Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

ikke helt fan av det nye talent greiene, virker som om man får alt for mye hjelp til å velge. jeg vil ha det som før, med et poeng pr lvl, muligheten til å gå ned i to/tre trær på en gang. krevde litt mer av hjernen, noe som bare er bra. men men

Det krevde 0 hjernekapasitet; alt som krevdes var at du skrev noxxic.com inn i nettleseren og fant det riktige buildet for speccen du kjørte. Gjorde du ikke dette fløy du rundt med et build som var alt fra totalt ubrukelig til groteskt ineffektivt.

Med det nye talent-systemet får du et build som er effektivt out-of-the-box, mens de talentene du kan velge i gir deg faktiske valgmuligheter da de påvirker og passer sammen med spillestil og i mindre grad effektiviteten til buildet.

Det er vel heller slik at om du gikk in på noxxic.com så var sjangsen høy for at du spilte karakteren din på en veldig uoptimisert måte da halvparten som står på den siden er direkte feil. Helt ubrukelige guider.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, ikke det fulle og hele tydeligvis, legger ikke ut all info på nett, det var forresten ikke ett forslag du kom med.

neivel? så hvis du kommer opp å sånne situasjoner du er i nå så har du et helvetes problem mener du? med tanke på , hvorfor skal blizzard tro på deg hvis du ikke selv vet hva du skrev?

kan jo like greit ringe inn og si at , er no random shit som står der, men kontoen er min asså!

Lenke til kommentar

Det er vel heller slik at om du gikk in på noxxic.com så var sjangsen høy for at du spilte karakteren din på en veldig uoptimisert måte da halvparten som står på den siden er direkte feil. Helt ubrukelige guider.

Ja, eller elitistjerks.com eller en av de andre. Poenget her er at det alltids var en eller annen løk med et regneark en plass som satt med fasiten på hva som var det beste buildet, den beste rotasjonen og de bete enchantsene, og hvis man var interessert i å raide/PvPe på noenlunde høyt nivå var man pent nødt til å innfinne seg etter det som guidet festet sin lit til.

Det er samme greia som D2, skiltrær gir færre reelle valg, siden det til enhver tid er et fåtall builds som er objektivt best. At man raller rundt for seg selv og lager seg builds man mener er best er flott det, men på ett tidspunkt må man faktisk bytte det ut med det som faktisk er best.

Derfor er det mye greiere slik som nå, at man får de skillene som er essensielle for speccen man har valgt, og så kan man velge blant skills som påvirker spillestil og er mer opp til personlig smak enn skills som påvirker effektiviteten til buildet. Altså høyere reeell valgfrihet.

Lenke til kommentar

Rart at man ikke må specce på talents som gjør att man får mere crit ditt å mere critt datt, att det liksom bare er spells man talenter seg til.. Egentlig greit.. Men det vil jo si at man så å si har lik dps som alle i samme class som har valgt e spellsa.. Bortsett fra gearsa da... Tenke jeg rett?

Lenke til kommentar

Men det vil jo si at man så å si har lik dps som alle i samme class

I teorien. Ja. I praksis? Nei, fordi andre er bedre til å spille enn deg uavhengig enn gear. Eller dårligere.

Uansett så var det slik før og, siden alle uansett brukte de samme talentene. Såkalte cookie cutter specs. Og om noen ikke gjorde det så var det fordi de enten kjørte et spec som var marginalt bedre på en enkelt boss (typisk progress guilds eller veldig dedikerte spillere i andre guilds) eller folk som likte å gå sin egen vei på bekostning av å ha det beste spec-et. Eller så forstod de ikke spillet, gjerne fordi de var helt nye spillere.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er andre som er like n00b som meg som frekventerer denne tråden, men jeg har med årene blitt nesten avhengig av addon'en Carbonite (quest-hjelper, minimap....) for å ha det gøy med spillet. Det finnes sikkert andre gode addons som gjør det samme, men jeg trives best med det jeg er vant til.

Med den nye patchen så fungerer ikke Carbonite, da det ser ut som utviklerne har sluttet å oppdatere addon'en. In-game quest-helperen er rett og slett elendig, in-game kartet er ubrukelig og jeg ble litt fortvila.

Men jeg sjekket forumet på hjemmesiden til Carbonite, og en gal fan har faktisk oppdatert Carbonite på egen hånd, og nå fungerer det faktisk helt fint med den nye patchen.

Oppdateringen ligger her: http://virtxchange.com/carbonite/

Link til tråden: http://www.wowinterface.com/forums/showthread.php?t=44031

Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at jeg ikke forstår hvorfor du og andre velger å bruke en addon for quest helper når den in game strengt tatt gir mer enn bra nok hjelp. Det samme med de som fortsatt bruker Atlast loot. Siste tier er lett tilgjengelig, og resten finnes lett via WoWhead eller tilsvarende sider. Jeg forstår ikke hva som er ubrukelig med det originale kartet. Det viser tydelig hvor du finner det du leter etter, viser tydelig din posisjon...

En ting som plager meg litt med 5.0.4 er at jeg nå har minst seks karakterer som jeg ikke aner hvordan jeg skal spille. Raider bare med druids, og den biten er greit, men de andre har ikke fått like mye omtanke enda. Får manne meg opp og innrømme at jeg er avhengig, for så å gi de den tilliten de fortjener...

Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at jeg ikke forstår hvorfor du og andre velger å bruke en addon for quest helper når den in game strengt tatt gir mer enn bra nok hjelp (...) Jeg forstår ikke hva som er ubrukelig med det originale kartet. Det viser tydelig hvor du finner det du leter etter, viser tydelig din posisjon...

Har du brukt Carbonite? :)

Jeg har nå blitt vant til denne addon'en, og jeg slet med å omstille meg til WoW uten denne. Med litt tid hadde jeg sikkert blitt vant til det, men det er mange småting som gjør at Carbonite fortsatt ønskes blant veldig mange WoW-spillere (det ser jeg tydelig ut fra responsen som han som lagde en ny versjon får på forumet jeg linket til).

Kanskje kunne jeg stilt inn ting i WoW for å få en flyttbar pil på skjermen (ikke mini-map'en) med retning og avstand til questet, en like god og informativ liste for quests med like mange options og muligheter på siden av skjermen og for å få et like genialt kart som på Carbonite, men jeg fant ingen options for det. Og hvorfor bruke mye tid på det når jeg heller kan bytte ut to filer i Carbonite mappa, og bruke den tiden på å spille i stedet? :)

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke så interessert i addons, så Carbonite har jeg aldri brukt. :) Jeg kan se nytten, men kan også se at alt content er fullt mulig uten. Arena og slike mer spesifikke ting kan bli litt annerledes, har aldri spilt arena på høyt nivå.

I dag fant en guildie en kanin i en grotte på Darkmoon Faire, så da måtte vi drepe den. Tok litt tid, men var ikke så veldig vanskelig. Epic pet som reward til den heldige som rolla 100, og en fin achievement. :) Tror vi var 40 stykk i raidet, likevel tok det 10-15 minutter...

Lenke til kommentar

Ser Noxxic.com mener man bør prioritere Int + PvP Power mer enn mastery som frost mage PvP,

men jeg syntes jeg gjør hakka møkk dårlig dmg iforhold til det jeg gjorde før...

Tips?

Er Warlock litt op nå eller er det bare meg?

Mastery vs PvP Power?

Warlock er ute av kontroll akkurat nå. Men spillet er skalert for 90, så det vil nok ikke være slik i lvl 90.

Jeg har hørt av mange at mastery er greia for de fleste classer for øyeblikket.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Ser Noxxic.com mener man bør prioritere Int + PvP Power mer enn mastery som frost mage PvP,

men jeg syntes jeg gjør hakka møkk dårlig dmg iforhold til det jeg gjorde før...

Tips?

Mastery vs PvP Power?

Det korte svaret er vel at noxxic.com er en pest og plage for de som er interesserte i å tilegne seg brukelig informasjon. Jeg har ikke et godt ord å si om den siden.

Som Frost PvP vil du ha Int > 25% Crit > Mastery. Unngå haste om overhodet mulig.

Selv har jeg (bare selvbuffet, ingen trinket procs. 2 PvP trinkets, så ingen int der heller):

10,556 Spell Power

25.11% Crit Chance

56.51% Mastery

64.33% PvP Resilience

23.52% PvP Power

Jeg har ennå ikke møtt en eneste person som har nubbsjangs til å heale igjennom åpningen min med Frost Bomb/Frostbolt/Ice Lance > Deep Freeze uten å bruke alle sine sterke cooldowns. Det gjør resten av matchen 1v1 lekende lett da de ikke har stort igjen.

Morsomt nok så er det jeg sliter mest med Blood DK. Mengden med healing de har er absurd, de er vesentlig vanskeligere å ta enn noen healer i spillet.

Endret av Rinoa Heartilly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...