Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg tenkte mest på med vanilla var at man måtte gå MC -> BWL -> AQ40 osv, ikke sånn som det er nå hvor man etter et par uker med heroics har omtrent(?) full epic og kan begynne med Firelands. Tok også tid før bosses ble drept, nå føles det som at det går et par uker så har et eller annet guild tatt alle bosser i HC mode.

 

Fjerne unødvendig kinks og småfeil har jeg ikke noe imot, da det burde vært fjerna før release. Det jeg er imot er å nerfe content, har det først en vanskelighetsgrad burde den beholde den. Syns det å nerfe content for at folk skal få mulighet til å se alt(de sier jo ikke at det er for at folk skal få gear) pga nytt content snart kommer blir som å si "nå kan dere hoppe over alle bosser i BoT HC og gå rett på Sinestra". Raids burde bli gjort i den rekkefølgen dem ble sluppet, skal ikke være mulig å hoppe over.

 

Multi-raid i vanilla? Javel?

 

Quitta i WotLK delvis fordi jeg kunne hoppe rett inn i mid-ulduar(tror jeg det var) med blues, når det var andre raids jeg ikke hadde sett på engang(f.eks. Naxx).

 

Du måtte ikke gå MC -> BWL -> AQ40. ZG og AQ20 var veldig bra alternativer og mye bra blått gear som kom i patchen med Dire Maul var vel så bra om ikke bedre enn MC epics. Med multi raid i vanilla mener jeg f.eks. Onyxia og MC som var oppe samtidig. ZG og BWL ble kjørt samtidig da gearnivået stort sett var ganske likt. AQ20 og 40 ikke like mye, men det var vel egentlig fordi folk var begynt å bli noe lei WoW på denne tiden (det var min erfaring i alle fall). Det var også flere guilds som var langt inne i BWL før de tok Ragnaros på mitt realm. At MC og BWL ble tatt sent var forøvrig også et resultat av at WoW var et spill i startfasen. Mange var i guilds som ikke ante hva raiding var engang før månedsvis etter release osv.

 

En av hovedgrunnene til at bosses ikke ble drept spesielt fort i vanilla var enten at noen av bossene på veien dit var bugged som faen, eller at de krevde resistance gear, som igjen krevde massiv tullete farming. Ofte var nivået på sistebossene i instancene helt utrolig mye vanskeligere enn alt annet i instancen, men det vil kanskje du betegne som bra? Det var også raids som hadde innlagte stengte dører som åpnet med noen ukers mellomrom...

 

Deler av dette skjedde fordi blizzard var ganske nye på å lage raid instancer. De har beveget seg i en retning siden vanilla. Dette er raids med en mer lineær økning i vanskelighetsgrad, bosser som er mindre bugget på release, gear som faktisk har meningsfulle stats som gjør spillerene mer "slagkraftige" overfor bosser. For å si det på en litt annen måte. Blizzard lager raidene sine for å behage den betalende kunde, basert på erfaringer fra tidligere raid instancer. HC raidere som sitter en måned i strekk for å downe Ragnaros HC er ikke en spesielt stor andel av de betalende kundene. Blizzard legger mye til rette for dem, men du må tenke på at alle betaler like mye for å spille spillet.

 

Det blir feil å sammeligne WoW med RL (eks fotball, der alle spiller på et nivå tilsvarende sin ferdighet, i mitt tilfelle eliteserien i WoW men bedriftsligaens nederste divisjon i fotball...), da WoW til syvende og sist er et spill basert på rewards. Rewards får deg til å ville spille videre, og om du ikke får nok rewards konkluderer vel Blizzard det slik at folk sier opp konten sin. Det finnes mange personer som har skrevet seriøse akademiske tekster rundt dette teamet.

 

Samtidig har det kommet til andre ting, f.eks. addons som gjør alt lettere. Folk har bedre UI. Server transfers har åpnet for at de beste guildene antakeligvis mye mer enn før faktisk har de beste spillerene.

 

Det er helt ok at du synes det er dumt å nerfe bosser, selv om dette har blitt gjort i alle expansions. også i Vanilla. Men å forhellige vanilla blir veldig dumt. Selv savner jeg vanilla, men det er pga personene jeg spilte med og den episke følelsen av å raide når det var noe som var nytt og spennende.

 

Jeg savner ikke:

- Å prøve å få 40 mann til å signe opp til og faktisk møte til raids og å måtte finne erstattere til de som ikke møtte. Siden å få disse 40 personene til å samarbeide i en setting, raid, de har lite eller ingen erfaring i.

- Enkle tullete boss featuers. Bossene gjorde vel stort sett bare en eller to ting om og om igjen?

- Trash. Supression room. Resistance farm hell. Unødvendig lange attunement quest chains.

- Bruke 20 minutter på corpse run.

- Fysiske sperrer lagt inn av Blizzard for å senke farten på progress.

- Endeløs farming.

- Folk med best gear er de som dreper ting fortest: Med relativ lik mulighet til å skaffe seg gear er det nå ens personlige skill (eller ditt guilds samlede skill og nedlagt innsats) som er avgjørende. Dette gjelder jo også, eller kanskje spesielt, i PvP.

 

WoW er nå et spill hvor du har muligheten til å raidlogge så lenge du har gull nok til å skaffe deg foodbuffs og farmer en del valor points pre raid. Dette er bra. En skal ikke måtte bruke 40 timer i uka på et spill for å hevde seg. Samtidig kan du fortsatt gjøre alt i spillet du kunne før. Det tar kanskje ikke like lang tid å geare opp karakteren din for å raide det nyeste raidet om du i utgangspunktet er casual, men personlig synes jeg ikke det går så mye raskere enn før. Det er jo uansett valor caps som hindrer mass HC farming. Det tar fortsatt tid, målt i raid resets. Det er også bra for de fleste guilds at en kan erstatte folk som slutter å raide rimelig kjapt. Gear er ikke egentlig en issue lengre. Kun skill og personlighet (for guilds som bryr seg om sånt) er viktig.

 

Jeg ser forresten nå at jeg allikevel kan sammeligne WoW instance nerfs med RL. Du har hatt muligheten til å spille med de store gutta i A-VM i flere måneder nå. Men nå sier Blizzard at toget er gått, og siden Blizzard er en "idrett" for massene vil det bli arrangert et B-VM hvor du kan være med om du vil... Bedre lykke neste gang i neste expansion?

 

Wall of disorganized text jo... sorry. Skylder alt på alkoholen.

 

Nå fikk jeg Dalaran-rotta, tok ca 1 time :) Da er det tilbake til å prøve å få Skillpadde-mounten.

Eller det blir vel 2.5, har jo prøvd andre dager også.

 

Der fikk jeg The Coin Master, mangla 4 gullmynter. Helgen er reddet :p

 

Var noen få gullmynter alt som skulle til for at helgen ble reddet? :\ Er nesten så jeg føler for å invitere deg med på noen heroics sånn at du har noe å gjøre på resten av den!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg ser forresten nå at jeg allikevel kan sammeligne WoW instance nerfs med RL. Du har hatt muligheten til å spille med de store gutta i A-VM i flere måneder nå. Men nå sier Blizzard at toget er gått, og siden Blizzard er en "idrett" for massene vil det bli arrangert et B-VM hvor du kan være med om du vil... Bedre lykke neste gang i neste expansion?

 

 

Hehe, herlig ^^ En ganske god analogi faktisk.

Lenke til kommentar

Hmm, i Zangarmarsh var det, nå husker jeg! :)

 

Nå fikk jeg Dalaran-rotta, tok ca 1 time :) Da er det tilbake til å prøve å få Skillpadde-mounten.

Eller det blir vel 2.5, har jo prøvd andre dager også.

 

Der fikk jeg The Coin Master, mangla 4 gullmynter. Helgen er reddet :p

Grattis. Rotta er awesome, det beste kjæledyret i hele WoW konservativ_woot.gif

Lenke til kommentar

Kan ikke si at mange gjør BWD, BOT og Winds på HC mode nå lenger, de er jo ikke nerfed... de fleste velger firelands hvis de skal raide nå eller begynne å progresse.

Så, skjønner at blizzard nerfer firelands HC, det blir jo bare stående urørt når 4.3 slår ann.

 

Er bare å skylde på seg selv at man ikke har klart 4.2 bossene i HC før nerf. Er selv der og vet at det er surt å gjøre nerfed content, men sånn er det bare... kan heller ikke vente til alle har downed ragnaros HC.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om off-spec-needing av items? Har vært i en del dungeons nå mens jeg har levlet opp(hunter), og har møtt på en del druids og shamans som need-roller ting som gjerne jeg skulle hatt til mitt mainspec. Jeg prøver ikke å være egoistisk, men føler kanskje at jeg har "førsterett" når de bare skal ha det til sitt offspec. Hva synes dere?

 

Edit: En annen ting jeg tenkte på er jo at kanskje de fleste bruker offspec til leveling, og mainspec til healing i dungeons.

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Om det er mens du levler hadde jeg ikke giddet å bry meg om hva de andre evt. gjør. Fordelen her er at du ganske fort levler deg forbi items uansett. Det er helt likt på lvl 85 pugs. Dvs veldig mange idioter som gir blanke siden de spiller med folk fra andre realms. Bare å venne seg til med andre ord.

 

Når det skal sies oppfordrer jeg deg til å ikke bli sånn, selv om det kan være vanskelig. Jeg har en litt sånn fair men though holdning i pugs nå om dagen. Er det idioter der votekicker jeg etter de har gjort udåder, mot slutten av instancen, så går de glipp av valor :)

 

Ellers vil jeg tro det er mye mer vanlig at mainspec dps går som healere i pugs. Går raskere å få gruppe da. Jeg gjør det en del. Men jeg har i så fall latt være å rulle mot folk som needer som dps mainspec på items. Med mindre de har oppført seg dårlig da, selvsagt.

Lenke til kommentar

31235g? er ikke det uke/dags lønn til noen? :p

 

Det er ikke spesielt mye i alle fall...

 

Det ble Mr.Pinchy på 2. forsøk :)

Etter hva jeg leser har alt egentlig gått relativt fort, så da er Skillpadde-mounten en 8 timers jobb tenker jeg :thumbdown:

 

Gratulerer! Selv har jeg sluttet å fiske etter turtle. Dreper rever i Baradin i stedet. Like lite hell med meg der. ZZZ!

Lenke til kommentar

En får Fox Kit: http://www.wowhead.com/item=64403

 

Eg vant fiskekonkuransen i STV ganske lett. 4 forsøk tok det, og da var jeg bare 2 sekunder for sein den 3. gangen. Low pop realm ftw! Dette var forresten før en kunne fly og sånt. Det som var veldig viktig da var å finne et litt større område uten konkurenter på pools. Jeg fant det langt mot nord. Med litt planlegging og research øker en altså sjansen til å vinne. Den i Northrend er "vanskeligere" siden det er ren flaks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...