Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig. Så PvE pre max-level har vært interessant før? Da jeg levlet warlocken min ønsket jeg alltid et encounter der jeg kom lenger enn tre spells inn i rotasjonen. Det skjedde aldri.

Stort sett er jeg enig med deg Pokey, men personlig vil jeg helst levle nye chars raskest mulig til maxlvl, derfor syns jeg at det er bra at mobs dør fort på lowlvl.

Lenke til kommentar

Merkelig. Så PvE pre max-level har vært interessant før? Da jeg levlet warlocken min ønsket jeg alltid et encounter der jeg kom lenger enn tre spells inn i rotasjonen. Det skjedde aldri.

 

Vi har pratet om 1-84 på 2 sider av tråden er nå, så litt ubrukelig å pluttselig bare gå ut i fra at jeg prater om Heroics på 85.

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i, men jeg liker at de har gitt dungeonbosser utrolig mye mer HP. Nå slipper man å komme til 85 og ikke ane hva man skal gjøre etter Conflagrate liksom.

 

Nja nå gikk wotlk hc`s rask pga at vi overgearet dem ekstremt og om en stund så kommer det samme til å gjelde for dagens hc`s.

Om du hadde spilt i begynnelsen av wotlk så ville du ha sett at di var vanskelig også.

Husker godt HoS og eventen, det var ikke ofte at en kom med en gruppe som hadde nok aoe til å cleare den.

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i, men jeg liker at de har gitt dungeonbosser utrolig mye mer HP. Nå slipper man å komme til 85 og ikke ane hva man skal gjøre etter Conflagrate liksom.

 

Nja nå gikk wotlk hc`s rask pga at vi overgearet dem ekstremt og om en stund så kommer det samme til å gjelde for dagens hc`s.

Om du hadde spilt i begynnelsen av wotlk så ville du ha sett at di var vanskelig også.

Husker godt HoS og eventen, det var ikke ofte at en kom med en gruppe som hadde nok aoe til å cleare den.

WotLK HC's var faceroll i forhold til dagens HCer. AoE og null CC, oppskriften for en god HC i WotLK, samme hvilken egentlig. Gear hadde ingenting å si, var gjennom alle HCene ca 1 uke etter release, uten spesielt med gear, husker også godt at healers og tanks ikke hadde gear heller da det var guildies. Så å sammenligne WotLK HCs med dagens HCs, blir tull.

Lenke til kommentar
og om en stund så kommer det samme til å gjelde for dagens hc`s.

 

Nei.

 

Vi har pratet om 1-84 på 2 sider av tråden er nå, så litt ubrukelig å pluttselig bare gå ut i fra at jeg prater om Heroics på 85.

 

Når du sier "Etter Cataclysm" så går jeg ut i fra at du snakker om Cataclysm-content. Beklager, du har kanskje en overlegen mentalitet kun reservert for bottere og juksere.

Lenke til kommentar

Hehe Pokey er artig :p

 

Heroics kommer til å bli frustrerende lett etterhvert, det er jeg sikker på. Bare nå med 350+ ilevel så kan vi kjøre alle sammen uten CC. Har 105k mana på Palaen og går med tanks som har 170k HP for tiden.

Eneste forskjellen er at folk faktisk må være flinke å bruke cooldowns hele tiden, passe på å interrupte trashet, stunne, feare om det skjer noe spesielt osv, men det koster ikke fryktelig mye dps i forhold til hva du sparer på å kunne cleave alt på en gang.

Når alle har 400+ itemlevel kommer det ikke lenger til å være noe en tenker over at Heroics skal være vanskelig. Folk kommer også naturlig til å bli bedre til å unngå mekanikker på encountere som for tiden onehitter og som sansynligvis kommer til å onehitte senere i utvidelsen.

Endret av Detectable
Lenke til kommentar

Hvorfor burde sv hunters bruke crit og ikke haste i PvE?

 

http://elitistjerks.com/f74/t110723-cataclysm_survival_hunter/

 

Stats

 

 

I've used a roughly BIS list to get these numbers, with the theory that we can derive some broader understanding of stats. For less generalized stat weights, it is recommended that you use your gear in Rivkah's DPS Analyzer or similar tool.

 

Agility

Your best stat, by far, with the possible exception of hit. One agility provides two AP and 1/324.85 critical strike percent, before scaling. Into the Wilderness (Survival specialization) boosts this by 15%, you get 5% from wearing mail, 5% from raid buffs, and 2% from Hunting Party. These stack multiplicatively for a 29.32% increase.

 

Hit

Gearing for the hit cap is generally a good idea. Ranged attacks have a 8% chance to miss against mobs 3 levels higher than us and each point of hit rating gives us 1/120.109%, so we need 961 hit to reach this, or 841 for draenei.

 

Crit

Almost all abilities crit for 200% damage, or 203% damage with a [Chaotic Shadowspirit Diamond]. Some exceptions include Explosive Trap which uses spell crit damage (and crit chance) - 150%, or immolation trap which cannot crit. Thanks to Toxicology, Serpent Sting and Black Arrow crit at 200% like your shots. 179.28 Crit rating gives 1% crit at level 85.

 

Haste

Haste affects both the speed of your shots (cobra and auto) and your rate of focus regeneration. You need 128.057 haste rating to get 1% haste. Haste effects generally scale multiplicatively. If you have 32% haste from gear, 3% from Pathing, and Rapid Fire, a base casting time of X would now be X/1.32/1.03/1.4. Procs that increase haste rating will stack additively with your total haste rating value (32% in this example). Focus regeneration appears to be a base of 4 focus per second scaling multiplicatively with haste; i.e. 30% haste would be 4*1.3=5.2 fps. You will likely not see a huge increase in focus regen from upgrading gear.

 

Mastery

All of our "spell" (non-physical) damage is affected by this stat. This is almost all of our abilities except for auto shot and multi shot. By specializing in Survival you get 8% elemental damage plus 1% per percent of mastery. At level 85, 179.28 mastery (same as crit) gives 1% damage. Mastery also reportedly affects various non-hunter abilities and procs, such as [Darkmoon Card: Hurricane] and engineering effects. (Source)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...