Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Enig med mye her. Det beste med Vanilla er måten man måtte gå gjennom alle raids kronologisk. Slik var det også i TBC. I WotLK innførte Blizzard en mer "casual-vennlig" raidestil. Det er ingen vits å noensinne gå inn i Naxx/Ulduar/ToTC etter at ICC ble lansert, når man kunne få gear nok til ICC i 5-man heroics. Hadde likt det mye bedre om de ikke oppgraderte lootet man får fra 5-mans, og heller aldri fikset på Badges/Emblems/Points. Slik at hvis man vill drepe Lich King, måtte man først geare opp i Naxx, deretter Ulduar, og til slutt ToTC før man hadde godt nok gear for å prøve seg på ICC.

 

Slik de gjør det nå, er det aldri noen vits å raide noe annet enn det nyeste raidet. Med en gang noe nytt kommer, blir alt annet utdatert.

Jeg syns en slik tankegang er relativt egoistisk.

Ta meg f.eks. levla min rogue fra 80 til 85 for 1 måned siden.

 

Takket være dagens system kunne jeg gå noen hc's + kjøpe litt gear og så få en guild og starte med raiding i Firelands.

 

Slik det var før måtte jeg ha godt igjennom de gamle raidene for i det hele tatt bli vurdert av en guild som raidet firelands, så til problemet, hvor skulle jeg funnet en guild som bare jobbet med progess i de elste raidsene?

 

Nå er egentlig ikke dette det verste eksempelet ettersom det foreløpig er kun 2 tiers i CATA.

Poenget er at det skal være kjekt og spille for førstegangsetablere.

 

Tilslutt vil jeg nevne at dere tilsynelatende driter i at Blizzard har introdusert HC-modes for de mer hardcore spilleren, en genistrekk etter min mening.

 

Og vist dere klager på lite content, går jeg utifra at dere har tatt hc ragnaros? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke drept HC Raggy, nei, men jeg klager heller ikke på lite content. Firelands er en kjempegod instance.

 

Skjønner ikke hva du mener med at det er egoistisk. Må du raide top-tier for at det skal være morsomt? Jeg begynnte ikke å spille WoW før rett før AQ20/40 patchen. Jeg fant meg derfor en guild som holdt på med ZG. Sammen med dem clearet jeg ZG, MC, BWL og litt av AQ40, lenge etter at topguilds drev med Naxxramas. Det er da mye morsommere det, enn å gå rett inn i en Naxx-guild som bare raider det nyeste, og som steamroller alt av old content?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Skjønner ikke hva du mener med at det er egoistisk. Må du raide top-tier for at det skal være morsomt?

Nei det sa jeg ikke, men du misset poenget med at "hvem skal jeg raide old content med?".

 

Jeg startet førstegang og spille rundt release av BWL, uansett hvordan jeg snudde og vende på det så fikk jeg ikke guild fordi:

 

Jeg spilte ikke nok (nok den gang var MYE)

Jeg hadde ikke bra nok gear(blues fra de instancene som var) eller progress til å bli invitet til en guild som gjorde MC, Ony eller BWL

Nesten ingen raidet ZG, de som gjorde hadde omtrent samme krav til gear og tidligere progess i raidet.

 

Vanilla WoW var enten eller, enten raidet du eller så sprang du rundt i Orgrimmar og gjorde AV som varte i en halv dag og du aldri fikk avsluttet likevel.

Lenke til kommentar

Helt enig her med Skurupu. Har selv spilt WoW siden release, og opplevd en del content, men det var først på slutten av BC at jeg virkelig fant meg til rette. (Pga at jeg var svært aktiv i Dark Age of Camelot samtidig som WoW startet opp). Husker meg og en annen kompis (IRL) hadde det utrolig artig med vårt nystartede guild. Gjorde oss egentlig ingenting når LK kom at vi måtte raide Naxx/OS før vi evt kunne sette føttene innenfor TOTC.

 

Noe av poenget med MMO er at spillet skal ta tid, det gjør det så absolutt ikke lenger. Det poenget IT-henrik kommer med er både positivt og svært negativt. At man skal bli "ready to go" på under noen få uker er for meg helt villt. Men på samme tiden sikkert greit for nykommere, men det har da så absolutt ikke vært sånn i tidligere MMO's.

 

Husker fra blant annet Everquest, Dark Age of Camelot og EVE der det tok evigheter å komme seg opp. Det var ikke bare snakk om å sette seg ned å spille som en gal en helg på LAN og være klar. Blant annet i Everquest som jeg også spilte i flere år, er det tonnevis med content som jeg aldri har fått sett. Dette er da litt av det som er morsomt også, er det ikke?

 

For å avslutte, så vil jeg bare nevne en liten ting og det er utrykket "always leave them wanting more". I riktig betydning for WoW gjelder det at man alltid burde kunne ha noe å strekke seg mot, ikke nødvendigvis få alt servert på et sølvfat.

 

Det var mine 2 minutter med pisspreik. ;)

 

Liten edit: Det var i hvertfall et vanvittig antall guilds som faktisk gjorde tidligere tier content under WotLK på min server.

Endret av DavidH
Lenke til kommentar

Absolutt ikke. WoW er morsommere enn på lenge, akuratt nå. Firelands er en kjempegod instance, som faktisk er litt utfordrende. Jeg raider jo de nyeste instancene som kommer, så det vi diskuterer går egentlig ikke så veldig ut over meg personlig. Jeg husker bare hvor morsomt det var i vanilla når jeg selv kjempet meg gjennom content èn tier av gangen, og synes det er synd at nye spillere ikke får oppleve det.

Lenke til kommentar

Hva er mest egoistisk, å ønske at alle har en utfordring og at man da må jobbe seg oppover tierne eller å ønske at en selv får alt servert på sølvfat og kan drive med top-tier content med en gang?

 

Vet ikke hvilken server du spilte på, men i Vanilla(og TBC for den saks skyld) så var det flere guilds som begynte på bunn og jobba seg oppover på min og andre servere. Flere kompiser som begynte etter en stund og allikevel klarte å få seg guild som de da fikk raidet med også, så hvis det er slik at man må jobbe seg kronologisk igjennom content er ikke det ensbetydende med at man ikke får raida at all hvis man begynner seint(eller lignende).

 

Ja, jeg driter i at Blizz har innført HC-modes. Dem klarte da fint å lage utfordrende content i både Vanilla og TBC uten, så da ser jeg ikke noen grunn til at dem ikke skal klare det nå.

 

Og appropo content. Det er vel ikke direkte mye content, når det kun er EN raid instance som folk prøver seg på?

 

@Lapp1: Not really, mener mye av det samme Skurupu, bare at jeg selv syns det er morsommere og gå kronologisk igjennom raids istedenfor å hoppe og drite i f.eks. Tier 11 fordi Tier 12 kom ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hehe, mulig det går. Men det er vel fortsatt ikke lov å flytte kontoer seg imellom når man er gift?

 

Jeg mener det skal gå å flytte chars innafor kontoer så lenge de har samme etternavn, men er fortsatt litt usikker.

 

Da mener jeg å kontakte en GM og be om å bytte etternavn på din konto siden du er gift. Da får du muligheten til å transfere over til hans bruker. Du må være forsiktig når du gjør dette, siden det å sende inn bilde av ID ikke lenger funker :p

 

Ok, var dette jeg regnet med. Har sendt ticket til GM nå. Men hva gjorde han kompisen din for å bevise at de var "gift" da?

Være pålitelig og ekstremt stolt :) En snill GM som gratulerte han og fikset alt sammen.

Lenke til kommentar

Det som er synd med WoW akkurat nå er at det ikke er noen grunn for å gjøre gammelt content lenger. Ja, man kan naturligvis gjøre gammelt content for å samle opp fancy gear til 4.3, eller twinke, men utenom dette er ingen grunn til å raide for gearet sitt skyld.

 

Hadde likt å sett forandringer til spillet som gjorde at når nye spillere dinget f.eks level 70, så skal det være naturlig at disse samler seg med andre og gjør feks Karazhan. Men da må det nok store endringer til. Sånn som det er nå så kan man jo maxe gear fra ICC25HC for å twinke, og den første timen-halvannen som man leveler i cata, så er det ubrukelig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du mener med at det er egoistisk. Må du raide top-tier for at det skal være morsomt?

Nei det sa jeg ikke, men du misset poenget med at "hvem skal jeg raide old content med?".

 

Jeg startet førstegang og spille rundt release av BWL, uansett hvordan jeg snudde og vende på det så fikk jeg ikke guild fordi:

 

Jeg spilte ikke nok (nok den gang var MYE)

Jeg hadde ikke bra nok gear(blues fra de instancene som var) eller progress til å bli invitet til en guild som gjorde MC, Ony eller BWL

Nesten ingen raidet ZG, de som gjorde hadde omtrent samme krav til gear og tidligere progess i raidet.

 

Vanilla WoW var enten eller, enten raidet du eller så sprang du rundt i Orgrimmar og gjorde AV som varte i en halv dag og du aldri fikk avsluttet likevel.

 

Det tviler jeg egentlig sterkt på, jeg har egentlig aldri hørt om noen som ikke har funnet guild t formål x. Du finner stort sett guild til hva pokker du vil. Og viss ikke så er det garantert mange i samme båt, og da kan dere gå sammen å lage guild. Den problemstillingen du nevner er såpass liten at den knapt eksisterer, og er derfor et elendig argument om at man må få hoppe over masse content.

 

Men for å slippe å gå gjennom samme content med flere characters, som sikkert kan bli kjedelig for noen. Så kunne man laget et fleksibelt system at dersom man hadde clearet content x med en character, så kunne man gå videre med en annen character på et finurlig vis.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Gir opp å finne Huge Spotted Feltail snart. Noen som har fått den?

Tror jeg har fisket den før. Solgte den for ganske så lite på AH, var ingen som ville ha den.

 

Gir opp å finne Huge Spotted Feltail snart. Noen som har fått den?

 

Jeg fikk Mr. Pinchy før jeg fikk den. Sier vel alt om saken :D

Er det vanskeligere å få Mr. Pinchy enn Giant Sewer Rat? Fikk Giant Sewer Rat etter 1-2 timers fisking over to dager. Elsker den :D

Lenke til kommentar

Man må vel fiske Huge Spotted Feltail, hjelper ikke å kjøpe den? Fikk den på 2 kast etter hverandre før i dag, typisk at de kommer i flokk når man allerede har den.

Den rotta driver jeg også med. Pes.

Å, du tenker på achivementen ja. Visste ikke at den fisken var en del av noen achivement. Sjekket, og joda, jeg har fisket den opp :) Men husker ikke hvor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...