer til? Er instancene etter wotlk gode? Hvordan er balansen i klassene og hvordan ser det ut fremover mot legion?

Regner med at det er litt stille før expansion som vanlig, men med cross servers er vel instances og bg greit å komme seg i mens man levler?

Starta å levle en warrior for litt siden, nettopp blitt lvl 15 og må ha noe mat før jeg prøver meg på dungeons.

Ellers angående classer så er det ikke godt å vite hvor ståa er når Legion slippes ut, så det går mest på egne preferanser.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Regner med at det er litt stille før expansion som vanlig, men med cross servers er vel instances og bg greit å komme seg i mens man levler?

Fikk levla en del i helgen, tok max. 8 min å få gruppe til instance.

Ellers var det moro og faktisk spille vanilla instancer igjen, mange av de er pusset opp og har fått noen av problemene sine fikset. 

Mange av instancene har jeg heller ikke sett siden vanilla, så sånn sett litt mimring. 

Riktignok, det var altfor lett da 90% av de som kjører LFG har fullt heirloom gear (inkludert meg selv) .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

Ja, kanskje disc er veien for tiden. Shadow er i alle fall det svakeste jeg har vært borti på level 100.

Som tank tar jeg gjerne med en shadow priest med OK gear. Flere klasser jeg ikke kan si det samme om. 

Lenke til kommentar

Ja, nei, jeg vet ikke helt jeg. Jeg spiller for det meste solo, så det er jo der jeg måler styrken mellom characterene mine. Har pdd (i lvl 100) shadow priest, balance druid, feral druid, unholy death knight, retribution paladin, frost mage og beast mastry hunter, som alle er forholdsvis likt gearet, og der er shadow priest desidert svakest og bm hunter sterkest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg har feral/guardian druid, frost/blood dk, BM hunter, combat rogue, enh/elemental shaman, destruction wl, frost mage, prot/fury warrior i ilvsegmentet 700-732, de fleste rundt 725-730. Er selv fan av solo play så det er mye fokus på det når jeg velger hva jeg beholder. 

BM hunter har vært mest å stole på gjennom hele expansion, alltids god på solo. Per i dag spiller jeg mest blood DK og prot/fury warrior, som er veldig gode solo på den ilv, men som var trege i starten. Hverken BM hunteren eller blood DKen har mye sjanse for å dø i open world solo play lenger, da med tanke på at jeg ikke kan fysisk erte på meg nok fiender til at det blir problematisk. Blood Dk winner på survivability, de er omtrent like på massiv AOE, men BM hunter winner på single target/få fiender. 

Lenke til kommentar

Spiller Shadow Priest fra level 90 til 100 nå.. Og herregud så tregt det går. Er ikke sånn at det fungerer sånn superdårlig, føler vel egentlig at jeg var mer squishy som Frost Mage. Men bruker mnist dobbelt så lang tid på hver eneste mob og da tar det jo evigheter.

Nå har jeg spilt en hel del klasser fra level 90 til 100. Men har ikke så fryktelig mange på veldig høy ilevel på level 100. Intrykket mitt så langt er at det er noen klasser som rett og slett tygger monstre i et latterlig mye høyere tempo enn andre og av den grunn fungerer latterlig mye bedre til solo-spilling.

Er helt enig at BeastMaster Hunter er det tryggeste. Med Pet så kan du egentlig terge på deg uendelig med monstre uten å være i noen reell fare for å dø selv. Og med DPS Pet så eter du deg igjennom fiender uten problemer. Og i situasjoner hvor DPS Pet blir litt for squishy (som når du drar til Tanaan Jungle for å få rask tilgang på bedre gear) så er det bare å dra frem Tank Pet og det går latterlig greit selv med dårlig gear.

Demonology Warlock fungerer også veldig likt som BeastMaster Hunter. Men jeg føler at BeastMaster Hunter fungerer mer effektivt med dårlig gear, mens Demonology Warlock blir noe bedre så fort man skaffer seg litt bedre gear. Men de føles veldig like og har samme fordelen av bunnsolide Pets / Minions osv...

Det å ha skikkelig pet / minion er noe jeg syntes er utrolig fordelaktig. Selv om du sitter å ser på en video mens du spiller å sover litt i timen så vil pet til Hunter, og minion til Warlock ete det meste på egenhånd. Jeg holder dog en knapp på Hunter, rett og slett fordi jeg syntes det er mer morsomt å kunne variere med det langt større utvalget av morsomme dyr du kan temme kontra de mer generiske og korte listen du har av minions som Warlock.

Men hva gjelder det å tygge igjennom monstre raskt og egentlig aldri stå i fare for å dø selv så er både Feral Druid og Blood Death Knight latterlig solide begge to. Blood Death Knight er den klassen jeg har spilt hvor jeg føler meg tilnærmet udødelig, selv i situasjoner hvor jeg føler at det er smått latterlig at jeg ikke dør lettere. Blood har dog ikke den helt store single-target DPS'en, men du har fordelen av at du kan ta aggro på en bunke med fiender, aldri stå i fare for å død og samtidig så har du veldig, veldig god AoE DPS så du dreper alle raskt.

Per dags dato så fungerer jo også Protection Warrior med Gladiator talent idiotisk bra.. Men den blir jo fjernet i Legion om jeg har forstått det riktig.

Klasser som jeg syntes fungerer helt elendig dårlig er Priest, da både Shadow og Disc har latterlig lav DPS så ting tar evigheter. Mage fungerer også veldig dårlig da jeg syntes de har for dårlig DPS i forhold til hvor squishy du er. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Og i situasjoner hvor DPS Pet blir litt for squishy (som når du drar til Tanaan Jungle for å få rask tilgang på bedre gear) så er det bare å dra frem Tank Pet og det går latterlig greit selv med dårlig gear.

Har du Adaptation som lv 100 talent trenger du aldri bytte spec på pet. Glyphs som modifiserer healing derimot gjør stor forskjell. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Da fikk jeg Fury Warrior og Enh. Shaman til lvl 60.

Mangler jeg bare Monk, Druid og Warlock.

Har bokstavelig talt null anelse om hva jeg skal spille neste expansion, frister litt å spille healer for en gangs skyld.

Har ikke gjort det siden jeg var offspec discpriest i WOTLK. 

Er en enkel fyr, noen som vett hva som mest sannsynlig blir en enkel healer spec i Legion? Holy priest? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Druid er alltid safe, shammy også egentlig, men er litt mer å tenke på der.

Disc ser svært interessant ut i Legion om jeg skal være ærlig.

Disc er vel stikk motsatt av det jeg kunne tenke meg fra en healer  :wee:

For mye å tenke på å ta hensyn til.

Har sett litt på resto druid også, som også ikke er det verste å levle mtp. man får Balance Affinity. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Holy paladin var latterlig enkelt i MoP i alle fall. Har ikke spilt noe særlig i WoD vel å merke.

I Legion blir de jo "melee healers", men utover at healingen din virker bedre jo nærmere du er target, så virker det ikke ut til at mye er endret. 

Lenke til kommentar

Druid er alltid safe, shammy også egentlig, men er litt mer å tenke på der.

Disc ser svært interessant ut i Legion om jeg skal være ærlig.

Disc er vel stikk motsatt av det jeg kunne tenke meg fra en healer  :wee:

For mye å tenke på å ta hensyn til.

Har sett litt på resto druid også, som også ikke er det verste å levle mtp. man får Balance Affinity. 

Holder med til disc for tiden, tenker også på å levle en resto druid. Si ifra om du begynner, se ser vi hvem som er først til 100 ;)

Lenke til kommentar

Jeg har postet her flere ganger om at jeg har mistet gnisten for spillet. Likevel leker jeg med tanken om å begynne igjen, fordi kanskje jeg klarer å finne igjen litt av magien som gjorde at jeg forelsket meg i spillet til å begynne med. Men jeg vet at det ikke er noe igjen for meg. Dumme nostalgi.

Lenke til kommentar

Jeg har postet her flere ganger om at jeg har mistet gnisten for spillet. Likevel leker jeg med tanken om å begynne igjen, fordi kanskje jeg klarer å finne igjen litt av magien som gjorde at jeg forelsket meg i spillet til å begynne med. Men jeg vet at det ikke er noe igjen for meg. Dumme nostalgi.

Jeg er i samme båt som deg. Jeg har akkurat meldt meg opp i et guild som har ambisjoner om Mythic raiding i Legion. De har gjort en del Mythic content nå i WoD, så de skal bare styrke stallen litt og så er det et steg videre.

Selv har jeg ikke spilt veldig aktivt siden begynnelsen av Cataclysm. Hoppet glatt over Mists of Pandaria, og når det guildet jeg var i slet mot normal bosser i begynnelsen av WoD, og PUGs hadde bedre progress, mistet jeg interessen og sluttet å spille.

Det er 4 mnd til Legion kommer, så jeg skal raide en gang i uka med det nye guildet for å se om jeg finner frem "godfølelsen" igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...