Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shai Hulud er navnet på de gigantiske sandormene i Dune-bøkene. Helten i boka, Paul Atreides klarer å temme og ri dem, siden han er en "chosen one" ellernoe slikt. Og i Dune er det Spice som kontrollerer universet, den som kontrollerer spice kontrollerer også økonomien fordi det er den største salgsvaren. Og det er bare en planet der Spice kan utdrives, og det er Dune.

I questen Great Big Worm i WoW dropper ting av den store ormen som er oppkalt etter ting i boka.

Og ormen selv har navn som ligner på Shai Hulud.

Kall det en sci fi geek-referanse i spillet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

kommer ikke så langt. Kommer til der jeg skal velge server. så når jeg velger server blir jeg disconnecta

Edit: prøver å installere betaen nå, da får jeg denne:

The installer was unable to read the file "Interface\GLUES\LOGIN\Glues-CheckBox-Highlight.blp". This error may be caused by problems with the media or drive at C:\ --for example, a scratched or dirty CD-ROM/DVD-ROM, hard drive corruption, or a networking problem while downloading the installer. (The error code was 8.) If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support. (ReadJob::Execute)

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

kommer ikke så langt. Kommer til der jeg skal velge server. så når jeg velger server blir jeg disconnecta

Edit: prøver å installere betaen nå, da får jeg denne:

The installer was unable to read the file "Interface\GLUES\LOGIN\Glues-CheckBox-Highlight.blp". This error may be caused by problems with the media or drive at C:\ --for example, a scratched or dirty CD-ROM/DVD-ROM, hard drive corruption, or a networking problem while downloading the installer. (The error code was 8.) If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support. (ReadJob::Execute)

Googla dette for deg, virker som at hvis du flytter live WoW mappa di over på en annen disk for å "gjemme" den så kan du instalere betaen uten å få den feilmeldinga. Aner ikke om det faktisk funker for deg, men er vel verd et forsøk. Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Føler for å dele litt smerte :thumbup:

Fikk internett for første gang på 3mnd den 11 nov(0.3mbit ned og 0.1mbit opp) og har siden da prøvd å downe patch x.x.x.x-4.0.0.12911 på 5.29GB. Dette viste seg å ikke være så lett. Blizzard sin downloader streika helt innimellom, stod lenge på 0.00kB/s etc. Porter åpent og p2p aktivert etc etc, bare rar oppførsel.

Etter å ha venta til at den nådde 29% ble jeg lei, og prøvde å downe fra et mirror via firefox. Lot den stå på over natta. Neste morgen var den "ferdig" med størrelse 1.5GB. Tjohei, noe hadde gått galt og den hadde stoppa. Holdte på å rive ut håret.

Så nå prøver jeg 3dje forsøk som jeg satser på virker, nemlig torrent. Med en hastighet på maks 45kB/s tar det tid, og om dette OGSÅ feiler blir jeg forbanna og får noen i Norge til å laste ned for meg, brenne på DVD og sende i posten. Fuck it!

Er på 55% nå etter ca en dag med nedlasting, satser på å få det ila mandag kveld/tirsdags natt.

Og imens jeg sliter med dette, skjer Cataclysm pre-event phases som jeg med "glede" kan lese om på wow insider osv.

QQ

:realmad:

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Jeg spilte på 0.1 nedlastningshastighet før og det gikk helt fint så lenge jeg var alene på nettverket. Bare noen andre browset nettsider og sånt kunne jeg gå opp i 700-1k latency, men alene lå jeg som regel på rundt 100-150, som absolutt er nok for BG eller raids.

Dette sett at du mener 300kb/s nedlastning og ikke 0.3mb/s linjehastighet.

Lenke til kommentar

Okei, fint å høre, men etter å ha venta 3mnd på at firmaet skal klare å sette igang linja blir jeg ikke overrasket lengre om jeg bare kan spille solo i wow pga høy latency.

Ja, det stemmer. Utorrent viser som regel maksfart 45kB/s så da blir det enkelt. 45kByte/s x 8 = 360kbits/s, eller 0.36mbit. (tror det skal være rett, er litt for trøtt..)

Er så latterlig bortskjemt, var ikke mangel på fart der vi bodde før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...