Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Gjør BGer og få honorcap til neste sesong som starter den 26. Du vil ikke ligge langt etter i gear(eller absolutt ikke ligge etter i gear, faktisk) om du er flink til å farme honor når neste season starter :)

Lenke til kommentar

Testet noen runder igår, var jo helt latterlig håpløst. Inn i en BG hvor vi møter folk med fult malevolent glad utstyr. Ca 50 iLvL høyere enn meg i snitt.

I tillegg at jeg er helt amatør igjen hva gjelder reaksjonsevne og kunnskap om de forskjellige klassene, må jo omtrent starte på scratch

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et spørsmål angående Malygos. Jeg koser meg med å gå noen solo-raids med warlocken, men av en eller annen grunn dør jeg når Malygos går under eller rundt 30% helse. Fighten er jo ikke vanskelig i seg selv, tar bare tid; men rundt den % gjør han plutselig mye mer skade; det er i allefall noe som skjer. Noen som har noen tips??

Edit: Sliter med siste bossen i Naxxramas også; jeg hadde inntrykk av at jeg kunne heale meg selv om jeg var i den frost-block-saken, men ember tap funker ikke i allefall. Så hvordan gjør jeg det da solo som warlock?

Nvm; med en hjelpende hånd gikk det gitt. :)

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

Eg har en mage, priest og rogue rundt 89. Etter en pause siden November, og mye rykter rundt 5.2 hva PvP balansering er i sving, lurer eg på hvilken som er tryggest å geare opp til pvp for 5.2

Har mest lyst å spille shadow priesten, men har svært liten tiltro til at blizzard tillater dem å være facemelters. Hørt mange skumle rykter om at de har fått servert kraftige nerfs i overlevelse, og litt i damage.

Men, min bror har en warrior og lock. Spiller ofte pvp sammen. Noe som kunne vært anbefalt her? Likte svært godt spillestilen til rogues i cata, men da var de pvp guder. No har de vel hverken heals eller burst?

Hilsen

Utdatert på wow fronten

Lenke til kommentar

Har spilt WoW noen uker nå, og ca en uke på 90, kan ikke si Pandaria imponerer med noe særlig. Noen kommentarer:

+ Bedre områder for å queste, det føltes nytt. For mye lore og cutscenes for min del, men det får duge

- PvP har nå for mye CC, de fleste classes har 3-4 forskjellige og når de brukes rett så gjør det spillet kjedelig. Som warrior er styrken å ha rå dmg output (noe vi har, det blir jo også nerfet ekstremt), men det avhenger av at man har bra gear. I mellomtiden er man omtrent ikke brukbar til noe. Jeg tror problemet ligger i at det nå har kommet for mange expansions, og at i hver expansion skal de ha noe nytt å tilby hver class.

- Det er for lett å skaffe seg gear. Det krever ingenting, bare logg på en gang i uka, ta noen arenas med randoms til du er cappet, og kom tilbake neste uke.

- Det samme gjelder PvE-gear. Greit at man må ha guild for HC-raidene, men looten fra LFR er virkelig bra nok for de fleste.

- Pga det over blir det for lite som skiller hardcore fra casual spillere, noe de har fått kritikk for før. Jeg føler ingenting har blitt gjort med det.

For det meste holder jeg nå på med et par dailies1, tar noen achievements, kjører gamle raids for transmog. Annet enn det er jeg mer fristet til å levle opp fler enn å kjøre PvP som i utgangspunktet var planen.

Lenke til kommentar

Det syns jeg de har holdt på med lenge. Spesielt irriterer det meg at man ikke kan gå videre å queste på høyere level hvis manvil ha en utfordring og litt bedre rewards. Nå må man jo 'geleides' fra zone til zone uten at det blir vanskelig. Rød quests skal man slite med å finne.

Alle raids er vel idag tilgjengelig som 10-mann? Det er latterlig i forhold til før når man måtte være 40, eller i alle fall 25 i bc.

Sjekket den første warrioren jeg hadde, marinen i vanilla. jeg hadde grindet rep med cenarion i flere måneder for å få gear, jeg hadde fortsatt ikke blitt exalted :p nå er det maks et par uker med dailies som tar en halvtime

Lenke til kommentar

"Maks et par uker med dailies som tar en halvtime."

Du er kjapp, eller er allerede exalted med en annen karakter, eller det du sier er ikke presist.

Dersom ditt mål i spillet er å bli exalted med de ulike factions, så jo, da har spillet blitt enklere. Vil du skille opp cooking var det særdeles tidkrevende for den første karakteren med mindre du kunne kjøpe ingrediensene. Blir spillet bedre av at det tar lang tid? Noen synes det er bra, andre ikke.

For min del er det raids som er det eneste jeg bryr meg om. Og der synes jeg absolutt ikke at det har blitt enklere enn før. Mindre barnevennlig - om du vil - og det krever mer av en gruppe. At det bare er 10 personer i en gruppe vil ikke automatisk si at det er lettere enn når det er 25/40. I 25-manns raid kunne du lett ha med et par som absolutt ikke gjorde noen ting, og likevel gikk det helt fint. Det finnes mindre slingringsmonn på 10-manns, feiler én er det ofte gjort. En annen ting er at det nå er flere mekanismer som gjør at gear ikke nødvendigvis gjør fighten lettere. Eller jo, den blir lettere, for du slipper fokus på enrage, men det er likevel en god del andre ting som kan wipe raidet. Det fantes i mindre grad før.

Men igjen. Er du ikke interessert i å raide vil du aldri se den siden av spillet, og den vil heller aldri være der for deg. Vi har ulike interesser i spillet, og spillet er deretter bedre/dårligere enn før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Bruk CC rett og spillet er kjedelig? Helt 100% uenig med deg. PvP er absolutt ikke dårlig i denne expansionen, i forhold til tidligere. Hele skill-cappen er jo å gjøre ting riktig. For mye CC? Tja, når ble det for mye?

Rogues: Blind, vanish-sap, sap, cheap shot, kidney shot, gouge ++. Abilties som har vært der lenge.

Warrior ikke brukbar til noe? Jeg er en elite-geara rogue, og klarer såvidt å drepe warriors med honorgear. De har god damage, god CC, overlever det meste pga wall abilities, om de spilles rett så er de alt annet enn damage. Trenger knapt gear på de heller.

Jeg tror ikke denne expansionen er problemet, jeg tror det er målene dine. Om du logger på en gang i uka for å cappe, så spiller du for gear, og ikke for moro. Vi som spiller for å bli bedre, ha større progress og har titles/høy rating som mål, vi spiller flere timer om dagen. Jeg ligger vel i snitt 4-5 timer i arena hver dag.

Jeg har en resto druid som ble lvl 90 for 3 dager siden(Kun pvp trinket), og spiller med en 50% malov spriest(Som aldri har spilt shadow før). Vi har nådd 1490 rating på de tre dagene.

Lenke til kommentar

Ja det er godt mulig jeg ikke har gitt det en god nok sjans, men når man er avhengig av å være midt i fighten i BG, har 320k HP og 20k resillience går man raskt ned uten pocket-healer.

Jeg vet også godt at det er mye jeg kan gjøre bedre, gjør slik jeg startet i arena i Cata mtp at jeg stadig øker antallet abiities i rotation til jeg til slutt får full oversikt :)

Rogue var ikke classen jeg tenkte på når det gjaldt CC, de har alltid vært kongene på det. Jeg har som sagt ikke noen god oversikt over andre classes ennå ettersom jeg akkurat har dinget, men sånn som disorient fra pala (husker ikke hva det heter), flere har fått disarm, horrify fra lock (og priest?), AoE stun fra Monk (som i tillegg har ekstremt mye annen utility). I tillegg syns jeg roots varer lenger nå/har vanskeligere for å breake, men det kan godt være innbilning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Tar jo bare 3-4 dager å farme opp honorgear, og spillet endrer seg drastisk.

Men nok om det, jeg er ihvertfall veldig glad i MoP til forskjell fra andre expansions. Håper 5.2 blir bra. Oh wait, jeg er rogue, den blir nok magisk!

Lenke til kommentar

Tror jeg har sluttet med wow nå.. Har vært sinnsykt lei de siste mnd. Bare logget på de 3-4 timene det har vært raid (3 ganger i uken). Aldri ellers..

Men på tirsdag så sa tenkte jeg at nok var nok. Er da måte på hvor mye fritid jeg skal sløse for å tanke for en gjeng småudugelige folk som failer på de minste ting, gang på gang på gang.

Var maintanken dems, så jeg fikk en random boe drop forran den andre tanken på søndag, borsett fra å binde den til meg så har jeg ikke equipet den engang :tease:

Mulig de er sure på meg atm, men jeg må tenke på meg selv. Har 4 frikvelder i uken, 3 av de har gått på wow de siste 5-6 mnd, nok er nok! :)

Fra oktober til nå, med 3 raids i uken så har vi 6/6 3/6 3/4. Ikke rart man går lei, når det aldri er ens egen skyld at man wiper. (kun jeg og 3 andre som ikke hadde ebayet virket det som)

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...