Oskov Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Nå har jeg prøvd å tanke både med paladin og druid, altså på lavt nivå. Hvorfor er det så stor forskjell på dem? Tenker ikke på stilen, men mulighetene for å holde aggro og generell "smoothness". Med paladin går det veldig greit, jeg har kun kappe-heirloom, men alt med spells jeg får tidlig er det greit å holde aggro, og jeg føler meg som en tank. Med druiden har jeg tre heirlooms, men sliter med å holde aggro og oversikt. Rotasjonen virker mye tregere, og jeg føler meg ikke som en tank i det hele tatt, mer som en sinnsforvirra dps på dårlig speed. Er det bare jeg som ikke får taket på druid, eller er low level tanks dårlig balansert mot hverandre? Det er litt synd, jeg synes bjørne-tank er så "rått", liker hele konseptet, men får det altså ikke til å fungere noe særlig. Jeg regner jo med at de er bedre balansert (om jeg da har rett i at de er ubalansert mot hverandre på lavt nivå) på lvl 90, men hvor lenge må jeg vente før tank-følelsen setter inn? Med paladin er det jo greit fra byrjan. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Som jeg husker det, så var det vel slik at druid tank var dårlige generelt på AoE-taunt og aggro, men gode på single-target, altså på bosser ol. var de gode. Det var i level 80 i raid vel og merke, ikke i levling. Lenke til kommentar
Oskov Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Ok. Men jeg trodde litt av poenget med tanking generelt var å nettopp holde alle mobs på seg selv, å holde aggro på èn mob er jo ikke så vanskelig...Merkelig måte å tenke på, at tanker er gode på single target og ikke på AoE. Og i dungeons er det jo en masse mobs underveis til de ulike bossene, brorparten av tankingen er jo på trash, i allefall low lvl. Men sikkert bare jeg som er ny når det gjelder tanking. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Har vurdert å fyre opp wow launcheren siden 5.3 kom men lurte på et par ting. Ser det blir gjort en del angåande pvp som jeg spiller mest. Jeg har et par chars på 90 bla. en shaman med skitgear. Det første blue crafted settet for å vere nøyaktig. Tar det kortere tid å få honorpoints nå slik at jeg faktisk kan gjøre en forskjell etter en uke eller to, eller tar det mye lengre tid? Jeg mener ikke det beste av det beste pvp gearet på en uke men iallefall bedre enn 450 itemlvl som jeg har nå Dette får du ordnet i løpet av et par timer. Gå random battleground, og gå TB der du også fullfører den ukentlige questen. Vips så har du 1250 honor points, og kan kjøpe deg en ring. Ta fire-fem battlegrounds til, og du har fått deg dine skuldre. Husk at konvertering mellom justice-points og honor-points er et alternativ. Mens en random battle-ground kan gi deg et mye høyere innskudd dersom din gruppe vinner, kan random dungeons være et alternativ der dere taper. Hver boss i en random HC dungeon gir 120JP, som tilsvarer ca. 93 honor points ved å konvertere disse når du har råd. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Kan godt hende, men jeg har flere hundre, om ikke tusen timer i arena som Warrior. Han ble 90-Monk igår. Jeg vet stort sett hva jeg driver med, men kan innrømme at det er den classen jeg kan minst om hvordan fungerer. Det var en post-loss whine post, men å bli fullstendig eid av to personer hvor den ene hadde ca 70 lavere iLvL enn meg blir bare tull. For å forklare hvordan fighten gikk sånn roughly: disarm, touch of karma, flight kick (husker ikke hva den egentlig heter), peel fra DK, absorb-bobla til monk, disarm-bobla til monk. Det jeg husker i farta i alle fall 2v2 som warrior er ikkje det beste, selv går eg bare RBG ( 2500 rating ), der er warrior mye meir til nytte. Men selv kan eg ikkje so mye om Monk, hater og slåss mot klasser som eg ikkje kan, derfor holder eg på og levle ein monk nå, eg synes det er desidert den beste måte å få kontroll på ein annen klass. Endret 5. juni 2013 av Noiz Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Har spilt litt nå siden jeg kom over at de tilbø en 10 dager trial i MoP. Sikkert ett år siden sist jeg spilte WoW og såg med en gang hva som fanget interessen min. Var kjekt å spille på min goblin mage igjen og fly på dragen min =) Det tok en stund før jeg forstod meg på det nye talent system og alt det derre. Neste blir vel å ta en titt på pet battle, folka i guilden sa det var veldig artig ;P Har noen par dager igjen av trial og spørs om jeg kommer til å kjøpe MoP etter den tiden er ute. Endret 7. juni 2013 av -Léon- Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Har selv startet å spille igjen etter nesten to år pause,har startet med monk og er lvl 88,koser meg stort,ellers har jeg alltid spilt warrior. Pandaria er en flott sted å lvle,mye morsomt å se og oppleve. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Ok. Men jeg trodde litt av poenget med tanking generelt var å nettopp holde alle mobs på seg selv, å holde aggro på èn mob er jo ikke så vanskelig...Merkelig måte å tenke på, at tanker er gode på single target og ikke på AoE. Og i dungeons er det jo en masse mobs underveis til de ulike bossene, brorparten av tankingen er jo på trash, i allefall low lvl. Men sikkert bare jeg som er ny når det gjelder tanking. Litt sent men med Pala er AoE-tanking easy opp til 80 som jeg har prøvd, 90/raid aner jeg ikke. Men Consecration på bakken skal holde til å holde aggroen på alt og alle. Hammer of the Righteous istedet for Crusader Strike, og Avenger's Shield til å pulle med, opptil 3 stykker. Og den kan fint brukes til å holde aggro om du har to-tre targets. Fler enn det og Consecration eller HotR blir nødvendig. Lenke til kommentar
Iza_ Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg har vel snart alle tank klassene på lvl 90, warrioren dinga denne helga, men ikke testa mye med henne enda. Jeg spilte druid bear main, og har ikke hatt noen større problemer med henne som tank. Det eneste som var problem med henne for meg hadde med meg å gjøre ikke med klassen. Dk har null problem med å holde aggro på flere mobs sammtidig, men det absolutt enkleste av alle tre er paladinen. Den største utfordringen på lavere lvl er rett og slett det samme som høyere lvl, all dps finner sin target og denger løs på den, du har en taunt Lenke til kommentar
Egentlig2.0 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Har vurdert å fyre opp wow launcheren siden 5.3 kom men lurte på et par ting. Ser det blir gjort en del angåande pvp som jeg spiller mest. Jeg har et par chars på 90 bla. en shaman med skitgear. Det første blue crafted settet for å vere nøyaktig. Tar det kortere tid å få honorpoints nå slik at jeg faktisk kan gjøre en forskjell etter en uke eller to, eller tar det mye lengre tid? Jeg mener ikke det beste av det beste pvp gearet på en uke men iallefall bedre enn 450 itemlvl som jeg har nå Du kan jo farme fullt pvp sett for honor om du vil det, 474ilvl om jeg ikke husker helt feil. Det kan bli gjort på 1-2 dager, avhengig av hvor mye battlegrounds du spammer. Jeg har ikke spilt så mye etter 5.3 så jeg vet ikke om det er endret eller om noe nytt har kommet da Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Endelig fikk jeg til Warlock Questen, og de grønne flammene er mine! Lenke til kommentar
Hvaheterdu Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 En ting jeg lurer på. Skal begynne å spille nå etter ca 2 år, og har da tenkt til å starte helt på nytt. Ny server og nye characters. Er det mulig å sende over gull og heirlooms fra en character på en server til en annen character på en annen server? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Nei, det er ikke mulig. Med mindre du bruker character transfer. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Endelig fikk jeg til Warlock Questen, og de grønne flammene er mine! Prøvde Black Temple med min ilvl480, har ikke sjans i havet. Men så er det questen lagd for de som har 500+ i ilvl, jeg har så og si ikke fått gear siden jeg slutta å raide rett før jul. Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Det er ikke gear based i det hele tatt, hvertfall ikke hvis du ordner en potion of purification som gjør at du resetter timern. Det er mekanikkene du må kunne her, spesielt på fel hunter phasen. Greier du det , så vet du hva du skal gjøre hver eneste gang. Men det tar mange wipes å få det inn. De fleste gjorde det med rundt 470 gear ish, å det er mange som har gjort det med pvp gear også. Lenke til kommentar
Felhart Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Da har jeg atter en gang bestemt meg for at WoW er det beste MMO-et på markedet. Koser meg ingame for tiden. Har spurt før, men har ikke fulgt igjennom - er det noen guilder der ute som rekrutterer Alliance-spillere? Har spilt on and off siden 2005 og sett min share av vanskelig content selvom det har blitt mindre av dette i de senere årene. Raida opp til og inkludert et par bosser i Naxx i Vanilla. Opp til Sunwell i TBC. Tror vi wipa på trash der, som så mange andre. Dabbet så litt av i WOTLK hvor jeg var innom Ulduar og ToTC og drepte er par bosser der. I Cataclysm og MoP så har min kjære guild siden 2006 mer eller mindre gått i oppløsning. Har derfor ikke hatt den store lysten til å raide. Har ikke sett content en gang. Bortsett fra LFR nå i MoP. Jeg har èn del tid til å spille - selvom jeg langt i fra vil kalle meg en hardcore spiller. Kan raide et par ganger i uken, og kan logge på de fleste kvelder. Spiller seniorfotball - så noen ganger så blir det en litt sen innlogging på grunn av trening og ymse andre ting. Jeg er en Frost Mage. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Et bra sted å leite etter guilds er wowprogress.com. De fleste guilds skriver raide-tidene sine der, så da er det bare å finne en som passer deg. Hvis du i tillegg er villig til å skifte server, så har du svært mange guilds å velge mellom. Og en ting til: frost mage funker veldig bra om du har dårlig gear, men så fort du får 490+ ilvl, så bytter du til fire. Endret 19. juni 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Så vil det si at det er totalt utelukket å raide de nye raidsa med frost spec? For i så fall vet jeg ikke om jeg engang gidder å levle ferdig magen min. Har aldri klart å venne meg til spillestilen til fire og arcane, jeg er frost for evig. Det er så mye enklere, og det ligger i blodet. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Det er mulig å spille frost, men det er ikke optimalt. Spill det du vil, hvis guilden din er OK med det. Frost holder lenge, hvis du raider normals et par ganger i uka. Endret 19. juni 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Arcane er jo lettere enn Frost synes jeg. Om Arcane er et bedre valg enn Frost vel å merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå