Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Charen som jeg driver å flytter er fremdeles på det gamle realmet, blir den ikke borte mens den flyttes? Har ikke prøvd å logge inn på den da.

 

Den er vel i skjærsilden for å si det sån. En plass midt imellom himmel og helvette. Den må gjennom en prosess før den blir flyttet til den nye serveren.

Du kan ikke spille på den imens dog.

Lenke til kommentar

Ai, ai, ai! Fikk et kjempe dårlig inntrykk av Uldum som har blitt hauset opp som kanskje det kuleste området i World of Warcraft sin historie..

Personlig har jeg likt Deepholm og Twilight Highland best, sistnevnte er skikkelig kult på grunn av god gammeldags dreven Horde vs Alliance, og er faktisk det eneste området hvor det er litt kos å bli ganket av Alliance spillere rett og slett fordi det føles helt naturlig midt i en kampsone.

 

Følte at Deepholm var litt tregt til å begynne med men tok seg veldig opp etterhvert, Twilight Highlands var interessant fra starten av og Mount Hyjal var alt for kaotisk til å nytes skikkelig, men imponert over hvor bra det var tatt i betraktning hvor mange som faktisk var der på engang.

Vashj'ir liker jeg rett og slett ikke, de har fått til undervannsopplegget bedre enn noen gang, men det er fremdeles utrolig kronglete og forholde seg til og jeg er sjeleglad for at jeg valgte Mount Hyjal i første omgang, skal pine meg igjennom hele Vashj'ir nå, og selv om det er ren visuell nytelse er combat under vann fremdeles et mareritt og jeg syntes oppdragene har vært nokså dårlige til nå hvertfall, hvorfor må du først inn i hula, så ut av den for å levere for deretter å gå inn igjen for å fortsette?..

 

 

Uldum har jeg dessverre fått et dårlig inntrykk av på grunn av en bug som visstnok mange har hatt problemer slik som jeg forstår det, jeg tok intro oppdraget og så hele greia, så er jeg i buret, blir ganka må ressurecte også bugger hele greia og jeg får verken fullført eller tatt abandon quest. Problemet så da oppstår er at jeg mister alle start oppdragene i Uldum, jeg får heller ingen portal i Orgirammar. Dette visste jeg ikke med engang så jeg startet å gjøre oppdrag med Harrison Jones og gjør ca 50stk før dette stopper opp og jeg plutselig skal halvveis inn i Halls of Origination, som også bugger da jeg ikke får levert inn questet når jeg er ferdig, ei heller kunne jeg teleportere ut av instance'en når vi var ferdig..

 

Så jeg kunne ikke fatte å begripe hvorfor jeg ikke fant flere quests når jeg bare hadde gjort ca 50 av over 100 quests i Uldum? Og disse Harrison Jones oppdragene var stikk motsatt av de i Hyjal, her var det alt for ofte alt for lav spawnrate på mobs, det tok evigheter og EXP flyten var mildt sagt dårlig sammenlignet med Hyjal og Deepholm, oppdragene gikk tregt, EXP gikk tregt og det var veldig store mellomrom mellom endel av oppdragene samtidig som det ikke var godt nok tunet opp mot antall spillere som gjorde oppdragene på engang.

 

Og når vi først skal ha såpass mange cutscene, hvorfor ikke legge litt mer i dem? Total mangel på voice aktig, og tildels hakkete rendering gjorde disse til en smått pinlig opplevelse, selv med in-game engine burde Blizzard ha fått til bedre, her virker det som ting bare ble kastet sammen i siste sekund, og når vi ser hvor mange som slet med buggete intro så syntes jeg Uldum føles halvferdig.. Potensiale ligger der, men blir ikke utnyttet rett og slett. Så hakkete og tildels nokså ulogiske og generelt lite imponerende cutscene gir meg bare et dårlig inntrykk egentlig.

 

 

Nå som jeg endelig har klart å rydde opp i dette med buggete intro så har jeg jo nå fått flust av nye oppdrag, og det er fult mulig flyten og alt ville føltes bedre om jeg faktisk hadde hatt disse fra starten av.. Men uansett så syntes jeg Uldum har gitt det dårligste inntrykket av alle, det føles rett og slett ikke ferdig i mine øyne og når så mange tilsynelatende sliter med at de ikke får fullført intro oppdraget så understreker jo det egentlig alt. Vashj'ir liker jeg rett og slett ikke, men det har jo med min smak å gjøre og ikke det at sonen i seg selv er så fryktelig dårlig.

 

 

Men ellers så er jo alle disse sonene gode sett opp mot hva jeg er vandt med fra Vanilla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint å høre at Cata får slike positive tilbakemeldinger. Da har jeg noe å glede meg til når jeg begynner igjen. :wee:

 

Men grunnen til at jeg tar pause er rett og slett fordi jeg har mistet lysten helt. Og jeg tviler på at selv Cataclysm får den tilbake igjen. Så jeg gidder ikke kaste bort penger på ny sub nå når jeg ikke kommer til å spille likevel. Og da kan jeg like godt vente med Cata også.

 

Kjenner igjen den følelsen. Spillte veldig lite etter TBC, og bare de siste få ukene jeg har tilbakelagt mye tid i WotLK. Tok selv en veldig lang pause og var deilig å komme tilbake faktisk. Heldigvis lvlet jeg opp til 70 etter TBC og 80 etter WotLK, så jeg slipper den jobben før jeg har fått ta fatt på de nye områdene.

 

Får håpe du blir like fornøyd som mange andre av oss, om du kommer tilbake :)

Nå har jeg heldigvis bare fire chars som skal levles til 85, hvorav én er 80, og én er 76. De andre to er 63 og 46. Skulle ikke bli noe stort problem egentlig. Da har jeg noe å gjøre når jeg kommer tilbake igjen ihvertfall. Skal bli gøy å levle igjen da, tenker jeg. :D

Per no er det iallefall meeget utfordrande som healer. Du må redde gruppa, for at dei ikkje kan bossencounters i hc, står i poop, så må du bruke kriseheals, som gjer at du kan gå oom til slutt, som fører til whipe, samtidig som at dps'en strengt tatt er for dårlig og som fører til at bossfighten varer lenger. Som igjen kan føre til at du går oom.

 

han eine spøkelsesfyren i dm hc var en nesten oom manakamp for min del, og der trur eg faktisk ikkje vi gjorde noke feil, berre at vi hadde litt lite dps mellom fasane.

 

Tingen er at slik det nå er designet, så kan ikke du som healer lenger redde gruppen ved å heale gjennom unødvendig skade slik du kunne før.

Det er jo noe feil ved den gamle tankegangen der hovedansvaret ene og alene lå på healeren.

Nå må faktisk alle gjøre jobben sin om gruppen skal gå. Klarer ikke en dps å gjøre jobben sin, så burde jo det være like stor faktor til om dere taper som om en healer ikke klarer å gjøre jobben sin, og det er nå endelig hva det er blitt til. Jeg liker det.

 

 

 

Til en eller annen som spurte om jeg hadde gjort alle heroics lenger opp. Ja det har jeg. Riktignok går jeg med folk jeg kjenner og vet at kan spille godt, og heroics har til nå vært en breeze.

Yes! Endelig. Nå kan man ikke lenger automatisk gi healeren skylda hvis gruppa wiper. Det er utrolig irriterende. Er jo så lett å skylde på healeren for å ikke holde liv i gruppa når tanken eller DPSene ikke gjorde jobben sin. Har opplevd det der altfor mange ganger. Så ja, skal nok bli kjekt å komme tilbake igjen da, selv om jeg mest sannsynlig ikke kommer til å kjenne igjen spillet i det hele tatt. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...