Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg mistenker at det rett og slett er en liten dose "l2p". Jeg hadde iallefall ingen problemer med å dø i arena igår.

Neida var så flink atte :p

 

 

 

Jeg mistenker at det rett og slett er en liten dose "l2p". Jeg hadde iallefall ingen problemer med å dø i arena igår.

Neida var så flink atte :p

Lenke til kommentar

Folk som klager over Feral druid? Vi kan heale og tanke og gjøre syk DPS? Jaha. Da må dere nesten fortelle meg hvordan jeg gjør det. Fokuserer du på skade, får overlevelsesmuligheten samt healing-styrken nedover. Fokuserer du på å overleve, går skaden og healing-styrken nedover.

 

Men joda, "last stand"-cooldownen i bjørneform er veldig fin. 30% mer liv samt 3% liv hvert sekund i 20 sekunder ellerno. Men et er en type 3 minutters Cooldown, slik som Evasion og lignende. Vi har også Survival Instincts som reduserer all skade med 50% i 12 sekunder. 3 minutters cooldown. Og Barkskin i 12 sekunder hvert minutt, med 20% reduksjon.

 

Men vel å merke, i bjørneform gjør ikke vi SÅ mye skade. Og hvis du ignorerer druiden mens han bruker Ferocious regeneration, vil han gå tom for Rage og ikke heale lengre.

 

Jeg mistenker at det rett og slett er en liten dose "l2p". Jeg hadde iallefall ingen problemer med å dø i arena igår.

 

 

 

Rogues har dette:

 

Evasion

Instant

Increases the caster's chance to dodge by 25%. Lasts 6 sec.

+

Recuperate

Recovering 2% of maximum health every 3 sec.

NOTE: 2% hver 3. sec, vs 3% hver sec. Dessuten er staminaforskjellen stor, så det blir ganske mye mer healing det...

 

Combat Readiness

Being struck by enemy melee and ranged weapons grants increasing Combat Insight, reducing damage taken.

30 seconds remaining

 

25% dodge, ingen armor increase, ingen HP increase, 2% healing hver 3 sec og MAKS 60% dmg reduction i en liten periode..

 

 

 

 

 

Druids har dette:

 

Natural Reaction Rank 2

Requires Bear Form

Reduces damage taken while in Bear Form by 12%, increases your dodge while in Bear Form by 6%, and you generate 3 rage every time you dodge while in Bear Form.

12% mindre skade, 6% dodge og 3 rage pr dodge

+

Survival Instincts

Damage taken reduced by 50% while in Bear Form or Cat Form.

12 seconds remaining

50% mindre skade.

+

Barkskin Magic

All damage taken is reduced by 20%. While protected, damaging attacks will not cause spellcasting delays.

12 seconds remaining

20% reduction. Kan også glyphes, lavere sjanse for å bli crittet. Nå i starten av catac har folk også så lav crit, at man så og si blir immune mot crits om man glypher.

+

Frenzied Regeneration Bear Form

Instant 3 min cooldown

Requires Bear Form

Increases maximum health by 30%, increases health to 30% (if below that value), and converts up to 10 rage per second into health for 20 sec. Each point of rage is converted into 0.3% of max health.

30% mer HP + regener 3% HP hver sec. Du får dessuten rage fra å slå, bli slått, OG dodge.

+

Bear Form

Immune to Polymorph effects. Increases armor contribution from cloth and leather items by 65% and Stamina by 10%. Also causes agility to increase attack power.

Shitloads of armor.

 

Skal vi se..

12%+50%20% reduction = 82% dmg reduction.

3% heal hver sekund.

30%+10% mer total HP

65% mer armor.

 

Prøv å si at druids ikke har en helvetes survival igjen.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Evasion

Instant

Increases the caster's chance to dodge by 25%. Lasts 6 sec.

Nå stacker vel rogues agility, så dodgen er allerede rimelig høy. Med Evasion, er den dermed høyere.

Recuperate

Recovering 2% of maximum health every 3 sec.

NOTE: 2% hver 3. sec, vs 3% hver sec. Dessuten er staminaforskjellen stor, så det blir ganske mye mer healing det...

Kan talentes til 5% hvert 3 sekund, samt 6% damage reduction mens det er aktivt. Recuperate koster heller ikke energy på samme måte som ferocious regeneration hos ferals gjør.

Combat Readiness

Being struck by enemy melee and ranged weapons grants increasing Combat Insight, reducing damage taken.

30 seconds remaining

 

25% dodge, ingen armor increase, ingen HP increase, 2% healing hver 3 sec og MAKS 60% dmg reduction i en liten periode..

Selvsagt. Du er jo en DPS klasse. Du sammenligner jo deg selv med en tank.

Hvorfor glemte du forresten Cheat Death? 100% sjanse til å få 10% liv når du "dør", og så redusere all skade med 90%. En gang i minuttet. Dette er slike ting som kan redde deg fra å tape og fra å vinne. En warrior som tar execute, og så plutselig lever du igjen.

Natural Reaction Rank 2

Requires Bear Form

Reduces damage taken while in Bear Form by 12%, increases your dodge while in Bear Form by 6%, and you generate 3 rage every time you dodge while in Bear Form.

12% mindre skade, 6% dodge og 3 rage pr dodge

Tanke-talent. Funker bare i bjørneform, hvor skaden din er sterkt redusert i forhold til katteformen.

Survival Instincts

Damage taken reduced by 50% while in Bear Form or Cat Form.

12 seconds remaining

50% mindre skade.

Tank-talent.

Barkskin Magic

All damage taken is reduced by 20%. While protected, damaging attacks will not cause spellcasting delays.

12 seconds remaining

20% reduction. Kan også glyphes, lavere sjanse for å bli crittet. Nå i starten av catac har folk også så lav crit, at man så og si blir immune mot crits om man glypher.

Ja, Barskin er kjekt å ha. Noe må vi jo ha.

Frenzied Regeneration Bear Form

Instant 3 min cooldown

Requires Bear Form

Increases maximum health by 30%, increases health to 30% (if below that value), and converts up to 10 rage per second into health for 20 sec. Each point of rage is converted into 0.3% of max health.

30% mer HP + regener 3% HP hver sec. Du får dessuten rage fra å slå, bli slått, OG dodge.

Ja, den healer 3% av livet ditt hvert sekund, men det koster 10 rage hvert tick. Hvis en god spiller ser dette, blir druiden CCet, og da får ikke han rage. Dette har jeg selv gjort, og blitt gjort på. Ser ikke helt problemet.

Bear Form

Immune to Polymorph effects. Increases armor contribution from cloth and leather items by 65% and Stamina by 10%. Also causes agility to increase attack power.

Shitloads of armor.

Hurra. Tankeformen vår har armor. Så merkelig.

 

Skal vi se..

12%+50%20% reduction = 82% dmg reduction.

Er du sikker på det stacker slik? :)

67% er nok litt mer korrekt, om vi blåser samtlige CDer og går tank-spec. I 12 sekunder. Etter dette, har vi bare 12% reduction og ingen cooldowns å bruke. CC! CC! CC!

3% heal hver sekund.
Om man har Rage til det. Rogues kan ha Recuperate for 5% hvert 3 sekund uendelig.
30%+10% mer total HP
30% bonus i 20 sekunder, hvert 3 minutt.
65% mer armor.
Tankform...

 

Prøv å si at druids ikke har en helvetes survival igjen.

Jeg har ikke sagt at druids ikke har survivals. Jeg sa at det er l2p. Ja, vi har tank-cooldowns, men skaden er tilsvarende. For å gjøre skade i bjørneform, må vi bruke rage. Bruker vi rage, forsvinner rage for healingen ved Ferocious Regeneration. Det er faktisk ikke verre enn å bruke fear eller hibernate eller noe lignende på druiden når CDer procces, og voila, druiden er hjelpeløs. Root han, slik han må shapeshifte, for da forsvinner mesteparten av CDene.

 

Som sagt. l2p.

Lenke til kommentar

Blir mye styr å måtte sitere alt du har skrevet på nytt.

 

Men uansett:

 

Tok ikke med cheat death, fordi det er et sub talent. Sub rogues mot feral druids er iallefall latterlig. Klappe søte bjørnen til døde? Funker dårlig.

 

Selv om det er tanketalents, betyr ikke det at de ikke kan brukes i arena. Det forandrer jo ikke faktum at du faktisk reducer dmg taken med en hel helvetes mye.

 

Som rogue har man blind, fair enough. Man kan kite, men funker igrunn jævli dårlig mot ferals som vet hva de gjør. De kan bytte form på 2 sec, og ta deg igjen np. Stuns... okei, greit. Men det har blitt nerfet, og CS/KS deler nå DR. Veldig ugunstig. Sheep og snares er det bare å glemme. Druids er vel den vanskeligste classen å CCe, kanskje likestilt med mages.

 

Dessuten... om et talent/skill kun fungerer i bearform forandrer jo ikke det faktum? Man er direkte idiot om man tasser rundt i catform mot en rogue som ikke er CCet. Tenker nå om du ikke har en healer. Altså i duel mot roguen.

 

--

 

Blir litt provosert av at du ber meg l2p. Så vidt jeg ser har du omtrent ingen pvperfaring på noen av characterene dine, så ser ikke helt hvor du har grunnlaget til å kunne utale deg så bombastisk om arena fra.

 

Edit: Var ikke meningen å være spydig med den siste kommentaren der. For alt jeg vet kan du sitte med gladiator tittel. Det forandrer dog ikke på faktum at jeg er uenig.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Tok ikke med cheat death, fordi det er et sub talent. Sub rogues mot feral druids er iallefall latterlig. Klappe søte bjørnen til døde? Funker dårlig.
Jeg vet ikke hva som fungerer som rogue, men jeg vet at om du tar alle tank-talents som druid, går du glipp av mange DPS-talents som reduserer skaden du kan presse ut.
Selv om det er tanketalents, betyr ikke det at de ikke kan brukes i arena. Det forandrer jo ikke faktum at du faktisk reducer dmg taken med en hel helvetes mye.
Selvsagt reduserer de skaden mye, det er jo det som er poenget der. Men som nevnt, vår skade forsvinner ganske mye og.
Som rogue har man blind, fair enough. Man kan kite, men funker igrunn jævli dårlig mot ferals som vet hva de gjør. De kan bytte form på 2 sec, og ta deg igjen np. Stuns... okei, greit. Men det har blitt nerfet, og CS/KS deler nå DR. Veldig ugunstig. Sheep og snares er det bare å glemme. Druids er vel den vanskeligste classen å CCe, kanskje likestilt med mages.
Ja, Druider kan skifte form veldig kjapt, men det er akkurat det som er poenget. For da forsvinner nemlig healen vi har. Survival Instincts (50% reduction) fungerer ikke i caster-form, så det gjelder å få inn en godt plassert stun, slik personen står ute i caster form. Ferocious Regeneration forsvinner når du skifter form.
Dessuten... om et talent/skill kun fungerer i bearform forandrer jo ikke det faktum? Man er direkte idiot om man tasser rundt i catform mot en rogue som ikke er CCet. Tenker nå om du ikke har en healer. Altså i duel mot roguen.
Duel? Herre fred, spar meg. WoW har aldri vært balansert 1 mot 1, kommer aldri til å være balansert 1 mot 1, og det har heller ikke vært meningen til Blizzard. WoW er et gruppe-spill, og det er da totalt irrelevant hva 1 mot 1 kan gjøre mot hverandre. Som du sikker har merket, har Blizzard fokusert på å belønne de som spiller gruppe-PvP. Rated Battlegrounds, 3v3, 5v5.
Blir litt provosert av at du ber meg l2p. Så vidt jeg ser har du omtrent ingen pvperfaring på noen av characterene dine, så ser ikke helt hvor du har grunnlaget til å kunne utale deg så bombastisk om arena fra.
Jeg sier ikke at DU må lære deg å spille, men det å tape mot en spiller vanligvis er "l2p"-problematikk. Det betyr ikke at du er en idiot når du spiller, det betyr bare at du ikke vet hva som skal gjøres, eller at du gjorde noe feil. Og ja, jeg har lite hands-on erfaring, men jeg kjenner spillet inn/ut, og har ingen problemer med å sette meg inn i andre deler av spillet.
Lenke til kommentar

Jeg er fulstendig klar over at spillet er basert på teamplay. Og takk gud for det. Men det er ikke sjelden at en rogue og en druid vil måtte duelere i en rated BG ved et flag, før det kommer backup til en av de.

 

Eller at det er en rogue vs druid i slutten av en arena, fordi resten er døde. Dessuten påvirker jo dette teamplayet også. Spiller man RMP feks. vil det være vanskelig å håndtere en feral druid av fler grunner..

 

1. Magen sine snares er nytteløse. Morph.

2. Immune mot sheep.

3. Han har instant cyclone, som ikke kan dispelles.

4. Faerie fire til roguen.

5. RMP baserer seg mye på burst, en feral druid kan negage en slik burst ganske lett ved å være forsiktig og rask på survival instincts, eller barkskin.

6. Magen har ikke nubbsjans til å komme seg unna druiden. De slår hardt i cat (litt selvmotsigende akuratt det der da, siden jeg klager på survival i bear).

 

Generelt så synes jeg druids er en mye sterkere class en rogues for øyeblikket.

 

De har bedre survival muligheter. De har mer dmg i catform, enn rogues har som noen specc. RIP ticcer for 8-10k, rupture er ikke i nærheten en gang. For å ta et eksempel. De har dessuten mye bedre CC muligheter. En CC som ikke breaker på dmg som varer 6 sec... repeatable. Rogues har blind. Thats it. Begge har stuns, så den er grei.

 

Det at du har spilt spillet lenge, og kan mye - er jo alltid en fordel. Men jeg skal love deg at den dagen du starter å spille arena seriøst, og er oppe på 2500-2600 mmr (catac does not apply yet, folk som har hatt 1800 max tidligere lå på 3k mmr forrige uke... pvp er broken atm), så vil du merke at theorycraften ikke alltid stemmer i praksis.

Lenke til kommentar

1. Morphs funker fint, det er det som er meningen med de. Det er der stuns og lignende kommer inn. Stunner du en druid ute av bjørneform, sliter han.

2. Jepp.

3. Instant Cyclone er litt feil. Vi får en instant nature spell etter fullført 5 CP finisher, og den buffen varer vel i 5 sekunder. Vanskelig å få gjort når du er i bjørneform. ;)

4. Fungerer slik som hunter's mark. Er det også OP?

5. Gode Arena-teams er fleksible. Det er muligens ikke det lureste å alltid ta den tjukkeste pelsen med alle CDer oppe. Som rogue kan du sappe druiden om du starter kampen, og presten kan feare. Hadde du hatt en hunter, kunne han brukt Scare Beast også. Visse klasser kan grisebanke en druide.

6. DPSen som katt er kjempegod, men også tilsvarende vanskelig å opprettholde. For å gjøre DPS, må du være i katteform, og da er du veldig sårbar.

 

Ja, druider er gode mot rogues, og vanligvis banker jeg rogues om jeg møter de 1 mot 1. Men det er andre klasser som lett kan banke meg. Det er slik 1v1 fungerer.

 

Og husk, Cyclone er like repeatable som polymorph, med lavere duration. 6 sekunder -> 3 sekunder -> 1 sekund -> Immune. Eller noe slikt. Og eneste måten at det er instant er at man bruker cat finishers slik talent proccer (20% per CP)

 

*edit*

 

Men ja, theorycrafting kan ikke erstatte faktisk erfaring på toppnivå. Skal se om jeg orker å rote meg til toppnivå i PvP denne utvidelsen.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

1v1 blir litt som stein, saks, papir. Men det gjør 3v3 også. Setup 1 tar setup 2, som tar setup 3, som tar setup 1.

 

Forskjellen på Cyclone og sheep er at cyclone ikke kan dispelles, og man er immune mot healing og dmg mens man er i den. Enorm fordel. Den kan brukes så mye bedre enn sheep. Cyclone en fyr og han er stuck med mindre han har pvp trinket. Sheep en fyr, og den kan dispelles eller bli breaket av dmg... hvis det ikke skjer, så får han full HP.

 

Cyclone kan brukes veldig taktisk. La oss si du skal drepe en fyr... du har cyclonet healeren hele veien for å fjerne healing... når den da er på DR kan du cyclone han som blir nuket når han er på omlag 30%... mens cyclonen ticker kan man lade opp en heftig burst, og drepe han på 0,5 sec etter den går ut. Cyclone er den beste CCen i spillet, no doubt about it.

Lenke til kommentar

Det heter mount :) Som warlock får du det hos skill-traineren din. Du har det nok allerede tenker jeg, om du har lært alle skills.

 

Sjekk moutns-tabben din. Husker ikke om den ligger under character eller skil-panel. Prøv C eller P.

 

Her er skillen du ser etter: http://www.wowhead.com/spell=5784#taught-by-npc

 

EDIT @ tidligere Slimda post: Hunters mark funker ikke som faerie fire, nei. Faerie fire gjør at jeg ikke kan entre stealth i det hele tatt. Hunters mark gjør at jeg er synlig i stealth. Meget stor forskjell.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

En ting til jeg la merke til:

Det er klart at man ikke nuker en feral som RMP, da det funker dårlig. Tror du misforstod meg. Det jeg prøvde å si var at dersom det er en feral på det andre laget, kan vi IKKE nuke han pga feralens survival cooldowns. Dette begrenser mulighetene våre mot dette teamet, som igjen er det handicap.

Lenke til kommentar

Det heter mount :) Som warlock får du det hos skill-traineren din. Du har det nok allerede tenker jeg, om du har lært alle skills.

 

Sjekk moutns-tabben din. Husker ikke om den ligger under character eller skil-panel. Prøv C eller P.

 

Her er skillen du ser etter: http://www.wowhead.com/spell=5784#taught-by-npc

 

EDIT @ tidligere Slimda post: Hunters mark funker ikke som faerie fire, nei. Faerie fire gjør at jeg ikke kan entre stealth i det hele tatt. Hunters mark gjør at jeg er synlig i stealth. Meget stor forskjell.

 

Takk :blush:

Lenke til kommentar

Det heter mount :) Som warlock får du det hos skill-traineren din. Du har det nok allerede tenker jeg, om du har lært alle skills.

 

Sjekk moutns-tabben din. Husker ikke om den ligger under character eller skil-panel. Prøv C eller P.

 

Her er skillen du ser etter: http://www.wowhead.com/spell=5784#taught-by-npc

 

 

Jeg har lært alle skills, men jeg kan ikke se noe form for noe jeg kan ri på.

Skulle kanskje ha nevnt det.

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...