Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Tviler på at GW2 kommer til å stjele no særlig fra spillerbasen til WoW. GW1 gjorde i hvert fall ikke det, og det gjorde heller ingen andre MMOs for den saks skyld. Folk spiller i 1-2 måneder, og returnerer så til WoW igjen.

 

GW fokuserer på PvP, mens WoW hovedsaklig er et PvE-spill, derfor er det forskjellige folk som spiller de to spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Guild Wars er så vidt forskjellig fra WoW at wow-spillere neppe finner noe særlig i det.

Jeg prøvde enern noen uker. Det at man har x antall skills som kan swappes inn og ut når som helst gjør at man kan fylle alle mulige roller. Speccinga ble egentlig riktig sammensetning av skills, ut av en stor skill pool. Jeg så det som er race til lvl 20 (max level) for å få unlocket alle skillene, også sitte og finne riktig sammensetning for forskjellige typer quests. Også har man noen stokk dumme AI companions man kan dra med på group quests istedet for mennesker.

Spilte jeg sammen med noen var story-cutscenes noe alle bare trykket "skip" for å komme forbi. Hvis jeg ville se en måtte de andre 3 sitte og vente til jeg var ferdig.

Lenke til kommentar

Eneste WoW-killeren jeg har tro på heter Blizzard :-)

 

SW:TOR would like a word with you :thumbup:

 

Alle andre spill som har blitt lansert som WoW-dødare har jo enten floppet eller i alle fall ikke levd opp til forventningene som massedødar.

 

(Og jeg sier ikke at jeg tror SW:TOR kommer til å bli et dårlig spill. Men som andre her inne sier, kommer det egentlig til å kjempe om de samme spillerene? Og er vil det egentlig være noe problem å spille det samtidig som WoW slik min erfaring er at de fleste som spiller WoW har gjort med de andre rivalene?)

Endret av dwezirads
Lenke til kommentar

Guild Wars er så vidt forskjellig fra WoW at wow-spillere neppe finner noe særlig i det.

Jeg prøvde enern noen uker. Det at man har x antall skills som kan swappes inn og ut når som helst gjør at man kan fylle alle mulige roller. Speccinga ble egentlig riktig sammensetning av skills, ut av en stor skill pool. Jeg så det som er race til lvl 20 (max level) for å få unlocket alle skillene, også sitte og finne riktig sammensetning for forskjellige typer quests. Også har man noen stokk dumme AI companions man kan dra med på group quests istedet for mennesker.

Spilte jeg sammen med noen var story-cutscenes noe alle bare trykket "skip" for å komme forbi. Hvis jeg ville se en måtte de andre 3 sitte og vente til jeg var ferdig.

Guild wars 2 kommer ikke til å være noe ala det samme som i den første, arenanet er det eneste selskapet som gjør noe nytt samtidig som at di kommer til å ha en enorm fokus på å faktisk være et mmo ikke bare sende deg ut alene for å grinde quests.

 

Til han som spurte så skal en lukket beta starte i slutten av året å en åpen beta litt etter det.

 

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Frequently_Asked_Questions

Lenke til kommentar

At de eneste som klarer å ta livet av WoW er blizz ser jeg på som en selvfølge, folk er glad i det gamle og kjente som de finner i wow. Andre spill som blir for like droppes fordi det ikke er mange nok folk som spiller, og de har heller ikke fordelen med den massive loren og PR'en som WoW har og får.

Blir spennende og se hva som skjer når de slipper Titans dog, skal vel være et mmo?

Også spennende og se hvordan neste exp pack blir!

 

Er forsåvidt greit at dei nerfer instancene. Det som er rart er at dei slipper en raid instance patch mitt på sommeren og så nerfer dem "bare noen uker" etterpå. Jævlig kjedelig når guildet en er i har sommerferie og en knapt har fått begynt på Firelands.

Nei, det er ikke greit i det hele tatt. Hele grunnen til at jeg quitta wow i WotLK var at alt var for lett(quitta mid Ulduar), og patches ga ikke noe stort(kanskje med unntak av ICC, angrer litt på at jeg ikke ble med der bare pga lore). Nå gjør de det samme, og jeg gir blanke f. i om folk ikke får sett alt av heroics, DET SKAL VÆRE VANSKELIG!

Savner også Vanilla wow, når ting ble sluppet hadde det en vanskelighetsgrad. Ferdig. Endra ikke noe på det. Itillegg måtte du gå MC -> BWD -> osv, ikke noe tull som at "Ja, for å få best mulig progress tar vi først de to første bossene i BoT, så tar vi noen i BwD, for så å fortsette i BoT".Også var det 40man :)

Lenke til kommentar

Tenker å flytte over en character fra en kompis sin account... men vi har jo såklart da ikke samme etternavn på disse kontoene.

 

Men, om jeg lager en ny konto med mitt fornavn og etternavn + kompisen min sitt etternavn - har jeg da mulighet til å flytte kontoer fra begge disse kontoene (inkl. min egen), til den siste nye jeg lager? (om dere forstod dette)

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke greit i det hele tatt. Hele grunnen til at jeg quitta wow i WotLK var at alt var for lett(quitta mid Ulduar), og patches ga ikke noe stort(kanskje med unntak av ICC, angrer litt på at jeg ikke ble med der bare pga lore). Nå gjør de det samme, og jeg gir blanke f. i om folk ikke får sett alt av heroics, DET SKAL VÆRE VANSKELIG!

Savner også Vanilla wow, når ting ble sluppet hadde det en vanskelighetsgrad. Ferdig. Endra ikke noe på det. Itillegg måtte du gå MC -> BWD -> osv, ikke noe tull som at "Ja, for å få best mulig progress tar vi først de to første bossene i BoT, så tar vi noen i BwD, for så å fortsette i BoT".Også var det 40man :)

 

Ikke kom med det tullet om at alt var bedre i Vanilla i alle fall. For det var det virkelig ikke. Jeg har nå raidet på de fleste forskjellige nivåer (alt fra world firsts til nå i det siste et 10-mannsguild som ikke klarer cleare content fordi medlemmene ikke prioriterer farming av gear overhodet), og jeg synes det er helt ok at de nerfer content. Jeg er dog, som sagt, uenig i tidspunktet de gjør det på.

 

Nerfe det når det kommer nytt content - helt ok. Fikse content et par uker etter release for å fjerne unødvendig vanskeligjørende kinks og småfeil, veldig bra! (Dette har de gjort nesten alltid, uten at de nødvendigvis har sagt i fra om det). Nerfe det uten nytt content etter å ha sluppet nåværende content mitt på sommeren? Forferdelig.

 

Forøvrig enig med at multi raid instance greiene kan være forvirrende og unødvendig. Men det var faktisk en del av det i vanilla og.

 

Eller synes jeg det er rart at du quitta midt i Ulduar. Det må jo være en av de bedre raid instancene de har laget, selv etter nerfsene som kom de første ukene. Det var jo f.eks. ingen som tok Alone in the Darkness på ørten uker (selv om vi visste tacs - det var bare vanskelig (+ at det led mot ferie og eksamenstid da... gg hunters)).

Endret av dwezirads
Lenke til kommentar

Vanilla var ikke all verden, nei. Jeg ser på TBC som "the golden age of raiding". Noen virkelig utfordrende kamper der, og Sunwell er nok det vanskeligste raidet vi har sett.

 

Ulduar var det eneste bra raided i WotLK. Yogg+0 var jo sett på som matematisk umulig, helt til STARS klarte det flere uker etter at andre topguilds hadde gitt opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Tenker å flytte over en character fra en kompis sin account... men vi har jo såklart da ikke samme etternavn på disse kontoene.

 

Men, om jeg lager en ny konto med mitt fornavn og etternavn + kompisen min sitt etternavn - har jeg da mulighet til å flytte kontoer fra begge disse kontoene (inkl. min egen), til den siste nye jeg lager? (om dere forstod dette)

 

Du kan prøve å kontakte GM og si du har gifta deg? Funket for en kompis :)

Lenke til kommentar

Tenker å flytte over en character fra en kompis sin account... men vi har jo såklart da ikke samme etternavn på disse kontoene.

 

Men, om jeg lager en ny konto med mitt fornavn og etternavn + kompisen min sitt etternavn - har jeg da mulighet til å flytte kontoer fra begge disse kontoene (inkl. min egen), til den siste nye jeg lager? (om dere forstod dette)

 

Du kan prøve å kontakte GM og si du har gifta deg? Funket for en kompis :)

 

Hehe, mulig det går. Men det er vel fortsatt ikke lov å flytte kontoer seg imellom når man er gift?

 

Jeg mener det skal gå å flytte chars innafor kontoer så lenge de har samme etternavn, men er fortsatt litt usikker.

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte mest på med vanilla var at man måtte gå MC -> BWL -> AQ40 osv, ikke sånn som det er nå hvor man etter et par uker med heroics har omtrent(?) full epic og kan begynne med Firelands. Tok også tid før bosses ble drept, nå føles det som at det går et par uker så har et eller annet guild tatt alle bosser i HC mode.

 

Fjerne unødvendig kinks og småfeil har jeg ikke noe imot, da det burde vært fjerna før release. Det jeg er imot er å nerfe content, har det først en vanskelighetsgrad burde den beholde den. Syns det å nerfe content for at folk skal få mulighet til å se alt(de sier jo ikke at det er for at folk skal få gear) pga nytt content snart kommer blir som å si "nå kan dere hoppe over alle bosser i BoT HC og gå rett på Sinestra". Raids burde bli gjort i den rekkefølgen dem ble sluppet, skal ikke være mulig å hoppe over.

 

Multi-raid i vanilla? Javel?

 

Quitta i WotLK delvis fordi jeg kunne hoppe rett inn i mid-ulduar(tror jeg det var) med blues, når det var andre raids jeg ikke hadde sett på engang(f.eks. Naxx).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hehe, mulig det går. Men det er vel fortsatt ikke lov å flytte kontoer seg imellom når man er gift?

 

Jeg mener det skal gå å flytte chars innafor kontoer så lenge de har samme etternavn, men er fortsatt litt usikker.

 

Da mener jeg å kontakte en GM og be om å bytte etternavn på din konto siden du er gift. Da får du muligheten til å transfere over til hans bruker. Du må være forsiktig når du gjør dette, siden det å sende inn bilde av ID ikke lenger funker :p

Lenke til kommentar

Hehe, mulig det går. Men det er vel fortsatt ikke lov å flytte kontoer seg imellom når man er gift?

 

Jeg mener det skal gå å flytte chars innafor kontoer så lenge de har samme etternavn, men er fortsatt litt usikker.

 

Da mener jeg å kontakte en GM og be om å bytte etternavn på din konto siden du er gift. Da får du muligheten til å transfere over til hans bruker. Du må være forsiktig når du gjør dette, siden det å sende inn bilde av ID ikke lenger funker :p

 

Ok, var dette jeg regnet med. Har sendt ticket til GM nå. Men hva gjorde han kompisen din for å bevise at de var "gift" da?

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte mest på med vanilla var at man måtte gå MC -> BWL -> AQ40 osv, ikke sånn som det er nå hvor man etter et par uker med heroics har omtrent(?) full epic og kan begynne med Firelands. Tok også tid før bosses ble drept, nå føles det som at det går et par uker så har et eller annet guild tatt alle bosser i HC mode.

 

Fjerne unødvendig kinks og småfeil har jeg ikke noe imot, da det burde vært fjerna før release. Det jeg er imot er å nerfe content, har det først en vanskelighetsgrad burde den beholde den. Syns det å nerfe content for at folk skal få mulighet til å se alt(de sier jo ikke at det er for at folk skal få gear) pga nytt content snart kommer blir som å si "nå kan dere hoppe over alle bosser i BoT HC og gå rett på Sinestra". Raids burde bli gjort i den rekkefølgen dem ble sluppet, skal ikke være mulig å hoppe over.

 

Multi-raid i vanilla? Javel?

 

Quitta i WotLK delvis fordi jeg kunne hoppe rett inn i mid-ulduar(tror jeg det var) med blues, når det var andre raids jeg ikke hadde sett på engang(f.eks. Naxx).

 

Enig med mye her. Det beste med Vanilla er måten man måtte gå gjennom alle raids kronologisk. Slik var det også i TBC. I WotLK innførte Blizzard en mer "casual-vennlig" raidestil. Det er ingen vits å noensinne gå inn i Naxx/Ulduar/ToTC etter at ICC ble lansert, når man kunne få gear nok til ICC i 5-man heroics. Hadde likt det mye bedre om de ikke oppgraderte lootet man får fra 5-mans, og heller aldri fikset på Badges/Emblems/Points. Slik at hvis man vill drepe Lich King, måtte man først geare opp i Naxx, deretter Ulduar, og til slutt ToTC før man hadde godt nok gear for å prøve seg på ICC.

 

Slik de gjør det nå, er det aldri noen vits å raide noe annet enn det nyeste raidet. Med en gang noe nytt kommer, blir alt annet utdatert.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...