Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt å spille på Ravencrest. Evig lange køer, og når jeg endelig kommer inn discer jeg igjen og havner bak i køen på nytt. Thanks Blizz.

 

Ser de som har benyttet seg over free migration bort har problemer med toonsa, og at det lagger og er ustabilt på de andre serverne også.

 

Herregud så mye bullshit det har vært med denne launchen, skulle tro de begynte å få litt mer kontroll på det nå (Cata/MoP gikk det jo relativt bra med).

Lenke til kommentar

Hva skjedde med 2 forskjellige startsoner som i feks WOTLK? Hjalp ikke det med å i hvert fall spre trafikken litt?

 

Jeg så den WoW dokumentaren nylig, hvor Blizzard blant annet snakket om AQ eventen, hvor mye de tabbet seg ut ved å bygge opp en stor launch event og samle alle i samme sone på samme tid. Og ikke minst hvordan de undervurderte hvor ettertraktet spillet ville bli, og hvor mye de lærte av dette. Men er ikke dette samme greia? Alle skal gjennom den samme npc'en på samme tid, og endel av questene har så dårlig spawnrate på mobs at folk står bokstavelig talt i kø for å fullføre quester. Jeg kan ingenting om servere, men er ikke det å be om trøbbel? Men det er kanskje umulig å unngå trøbbel når så mange skal inn på samme tid.

 

Det som irriterer meg med denne lanseringen er køene. Det har altså vært mulig å forhåndsbestille WoD i lang tid, så hvor mange som ville logge inn på launch kan umulig komme som et kjempesjokk. Så hvorfor er det ikke nok serverplass? Hvorfor må en person som har betalt 400 spenn for tilleggspakka + 100 spenn per måned sitte i kø for å få spille? Hvorfor er servere som er fulle likevel åpne for registrering av nye chars? Og ikke minst. Hvorfor selger Blizzard flere kopier av WoD når de tydeligvis ikke har plass til alle betalende kunder? Jeg tåler at spillet ikke kan spilles i dag, jeg kan vente til i morgen. Men disse køene provoserer meg. Det er som om en hotelldirektør leier ut samme rom til 2 forskjellige gjester og sier: "sorry, han andre er visst på rommet nå, men om du venter litt i lobbyen så skal han kanskje ut snart".

Lenke til kommentar

Mye hat og sinne ute og går her nå, men om noen dager eller kanskje noen timer så vil ting begynne å gå som normalt igjen og da er alle problemene glemt med engang. Kø vil det nok bli uansett, men dette er ikke noe nytt når en expansion kommer.

Lenke til kommentar

Hva skjedde med 2 forskjellige startsoner som i feks WOTLK? Hjalp ikke det med å i hvert fall spre trafikken litt?

 

Jeg så den WoW dokumentaren nylig, hvor Blizzard blant annet snakket om AQ eventen, hvor mye de tabbet seg ut ved å bygge opp en stor launch event og samle alle i samme sone på samme tid. Og ikke minst hvordan de undervurderte hvor ettertraktet spillet ville bli, og hvor mye de lærte av dette. Men er ikke dette samme greia? Alle skal gjennom den samme npc'en på samme tid, og endel av questene har så dårlig spawnrate på mobs at folk står bokstavelig talt i kø for å fullføre quester. Jeg kan ingenting om servere, men er ikke det å be om trøbbel? Men det er kanskje umulig å unngå trøbbel når så mange skal inn på samme tid.

 

Det som irriterer meg med denne lanseringen er køene. Det har altså vært mulig å forhåndsbestille WoD i lang tid, så hvor mange som ville logge inn på launch kan umulig komme som et kjempesjokk. Så hvorfor er det ikke nok serverplass? Hvorfor må en person som har betalt 400 spenn for tilleggspakka + 100 spenn per måned sitte i kø for å få spille? Hvorfor er servere som er fulle likevel åpne for registrering av nye chars? Og ikke minst. Hvorfor selger Blizzard flere kopier av WoD når de tydeligvis ikke har plass til alle betalende kunder? Jeg tåler at spillet ikke kan spilles i dag, jeg kan vente til i morgen. Men disse køene provoserer meg. Det er som om en hotelldirektør leier ut samme rom til 2 forskjellige gjester og sier: "sorry, han andre er visst på rommet nå, men om du venter litt i lobbyen så skal han kanskje ut snart".

 

 

Nå skal jo egentlig Garrison være phaset da, så dette problemet skulle jo egentlig ha løst seg selv men dessverre så har det bugget ut helt. Når det gjelder køer så forstår jeg godt at Blizzard ikke gidder å brenne av en hel masse penger på å overdimensjonere infrastrukturen for et par dager. Om 7-14 dager så er jo alt tilbake til det normale som vanlig.

Lenke til kommentar

http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/12618274777

 

Well be performing unscheduled maintenance on all EU realms beginning at 7 am CEST in order to address issues with realm stability. We anticipate this process will last approximately 4 hours and appreciate your patience during this time.

 

 

Dæven. Glad jeg valgte å dra på universitet i dag fremfor å bli hjemme for å spille :p

Lenke til kommentar

http://wow.joystiq.com/2014/11/13/blizzard-confirms-world-of-warcraft-target-of-ddos-attack/

 

The DDoS attacks continue. Blizzard is rolling out updates to the backend services at a breakneck pace right now, some of which are having unintended consequences and further complicating an already messy situation. However, it should be noted that this is to be expected when combating such a large scale attack. In no way is Blizzard responsible for the server outages on this scale -- responsibility rests with the script kiddies and bot net controllers.

 

It's hard to know just how big this attack is, but with the sustained issues it's causing, and the severity of response from Blizzard, it's safe to assume that it's big. Battle.net is a hardened internet service that has withstood onslaughts like this before. For it to fail at such a critical juncture is nothing but catastrophic for the short term, and could have serious long term implications. We have some idea, shown above, of just how global this attack is.

 

We'll update this post as the night continues, providing you with the latest. In the mean time -- we recommend you catch up on your lore, and not concern yourself with logging in.

 

Blizzard also issued the following updated statement at 8:00 pm PST this evening:

 

Blizzard Entertainment

Our top priority continues to be service issues impacting performance and long wait times on North American realms. We recently pushed a server change that caused disconnects, and as a result login services are heavily impacted as players attempt to (re)log in to the game. If you experience issues logging in, please be patient and wait a few minutes before trying again. We're continuing to work to address other stability and latency issues as well as make additional improvements in game performance.

Lenke til kommentar

 

Prøver å levere inn Establish Your Garrison...tror ikke Baros er der engang....

 

 

http://i304.photobucket.com/albums/nn183/Galaxy-79/Baros.jpg

 

Det du ser er plethoraet av spillere som prøver å komme inn i sin garrison. Både dem som prøver å opprette en, og dem som allerede har. Den er nemlig på samme sted.

 

I tillegg så er det lagt opp sånn at for å kunne komme seg videre i questinga så MÅ du innom Garrison'en og gjøre noen quest. Par dette med at det er første dag, og hele verden skal på nøyaktig samme sted for å bygge basen sin. Da går det i driten... :p

 

Jeg har ikke kunnet spille på min karakter siden klokka 17-18 i dag i det hele tatt. Jeg er i Garrisonen (sammen med resten av serveren min tilsynelatende), og kan hverken bruke HS, Character Stuck eller flytte meg ut av basen min en gang. Før det klokkeslettet gikk det faktisk relativt smertefritt.'

 

En i guildchat linka den her... Tydeligvis noen som tar problemene tyngre enn andre:

 

https://www.youtube.com/watch?v=sJ4cDFOflwo

 

Hehe, jeg tar nok ikke riktig så på vei som han der, det var vel litt i overkant. :)

 

Men, når det er sagt, så virker det som om det er mange flere ulike feil nå enn det var i MoP. Husker jo første dagen av det også, og det var mye rart. Men denne gangen virker det som om problemene varer endel lenger (nå skal det sies at bortsett fra "stuck on loadingscreen at 90%" så var jeg heldig i MoP). Og man kan jo spørre seg om det er en god idè å planlegge vedlikehold i fire timer dagen etter en ny utgivelse. Folk vil jo gjerne spille da, og særlig siden man veit godt at man sjelden får veldig mye ut av selve utgivelsesdagen. Nå er dette riktignok et spill, men samtidig har man kjøpt et produkt, og bør kunne forvente at det fungerer. For veldig mange i går var jo spillet rett og slett ikke spillbart, og er det ikke fremdeles. Så jeg skjønner at folk blir irriterte; ja sinte også, men når man ser hvordan endel tar helt av på forum så kan man jo lure på om WoW kanskje betyr i overkant mye for dem. :)

Lenke til kommentar

Deres egen feil da som spiller på servere som hadde kø i 2006..

Valgte arathor jeg, har ikke lagga en gang siden 2006, uansett utgivelse.

Var først inn i portalen i tbc, så mange folk at man ikke kunne se seg selv, 0 lag.

 

 

Dette har jeg fryktelig vanskelig for å tro for å være helt ærlig. Blizzard har selv sagt at det er utfordringer med samtlige servere, dette gjelder ikke bare populære servere men også login servere, forum, Battle.net ja stortsett hele smørja så hvorvidt du spiller på low populated server eller ei skal ikke ha så fryktelig stor betydning når de overordnende serverne går til helvete så zoning og alt mulig går til helvete over det hele. Det er jo ikke lenger sånn at det er en dedikert server cluster per server lenger, de har egen server cluster for forskjellige områder, og flere servere deler av samme datacenter osv..

 

Du vil naturligvis ha større sannsynlighet for mindre kaos, kortere (eller ikke) køer osv på low populated servere, men alle disse bugsene og stabilitetsproblemene skal ha vært globale og skjer i EU så vel som US. I følge realm status in-game så var det kun tre servere i går som ikke var markert med full / locked så selv low populated servers blir jo kjørt til helvete for øyeblikket, på gangen er absurd.

 

 

Kjenner folk som spiller på Nordrassil og Lightbringer, som begge tilsynelatende har lavere population enn din "Arathor" og de har strevet like mye som meg siden release som det jeg har som spiller på Draenor som er blant topp 10 hva gjelder population. På Nordrassil så har de faktisk opplevd køer, noe som er temmelig absurd da den før lanseringen var "recommened" og den med lavest population av samtlige.

Lenke til kommentar

Det var det jeg foreslo før launch. Men folk er jo masochister og tror de skal få en så fantastisk launch-opplevelse <3333 :3 :3 osv..selv om alle vet at de blir sittende og nerdrage over lag, lange køer og uspillbart spill i flere dager.

 

Så mye blodtrykk kunne vært spart på å bare vente noen dager.

Lenke til kommentar

noen som har fått testet de storeserverne etter at de har kommet opp igjen, like ille enda? regner med at om det var ddos som var problemet så skal det i teorien ikke være da antallet personer som var innpå, for de nedskalerte jo hvor mange som kunne være logget inn i går sååå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...