Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er knallbra nå. Digger garrison og shipyards, samt nye raidet HFC. For en casual spiller som meg uten guild, er det perfekt. Kan spille til ukurrante tider og alltid hooke opp med en pug eller bare  tweake litt i shipyarden eller gjøre noen dailys i Taanan.

 

Knallbra? Den eneste måten du kan ha en slik mening på, er om du er en helt ny spiller som ikke har spilt dette tidligere. Det har aldri vært dårligere, spør du meg. Alt man gjør er å sitte i Farmv-... *host* Garrison og chille. Man går rundt, klikker i menyer, for så å logge ut igjen. Og dét er ikke et spill, det er en jobb. Hvor er gameplayet blitt av? Garrisons må være det verste Blizzard noen gang har lagt til, det ødelegger spillet. Hele det sosiale aspektet ved spillet blir borte når alle sitter alene i hvert sitt garrison. Få det bort.

 

Tanaan er greit de første dagene, men å gjøre Apexis dailies blir gørrkjedelig etter omtrent en uke. Og det skal liksom holde på lysten min til å spille helt til neste store patch, som er om kanskje et halvt år? Og Shipyards er bare mer av det samme.

 

Det eneste som gjenstår da er raiding (som forsåvidt er bra) og å levele alts. Det er det eneste som holder meg igjen, samt mye fritid pga sommerferie.

 

Neste expansion bør være revolusjonerende om det skal redde spillet, både for min del, og for de millioner av spillere som har slutta allerede. Blir det mer "klikk og vent"-opplegg kommer jeg nok aldri tilbake igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Det eneste som gjenstår da er raiding (som forsåvidt er bra) og å levele alts. Det er det eneste som holder meg igjen, samt mye fritid pga sommerferie.

 

Neste expansion bør være revolusjonerende om det skal redde spillet, både for min del, og for de millioner av spillere som har slutta allerede. Blir det mer "klikk og vent"-opplegg kommer jeg nok aldri tilbake igjen.

 

 

Nye raidet er kult, men... Det som derimot er latterlig er at folk dreper 13/13, clearer raidet på release dagen. Sier litt om nivået på developerne, burde vært en mye lenger prosess og høyere vanskelighetsgrad.

 

Det er også ingen nyhet at pvp er helt dødt Rip Ashran, rart at de enda ikke har klart å lage massevis av forskjellige muligheter for pvp diverse rulesets osv. Se for deg WSG(fps style) dør du så er du ute. Skaper et helt nytt scenario. Masse fler cap the flag maps osv. Gladiator Sanctum var sinnsykt fett, kunne vært så mye mer gjennomført, delt opp i teams osv.(typ ala STV Arena føltes som)

Lenke til kommentar

13/13 hc ja, og vi snakker om guids som raider 7 dager i uka og kanskje opp mot 8 timer hver dag.

 

Jeg synes nivået er veldig bra, en semi-hardcore guild som raider type 3 dager i uka har raiding content i veldig mange måneder og kan kanskje ikke forvente å cleare mythic før nytt content kommer ut.

Lenke til kommentar

Har spilt siden 2005, med pause 2009-2014. Kan ikke si annet enn at jeg er fullstendig uenig med deg. Jeg stortrives med spillet slik det er i dag!

 

Men hvorfor? Og da spesielt garrisons? Hva er det som gjør at du mener det er underholdende å klikke i en meny, deretter vente i 6 timer, for så å komme tilbake igjen og klikke i enda flere menyer? Du skal selvsagt få ha dine egne meninger, men jeg ser bare ikke hvordan noen klarer å la seg underholde av det. Det føles også galt at man skal få (store) belønninger fra garrisons, i form av gull og raiding gear.

 

Og er det ikke et problem at (anslagsvis) 90 % av spillere oppholder seg konstant i garrisons, noe som gjør at alle andre steder blir forlatte spøkelsesbyer?

Lenke til kommentar

Jeg har sansen for at Blizzard nå prøver å ta tak i problemet med at 99% av spillet er ubrukelig når man har nådd levelcap, i alle fall. Time travel virker veldig lovende. 

Jeg synes også at Garrison og Shipyard er kule konsepter, og dette er jo bare starten. Tror det blir mye bra fremover. 

Det er viktig for et så gammelt spill å komme med litt nytt. Noen vil like det, andre ikke. Sånn er det bare. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det eneste som gjenstår da er raiding (som forsåvidt er bra) og å levele alts. Det er det eneste som holder meg igjen, samt mye fritid pga sommerferie.

 

Neste expansion bør være revolusjonerende om det skal redde spillet, både for min del, og for de millioner av spillere som har slutta allerede. Blir det mer "klikk og vent"-opplegg kommer jeg nok aldri tilbake igjen.

 

 

Nye raidet er kult, men... Det som derimot er latterlig er at folk dreper 13/13, clearer raidet på release dagen. Sier litt om nivået på developerne, burde vært en mye lenger prosess og høyere vanskelighetsgrad.

 

Det er også ingen nyhet at pvp er helt dødt Rip Ashran, rart at de enda ikke har klart å lage massevis av forskjellige muligheter for pvp diverse rulesets osv. Se for deg WSG(fps style) dør du så er du ute. Skaper et helt nytt scenario. Masse fler cap the flag maps osv. Gladiator Sanctum var sinnsykt fett, kunne vært så mye mer gjennomført, delt opp i teams osv.(typ ala STV Arena føltes som)

 

Topp-guldene spiller ikke engang med sine mains når de drepre 13/13 første dagen. De bruker, for eksempel, 4 mains og 16 alts og gir alt gear til de 4 mainsene. Og slik rullerer de til de har drept alt sammen 5 ganger, og alle 20 spillerne har hatt sine mains igjennom.

 

Så ikke bare dreper de 13/13 første dagen, men de gjør det med alts. Mange ganger. Hver eneste spiller er pålagt å ha ett visst antatll alts som er gearet og som de veit hvordan de spiller. Etter hvert som Mythic er cleared og det begynner å bli for enkelt, så rullerer man inn disse altsene i de raidene også, for å forberede de til neste tier. Målet er at 20 spillere hver av seg skal ha 5 karakterer med det beste gearet som finnes.

 

En slik dedikasjon forteller mye om hva disse spillerne legger i spillet. De er helt fenomenalt gode. Hadde Blizzard designet bosser med det i tankene at disse guildene ikke skulle klare de på flere måneder, så hadde kun en 10-20 guilds noensinne klart den siste bossen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Topp-guldene spiller ikke engang med sine mains når de drepre 13/13 første dagen. De bruker, for eksempel, 4 mains og 16 alts og gir alt gear til de 4 mainsene. Og slik rullerer de til de har drept alt sammen 5 ganger, og alle 20 spillerne har hatt sine mains igjennom.

 

Så ikke bare dreper de 13/13 første dagen, men de gjør det med alts. Mange ganger. Hver eneste spiller er pålagt å ha ett visst antatll alts som er gearet og som de veit hvordan de spiller. Etter hvert som Mythic er cleared og det begynner å bli for enkelt, så rullerer man inn disse altsene i de raidene også, for å forberede de til neste tier. Målet er at 20 spillere hver av seg skal ha 5 karakterer med det beste gearet som finnes.

 

En slik dedikasjon forteller mye om hva disse spillerne legger i spillet. De er helt fenomenalt gode. Hadde Blizzard designet bosser med det i tankene at disse guildene ikke skulle klare de på flere måneder, så hadde kun en 10-20 guilds noensinne klart den siste bossen.

 

Dette var hvertfal ikke slik i Vanilla/TBC/(wotlk) tok godt med tid å få ned Raggy, Nefarian, C'thun, alt som var i 60 version Naxx

Lenke til kommentar

Nivået på spillere da og nå kan omtrent ikke sammenlignes. Spillerne er mye, mye bedre nå.

 

C'Thun var umulig en lang stund, før Blizzard nerfet. Dette var omtrent en trend i Blizzard. De var ikke flinke nok til å lage encoutners enda, og mange bosser var vanskelige kun fordi de var buggy og/eller ikke riktig balansert.

 

Under AQ40-tiden var det ikke engang vanlig for topp-guildene å bruke ting som Flasks. Det er latterlig å tenke på når man sammenligner med dagens nivå.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Under AQ40-tiden var det ikke engang vanlig for topp-guildene å bruke ting som Flasks. Det er latterlig å tenke på når man sammenligner med dagens nivå.

Dette stemmer jo ikke.....

Jeg husker selv at jeg måtte både ha flasks, pots, cooking buff og first aid, selv som healer for å spare mana så det var nok veldig individuelt. Leader hadde en addon som searchet alle spilleres bagger for å sjekke at alle kom prepared.

 

og jeg var slettes heller ikke i noen topp guild :p

Endret av devilaxe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så var jeg tilbake igjen. Sitter med en 100 tauren paladin og en 100 gnome death knight. Ser ut som det blir mest spilling på paladinen. Jeg har holdt på med garrison-missions noen dager. Garrisonen er level 3, og jeg tror at jeg har gjort de aller fleste questchainene opp til level 100. 

 

Jeg har fått med meg at Tanaan er det nye store med 6.2-patchen, men det er jo omtrent ikke noe gear å få der. Har vært innom UBRS, ellers har jeg gjort lite av endgamecontent som vanlig. Lurer kanskje litt på om jeg skal ta noen dungeons i kveld mens jeg quester i Tanaan. Eller ikke. Vi får se.

 

Har allerede startet å levle alts - som jeg har en haug av fra før. What to do...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...