Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Beste tiden min i spillet var definitivt TBC. Vi var noen uker bak world firsts progresjonsmessig, og vanskelighetsgraden på raids var drøy. Det var vanvittig med tid vi la inn i progresjon, og det var virkelig det som gjorde det morsomt og spennende.

 

Husker fortsatt hvordan det var å være en av de få på serveren som hadde det beste gearet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste med TBC for min del, var at jeg endelig kunne slippe til som tank på druiden. Selv etter 1.8 eller hva det var som var den store druid-patchen i vanilla når det endelig gikk greit å levle som feral var det likevel vanskelig å få lov til å raide som katt eller bjørn (og bare glem balance). Var du druid som ikke hadde vært en av de få heldige jævlene som hadde klart å skrape sammen brukbart gear, var du utelukkende med for å buffe Gift of the Wild og for å combat resse. Så kom TBC og plutselig var bjørner en av de beste tankene du kunne få, frem til vi ble nerfet etter en patch eller to. WotLK kjørte inn en helvetes rotasjon å få inn i fingrene, og jeg er glad det er hakket enklere i disse dager.

Men siden jeg er og forblir en lore-person, vil jeg nok rangere det slik:

 

1: Vanilla

2: TBC

3: WotLK

4: MoP

5: Cata

 

Antar at når WoD kommer, vil det legge seg på tredjeplass.

Lenke til kommentar

Vurderer å gjøre et lite comeback i WoW da jeg ikke har funnet noen andre MMOs som klarer å holde interessen oppe og med tanke på pre-order gir en lvl 90.

 

Problemet er jo å finne en class som er verdt å booste til 90. Spiller for tiden på TV med trådløst tastatur og mus, så føler kanskje en hunter vil være lettere å spille pga. avstand til TV osv.

 

Kunne trengt tips til servervalg også, både alliance og horde.

Lenke til kommentar

Vurderer å gjøre et lite comeback i WoW da jeg ikke har funnet noen andre MMOs som klarer å holde interessen oppe og med tanke på pre-order gir en lvl 90.

 

Problemet er jo å finne en class som er verdt å booste til 90. Spiller for tiden på TV med trådløst tastatur og mus, så føler kanskje en hunter vil være lettere å spille pga. avstand til TV osv.

 

Kunne trengt tips til servervalg også, både alliance og horde.

pvp eller pve?

Lenke til kommentar

bare for å informere, så bør den characteren du velger å booste til 90 være over lvl 60 med professions, for da får du makset ut 2 professions, samd first aid. Noe som kan spare deg en masse timer, gull og hodebry. Samt at det er en fin mulighet til å hoppe rett i AH og tjene penger når man faktisk har noe å tilby folka på serveren.

 

Det satt til side, så kan jeg anbefale Outland (Alliance) og Draenor (Horde). Gode servere med en masser med folk, god progress og en hel haug med veldig skilla spillere.

 

Kjekke classer å spille i lvl 90, ut i fra hva jeg syns er; Warrior (Human og Orc), Mage (Human og Undead), Paladin (Human og Blood Elf), Priest (Dwarf).

 

Profs som er gunstige er; Mining (hvis du har blacksmithing eller jewelcrafting på samme eller en annen character), Jewelcrafting, Blacksmithing, Alchemy og Engineering.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

bare for å informere, så bør den characteren du velger å booste til 90 være over lvl 60 med professions, for da får du makset ut 2 professions, samd first aid. Noe som kan spare deg en masse timer, gull og hodebry. Samt at det er en fin mulighet til å hoppe rett i AH og tjene penger når man faktisk har noe å tilby folka på serveren.

 

Det satt til side, så kan jeg anbefale Outland (Alliance) og Draenor (Horde). Gode servere med en masser med folk, god progress og en hel haug med veldig skilla spillere.

 

Kjekke classer å spille i lvl 90, ut i fra hva jeg syns er; Warrior (Human og Orc), Mage (Human og Undead), Paladin (Human og Blood Elf), Priest (Dwarf).

 

Profs som er gunstige er; Mining (hvis du har blacksmithing eller jewelcrafting på samme eller en annen character), Jewelcrafting, Blacksmithing, Alchemy og Engineering.

 

Lykke til! :)

mining er jo ikke bra for å tjene penger hvis du ikke bruker bot.... JC og enchanting for å tjene pengr (kjøp alle mats). engineering for pvp

Lenke til kommentar

Vel, jeg tjener shitloads med penger og jeg har mining. Mining og herblarrism på en char, så enchanting og jewelcrafting på en annen, blacksmithing og alchemy på main. Og alt dette fører til at jeg nesten ikke bruker noe gull, men bare tjener og tjener... Så du kan mene og si at mining ikke tjener penger, men jeg sier det motsatte ;) hvorfor kjøpe ores når du kan mine i 1-2 timer og ha 1000 ores some du prospecter eller smelter om? Latskap kanskje?

Lenke til kommentar

Vel, jeg tjener shitloads med penger og jeg har mining. Mining og herblarrism på en char, så enchanting og jewelcrafting på en annen, blacksmithing og alchemy på main. Og alt dette fører til at jeg nesten ikke bruker noe gull, men bare tjener og tjener... Så du kan mene og si at mining ikke tjener penger, men jeg sier det motsatte ;) hvorfor kjøpe ores når du kan mine i 1-2 timer og ha 1000 ores some du prospecter eller smelter om? Latskap kanskje?

 

Enig i at mining er en god inntektskilde. Husker jeg pleide å farme noe så enkelt som copper ore's og selge de på AH, tjente ganske godt på en times arbeid. Bytta likevel mining ut da jeg hadde det på mainen min, og jeg ville heller ha alchemy. Vurderer sterkt å booste mining som profession når jeg skal booste en char til 90.

Lenke til kommentar

Vel, jeg tjener shitloads med penger og jeg har mining. Mining og herblarrism på en char, så enchanting og jewelcrafting på en annen, blacksmithing og alchemy på main. Og alt dette fører til at jeg nesten ikke bruker noe gull, men bare tjener og tjener... Så du kan mene og si at mining ikke tjener penger, men jeg sier det motsatte ;) hvorfor kjøpe ores når du kan mine i 1-2 timer og ha 1000 ores some du prospecter eller smelter om? Latskap kanskje?

Man tjener mer per time ved å kjøpe ores på AH, og så bruke tiden sin på prospecting og kutting. Jeg vil heller kalle farming for latskap. :p

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

 

Vel, jeg tjener shitloads med penger og jeg har mining. Mining og herblarrism på en char, så enchanting og jewelcrafting på en annen, blacksmithing og alchemy på main. Og alt dette fører til at jeg nesten ikke bruker noe gull, men bare tjener og tjener... Så du kan mene og si at mining ikke tjener penger, men jeg sier det motsatte ;) hvorfor kjøpe ores når du kan mine i 1-2 timer og ha 1000 ores some du prospecter eller smelter om? Latskap kanskje?

 

Enig i at mining er en god inntektskilde. Husker jeg pleide å farme noe så enkelt som copper ore's og selge de på AH, tjente ganske godt på en times arbeid. Bytta likevel mining ut da jeg hadde det på mainen min, og jeg ville heller ha alchemy. Vurderer sterkt å booste mining som profession når jeg skal booste en char til 90.

Endret av bambambam
Lenke til kommentar

Farming er faktisk mindre lønnsomt, da du får mye mindre produkter fra tiden du bruker på å samle hvis du sammenligner med AH. Så det er en del bortkastet tid. Og i WoW er tid bokstavelig talt penger (betalt spilletid). Men noen liker jo å farme, så kommer vel helt an på hva man vil bruke tiden på.

Lenke til kommentar

Farming kan være helt ok det om man liker sånne ting, jeg er litt sånn "ja takk begge deler"

 

Føles litt rart, men for første gang siden WoW starta har jeg nå satt spillet på Pause, siden jeg som ikke raider ikke har noe mere å gjøre før expansion.Så da koser man seg med andre spill til WoD kommer :)

Lenke til kommentar

Farming er faktisk mindre lønnsomt, da du får mye mindre produkter fra tiden du bruker på å samle hvis du sammenligner med AH. Så det er en del bortkastet tid. Og i WoW er tid bokstavelig talt penger (betalt spilletid). Men noen liker jo å farme, så kommer vel helt an på hva man vil bruke tiden på.

 

Det har du rett i, men nå skrev jeg min post som et svar på en annen post hvor vedkommede lurte på hva som kunne lønne seg da h*n vurderte å gjøre et comeback til WoW. Så da gikk jeg ut fra at h*n ikke har de største mengdene gull liggende (men hvem vet), og ga derfor et tips med utgangspunkt at h*n var raka blakk. Men hvis man har noen tusen liggende, så vil det absolutt lønne seg å kjøpe ores, siden de nå er så billige at det nesten er latterlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...