Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Er det noen som spiller på Emeriss eller Xavius her? Har tre (to hvis man ikke tenker på Bank-char) characters på Ravencrest, men der er det fortsatt noe kø.

Det er kun alts jeg ikke spiller så veldig mye på, men de gangene jeg har hatt lyst til å spille har det jo vært kø, og da har jeg bare heller spilt på alts på andre realms.

Det jeg liker med Ravencrest er at det er mye mennesker og mye alliance. Det jeg ikke liker er at det er veldig ubalansert mtp. Alliance/Horde-ratio.

Slik jeg leser statistikken fra nettsteder som fører denslags er at også Xavius og Emeriss er ubalanserte, og det er mindre aktive spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det ilvl req på vanlige dungeons!? Jeg har ikke spilt på lenge så jeg hadde average ilvl på 496 da jeg startet. Må derfor vente lenge for hver gang jeg dinger før jeg får queuet, det værste er at kravet for å komme inn er minst 20-30 ilvls for høyt. Det er jo latterlig enkelt å skumme igjennom de som tank..

Lenke til kommentar

Det er for at grupper ikke skal måtte mase om hvilken ilvl folk har før de kan joine. Det er dritt å ha en tank som har alt for dårlig gear og dør hele tiden. Eller en healer som ikke greier å gjøre jobben sin fordi han har for lite mana hele tiden.

Før de innførte den ilvl requirementen ble du bare kicka uten grunn når gruppeledern sjekket armorlvl din hvis den var for lav. Og enda tidligere før ilvl ble et tall som alle kunne se, ble du kicka hvis du ikke hadde riktig legendary-armor pieces, som var enda mer irriterende.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, men normal dungeons er det jo lvl req på, det burde holde. NO way at man trenger ilvl 530 for å gjøre den dungeonen du åpner på lvl 93 f.eks. Det er jo ikke noe gøy engang, når man endelig har bra nok gear for å kjøre en dungeon så er man nesten overpowered. Det er NULL utfordring. Jeg håper det blir bedre med heroics. Det at man må raide eller gjøre challenge modes for å få det litt vanskelig blir for dumt. Helt ok at det er casual, men det kan være casual og samtidig utfordrende, ikke bare casual om du skjønner :tease:

Edit: Jeg snakker om dungeon finder, så det har ikke noe med at resten av gruppen skal slippe å mase om hvilken ilvl jeg har.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Så lenge jeg har spilt så har det ikke vært krav om ilvl på normal dungeons, kun lvl req. Ihvertfall fra 1-90.

Som tank eller healer så må man jo yte uansett. Jeg ser bare ikke grunnen til å måtte "farme" meg opp til ilvl 530-540 til noe jeg kunne klart å tanke på ilvl 500, i fylla:p

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Neida. Stiller bare spørsmål ved hele opplegget:) Jeg skjønner det når det gjelder hardere content, men ikke på det lette. Er veldig irriterende å bli holdt i hånda hele veien.

"Det kan være litt vanskelig med det utstyret du har nå, men vi slipper deg inn når du er godt nok utstyrt. Vi vil jo ikke at du skal måtte mestre klassen din for å spille".

Lenke til kommentar

Etter å ha googlet litt så velger jeg å svare på mitt eget innlegg og det problemet jeg havnet i med mange lvl 100 quester og få followers som kunne gjøre dem.

Og det ser det ut til at eneste løsningen er å deaktivere de få lvl 100 man har, for så å få quester som er mulig å gjøre for 95% av mine followers. Det som er surt er at det vil sinke hele prosessen noe voldsomt, fordi jeg må være forsiktig med å queste med followers langt opp på 90-tallet. Alle må være innenfor en eller to lvler av hverandre. Det fører også til at jeg må betale mye for å aktivere/deaktivere followers nå, og ser det er mange som har havnet i samme situasjon. Man kan heller ikke "kaste bort" quester for å lvle followers for da har du ikke nok ressurser. Det blir som en kabal som ikke går opp.

Må si dette systemet ikke lever opp til den vanlige Blizzard-standarden, for det virker ikke særlig gjennomtenkt. Er også skuffende å finne tråder på forumet som peker på de samme problemene mens WoD var i beta. Ser det kom en hotfix nylig som gjorde at followers 3 lvler under lvlet på questen nå får 10% xp, opp fra 0. Er ørlite plaster på såret, men det ser ikke ut til at Blizzard helt skjønner situasjonen som mange har kommet opp i når man lvler followers.

Men jeg har i hvert fall lært det nå, på den kjipe måten. Min neste char kommer ikke til å plukke opp followers som er x antall lvler høyere enn resten. De vil bli plukket opp når resten er samme lvl, noe som sikkert vil sinke mye i starten, men da havner jeg i hvert fall ikke i samme fastlåste situasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge jeg har spilt så har det ikke vært krav om ilvl på normal dungeons, kun lvl req. Ihvertfall fra 1-90.

Som tank eller healer så må man jo yte uansett. Jeg ser bare ikke grunnen til å måtte "farme" meg opp til ilvl 530-540 til noe jeg kunne klart å tanke på ilvl 500, i fylla:p

Det var Ilvl for normal instances i MoP og Cataclysm.

Endret av Karbutar
Lenke til kommentar

Etter å ha googlet litt så velger jeg å svare på mitt eget innlegg og det problemet jeg havnet i med mange lvl 100 quester og få followers som kunne gjøre dem.

Og det ser det ut til at eneste løsningen er å deaktivere de få lvl 100 man har, for så å få quester som er mulig å gjøre for 95% av mine followers. Det som er surt er at det vil sinke hele prosessen noe voldsomt, fordi jeg må være forsiktig med å queste med followers langt opp på 90-tallet. Alle må være innenfor en eller to lvler av hverandre. Det fører også til at jeg må betale mye for å aktivere/deaktivere followers nå, og ser det er mange som har havnet i samme situasjon. Man kan heller ikke "kaste bort" quester for å lvle followers for da har du ikke nok ressurser. Det blir som en kabal som ikke går opp.

Må si dette systemet ikke lever opp til den vanlige Blizzard-standarden, for det virker ikke særlig gjennomtenkt. Er også skuffende å finne tråder på forumet som peker på de samme problemene mens WoD var i beta. Ser det kom en hotfix nylig som gjorde at followers 3 lvler under lvlet på questen nå får 10% xp, opp fra 0. Er ørlite plaster på såret, men det ser ikke ut til at Blizzard helt skjønner situasjonen som mange har kommet opp i når man lvler followers.

Men jeg har i hvert fall lært det nå, på den kjipe måten. Min neste char kommer ikke til å plukke opp followers som er x antall lvler høyere enn resten. De vil bli plukket opp når resten er samme lvl, noe som sikkert vil sinke mye i starten, men da havner jeg i hvert fall ikke i samme fastlåste situasjon.

Systemet er nytt og trenger bearbeiding, det er helt klart.

Spesielt når jeg pr i dag har èn lvl 100 follower, og av tilgjengelige missions så er 8/10 lvl 100 Missions... som ikke engang er vits i å sette dem andre på da sjansen er alt fra 3-8% for suksess :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...