Kea Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Arena har jeg spilt veldig lite. Hva er det de har tatt bort der da? Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Det stemmer nok det at i mange topguilds så finnes det mange personer som ikke kan det de burde om klassen sin. Mange kommer inn grunnet sosiale ferdigheter og at de er "flinke" selv om de ikke har den dypeste kunnskapen om klassen. OT: Husker første gangen jeg var i Molten Core helt i starten som paladin men stor mod og 2-h sverd. Begynner og denge løs på mob og bosser og hører på TS "WTF! Stupid paladins! You can't dps, heal!" erm?!? ok, 2 heals og mana tom Tilbake og begynne og slå igjen. Lenke til kommentar
code Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Arena har jeg spilt veldig lite. Hva er det de har tatt bort der da? Arena er det relativt viktig med balanse mellom klassene, dette kan kun oppnås igjennom innsats ved å innføre balanse fra Blizzards side. Ikke at det noen gang var veldig balansert, men det var tider som var bedre enn andre. Siste tiden før jeg sluttet gikk det bare nedover og nedover. De fjernet også skirmish. Som var øve arena. Dette tok jeg ofte ibruk når jeg hadde lite å gjøre. Lenke til kommentar
code Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Det stemmer nok det at i mange topguilds så finnes det mange personer som ikke kan det de burde om klassen sin. Mange kommer inn grunnet sosiale ferdigheter og at de er "flinke" selv om de ikke har den dypeste kunnskapen om klassen. OT: Husker første gangen jeg var i Molten Core helt i starten som paladin men stor mod og 2-h sverd. Begynner og denge løs på mob og bosser og hører på TS "WTF! Stupid paladins! You can't dps, heal!" erm?!? ok, 2 heals og mana tom Tilbake og begynne og slå igjen. Hehe, er så mange bra minner fra Vanilla, en venn av meg var også paladin, han var resurrecter, hold seg utenfor combat helt til første personen døde, så resurrected han. Det var tider. Det med top guider er også at gear har veldig mye å si, og det virker som spillet er balansert for dem som er under gjennomsnittlig flinke. Altså har man gearet så kommer man seg videre. Det kan også være vanskelig å se om det er en i guiden som blir veldig carry'a. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Det er jo ingen hemmelighet at de har dummet ned spillet til å passe casual spillere mer og mer. Kanskje ikke så rart at det er få som kan mye om klassene sine nå. Tror det gikk mer på kunnskap og ferdigheter før Cataclysm og MoP. Nå går det vel mest på gear. Lenke til kommentar
Pow! Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Tjaaaaaaa... I TBC trengte warlocks og hunters kun én knapp for å gjøre dps. Tanking krevde en hel del derimot, ihvertfall som warrior. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Det er jo ingen hemmelighet at de har dummet ned spillet til å passe casual spillere mer og mer. Kanskje ikke så rart at det er få som kan mye om klassene sine nå. Tror det gikk mer på kunnskap og ferdigheter før Cataclysm og MoP. Nå går det vel mest på gear. Jeg vil faktisk argumentere for det motsatte. Cata og MoP har hatt de beste og mest utfordrende raid encounters så langt. WotLK hadde uten tvil de letteste. Det går på gear, ja. Som det alltid har gjort. Men alle top-guilds starter en ny tier med absolutt det beste gearet som er mulig å få. Dermed starter alle likt. De beste guildene i verden klarer siste bossen etter kun 2-3 uker, mens et guild på mitt nivå ikke klarer det før etter 5-6 uker, når vi har fått litt mer gear. Dermed kan man utelukke gear som en faktor for hvem som kaprer topplasseringene, det går kun på skill. Og tidsbruk. Ares NOR, det å toppe damage meters er ikke nødvendigvis en god ting. Vi vil ha spillere som helst ikke ser på damage meter engang. De skal kunne bossens mekanikker, og reagere på dem. "Hvem som helst" kan toppe DPS ved å for eksempel fokusere på adds i steden for single target. Dette kalles DPS-whoring. Vi har hatt mange sånne i guilden, og selv om de gjør massivt med DPS, og har rank 1 på noen bosser, så var de ikke gode raidere og de ble kastet ut etter noen uker. Endret 12. desember 2013 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Høres ut som guildet ditt hadde vært noe for meg, Skurupu. En av grunnene til at jeg sluttet å raide var det konstante presset på DPS. Jeg er mer interessert i å følge kampens mekanikk bra enn å være topp DPS. Det blir jeg ikke uansett. Men problemet er at for å skaffe gear til å begynne å raide gjelder det å grinde til man blir grønn. Nei takk. Endret 12. desember 2013 av Therawyn Lenke til kommentar
code Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) snip... Hva du sier er en selvfølge, og tror aldri jeg nevne at det var viktig å ligge på toppen av dps-meteret. Det som faktisk er viktig, er å kunne gjøre så mye dmg som mulig som forholdene tilrettelegger. På en tank & spank boss, som ofte var/er gear check, så var det enda viktigere, guilder som virkelig hadde folk med god dps og klasse forståelse kunne gå forbi disse bossene og forsette på bossene som trengte "skills". Bosser hvor man som regel kun har en hvis tid til dps før man skal tilbake på adds er det også viktig å kunne dps. Hvis jeg skal nevne et raskt eksempel: Roguer er ekstremt dårlig på energy-management. Hvis man ser på de fleste roguene, så er deres energy på rundt 0%, dette er lite effektivt. Dette eksemplet syntes jeg er et godt eksempel, på grunn av at under hele min tid som wow spiller så var ikke rogue energy forandret. Altså folk har som regel aldri vært effektive med energy i PvE. Altså dette er en "basic" feil som folk hadde gjort i mange mange år, som ikke omhandler å ligge på toppen av dps-meteret, men å kunne gjøre maksimal dmg når forholdene er tilrettelagt. Annet eksempel er hvordan under "hele/mye" Wrath of the Lich King så var crit main stat for warlocks PvE, og flesteparten warlockene jeg spilte med hadde ingen forståelse på hvordan man skulle utnytte eller bruke crit. For å ta Wotlk som eksempel, så var det normalt med rundt 10,000dps under ICC progresjon på den tiden, eksemplene jeg nevner her var er forskjell på 10,000 og 15,000dps. Kun ved å ha en bedre forståelse for klassen man spiller. Det handler ikke om at en person skal ligge på toppen, men å betraktelig kunne øke dps'n til hele raidet uten å forandre taktikk. Endret 12. desember 2013 av Ares NOR Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Joda, du har nok rett i det. Heldigvis finnes det ikke "tank'n'spank"- eller "gear check"-bosser lenger. Jeg både håper og trur at folk i guilden min kjenner klassen sin. Selv kjenner jeg kun mage-klassen, så det er vanskelig å uttale meg om andre spillere. Men jeg kjenner meg egentlig ikke igjen i det du skriver. Jeg trur at enten har du vært uheldig, eller så har du spilt i guilds langt under din egen evne. Endret 12. desember 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
code Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Joda, du har nok rett i det. Heldigvis finnes det ikke "tank'n'spank"- eller "gear check"-bosser lenger. Jeg både håper og trur at folk i guilden min kjenner klassen sin. Selv kjenner jeg kun mage-klassen, så det er vanskelig å uttale meg om andre spillere. Men jeg kjenner meg egentlig ikke igjen i det du skriver. Jeg trur at enten har du vært uheldig, eller så har du spilt i guilds langt under din egen evne. Det er enda godt av de bossene ble fjernet. Enda verre var det med resistance check bossene i vanilla. Men jeg ble ikke pirkete på ting uten grunn. Lang historie kort, så startet det med at jeg gjorde det veldig godt i arena. Top guidene på servere har/hadde en tendens til å akseptere folk med høy rating selv om de ikke har PvE gear. Startet å raide, og så at folk gjorde så mye feil, spesielt innad i klassen min(warlock)(Talents/Gear/Pots/Rotasjon/Prioriteringer). Endte opp med at jeg ble han som skulle rekruttere nye folk til guiden, og siden det var en guild som prøve å hevde seg blant top 1-2 på serveren og top 50 i europe, så ble jeg super nazi, siden jeg mente at dette var elementære og fundamentale ting som alle burde vite om sine klasser. Var ved rogue og warlock klassen jeg så mest feil. Vil også tørre å påstå at hvis du titter litt på roguene i guilden din, så gjør de også feil, eller effektiviserer ikke dps'n sin. Jeg mente det var viktig å si ifra til de personene det gjaldt, og rette på dem. Og hvis man er i en kompetitiv guild, og spillerne ikke ønsker å forbedre/utvikle seg. Så kanskje dem ikke burde være i guilden. Kanskje jeg spilte i en guild som var under min egen "evne". Men hadde verker interesse eller tid til å prøve å hevde meg i verden i PvE, hvor det til slutt var PvP(arena) som var høyst prioritert. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) DPS-whoring er noe som det blir slått ned på med god grunn, ja. Vi rekrutterte en ny dps "nylig", en warlock. DoTs er gøyt med fler-bosser, men ikke nødvendigvis like riktig. The Fallen Protectors: Joda, nye rekrutten hadde en sinnsyk dps, og hadde en over-all damage som var høyere enn min egen, til tross for at han hadde 14ilvl mindre, og bare halvparten så mange BiS. Det var også samme grunnen til at to eller tre av bossene gikk inn i phase samtidig flere ganger på rad. Selv må jeg begrense meg på reflections på Sha of Pride. Er gøy å sprenge opp alt sammen som mage, men aggro flyr over alt, og en mage er mye mer squishy enn for eksempel en warrior. Ikke er det helt greit å ha to archweavers og en assasin på seg under Nazgrim-fighten heller, og selv om tanken velger å åpne mange esker på en gang under Spoils så betyr det ikke at det er fritt frem for en mage, eller warlock eller priest, å få en stakkars pala-tank sitt Omen til å synke i null. Og hundene under Dark Shamans går raskere ned ved singel-target, til tross for at du får en høyere over-all damage ved å fokusere på litt cleave. Boss-mekanikk>flat-damage Samme fyren er fremdeles i guilden, og gjør det mye bedre nå. Til tross for at damage er ganske mye lavere. Forresten: Jeg har aldri raidet noe særlig heroic før, men jeg vurderer å prøve det ut. Hvordan fungerer den delte lock-outen der? Kan jeg, for eksempel, ta Immersius under heroic og deretter fortsette med Fallen Protectors på normal dersom alle andre i gruppen også har tatt ned Immersius på normal eller heroic? Endret 13. desember 2013 av cuadro Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg viil så gjerne hygge meg i PVP men blir drept all the time.. så.. er pve bedre å lettere å skaffe gode gears på.. å kan jeg klare meg mot en pvp kar med gode pve gears? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Forresten: Jeg har aldri raidet noe særlig heroic før, men jeg vurderer å prøve det ut. Hvordan fungerer den delte lock-outen der? Kan jeg, for eksempel, ta Immersius under heroic og deretter fortsette med Fallen Protectors på normal dersom alle andre i gruppen også har tatt ned Immersius på normal eller heroic? Du kan fritt frem bytte mellom heroic og normal. Men for å ta Garrosh HC, må man ha drept alle andre bosser på HC den resetten. Endret 13. desember 2013 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg fjernet i dag begge professions jeg hadde. Alchemy og Herbalism nesten på max level. Tok opp Enchanting og Tailoring istedenfor. Dårlig idé? Lenke til kommentar
etse Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Tenker å ta opp igjen WoW, tenkte på å finne en realm og lage en helt ny karakter. Hvilke servere vil folk anbefale? Ønsker ikke å ha noen stor kø når jeg logger inn, samt ønsker jeg ikke at den skal være helt død. (som serverene mine karaterer er på nå er). Ta gjerne med om det er bra å spille alliance eller horde på serveren. Lenke til kommentar
Hettemaake Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Tenker å ta opp igjen WoW, tenkte på å finne en realm og lage en helt ny karakter. Hvilke servere vil folk anbefale? Ønsker ikke å ha noen stor kø når jeg logger inn, samt ønsker jeg ikke at den skal være helt død. (som serverene mine karaterer er på nå er). Ta gjerne med om det er bra å spille alliance eller horde på serveren. Jeg spiller på Grim Batol som alliance. Det er en god del folk der, i alle fall på ally-siden. Har hørt fra andre at horde-siden er ganske død, men det er mulig jeg tar feil. Folk er ganske aktive i trade chat og etterlyser alltid noen ekstra til flexraid, rgb eller arena, så det er ikke så vanskelig å bli med på ting så lenge man har godt gear Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 "Så lenge man har godt gear." Og der kan man fort få folk til å miste interesse. Det er ALTFOR stort fokus på gear. Her om dagen ville jeg ta et par parts på shamanen min. Joina et raid som ville ha ilvl 535 min for å bli med. Fikk deretter spørsmål fra en guildie av en serverkamerat om det var mulig for en invite. Men han hadde kun 512 i pvp-pieces. Jeg tenkte det at, siden vi allerede var 11 stk, så var det ikke noe problem at han ble med. Spurte, fikk blankt nei. Jeg leavet raidet og startet mitt eget og spurte etter folk over 515, tok med kompisens gmate og kjørte igjennom p1 kjappere enn de andre. Dårligere HPS og DPS, men vi ignorerte ikke mechanics som de andre gjorde. M.a.o, jeg setter mer pris på at folk vet hva de gjør enn at de har bra gear. (La merke til at dette allere har blitt nevnt) Eneste vi hadde problemer med, var de siste 15% av Norushen (lav mana), og noen tank miscommunications på Sha of Pride. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Samme problemet der jeg er, virker som folk er litt late om dagen og vist man wiper 1gang er det nok til at alle forlater gruppen. Flex part1 kan man fint klare på 515, men folk krever brått 540, det er minumum iLevel for SOO, normal det. Tror ingen deler av flex krever 540. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Kordan får man så høy ilvl uten å GÅ raid først? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå