TaigaH Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) En vanlig guild har Applications. dem inviterer spillere så å si hele tia. dem kan ha 30-40 spillere når dem egentlig trenegr kun 10 eller 25 stykk. en core fokuserer på folk som møter opp, kan det dem skal og klarer å spille. du slipper å wipe fordi EN jævel failer å flytte seg fra den STOOOOREE svarte sirkelen som ser svært dødlig ut. Du beskriver jo ikke noe annet enn en god guild her. Med mindre det kun er 10 stk i guilden er det jo som hvilken som helst annen guild med høy standard av oppmøte/spill (og det er det MANGE av), så klarer jeg ikke å se store forskjellen eller noen grunn til å kalle seg en "core"guild. Endret 28. oktober 2010 av TaigaH Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 En vanlig guild har Applications. dem inviterer spillere så å si hele tia. dem kan ha 30-40 spillere når dem egentlig trenegr kun 10 eller 25 stykk. en core fokuserer på folk som møter opp, kan det dem skal og klarer å spille. du slipper å wipe fordi EN jævel failer å flytte seg fra den STOOOOREE svarte sirkelen som ser svært dødlig ut. Du beskriver jo ikke noe annet enn en god guild her. Med mindre det kun er 10 stk i guilden er det jo som hvilken som helst annen guild med høy standard av oppmøte/spill (og det er det MANGE av), så klarer jeg ikke å se store forskjellen eller noen grunn til å kalle seg en "core"guild. en core guild er en guild som kun har en kjerne med folk. det er ikke: a. En hardocre guild b. en casual guild c. en semi-casual guild d. en semi hardcore guild e. en venne guild det er hva som helst av dem. der er kun mengden folk og hvordan guilden er satt opp som sier at det er en core guild. Lenke til kommentar
TaigaH Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg skjønner at du mener det. Men alle (raidende?) guilds er jo bygget rundt en kjerne med raidere/spillere. Hvis det KUN er en kjerne med folk, så er det jo umulig å komme seg inn utenifra, hvordan kom du deg inn? Jeg ser bare ikke noe som helst spesielt med det du har beskrevet så langt, men kanskje det er spesielt for dere av en eller annen grunn.. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Guilden jeg spiller i består av en kjerne av mennesker som er med i nesten alle raids. Og så fyller vi opp ledige plasser med andre spillere som ikke er del av kjernen. Faktisk er ene offiseren vært i guildet bare noen måneder, imotsetning til andre som har vært der i årevis. Faktisk er guildet det eldste på serveren. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hvor lenge må en vente etter å ha prøvd å kjøpe gametime 3 ganger? Dummet meg skikkelig ut isted. Skulle kjøpe gametime med VISA-kortet men det funket ikke, siden jeg trodde det var penger på den. Men jeg måtte prøve 2 ganger til for deretter å finne ut at det var den andre kontoen jeg hadde penger på. Altså, den kontoen som ikke var bundet opp mot bankkortet. /facepalm Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Jeg skjønner at du mener det. Men alle (raidende?) guilds er jo bygget rundt en kjerne med raidere/spillere. Hvis det KUN er en kjerne med folk, så er det jo umulig å komme seg inn utenifra, hvordan kom du deg inn? Jeg ser bare ikke noe som helst spesielt med det du har beskrevet så langt, men kanskje det er spesielt for dere av en eller annen grunn.. Hvordan du lager coren er jo først og fremst og finne gode spillere du evt kjenner. som vi gjør atm. vi samler folk vi har spilt med, som vi HVET tar radiing litt mer seriøst enn 3 timer med "hobby morro" (ment som evt lesing av tacs. lese om klassen sin osv). så for deretter å komme seg inn i en core guild er jo i MINE øyne noe anna. jeg hvet ikke hvordan GMen vår skal gjøre det. Tenk på det litt sånn: i en guild har du en core, som møter opp... OFTE! så har du resten av guildisa som fyller. luk ut disse fom fyller, så står du igjen med en core. denne coren raider du med. Endret 28. oktober 2010 av JuletreDuden Lenke til kommentar
TaigaH Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Hvordan du lager coren er jo først og fremst og finne gode spillere du evt kjenner. som vi gjør atm. vi samler folk vi har spilt med, som vi HVET tar radiing litt mer seriøst enn 3 timer med "hobby morro" (ment som evt lesing av tacs. lese om klassen sin osv). Bedre kjent som 'å lage en guild'. så for deretter å komme seg inn i en core guild er jo i MINE øyne noe anna. jeg hvet ikke hvordan GMen vår skal gjøre det. Det er jo egentlig ikke noe vits i å gjøre noe som helst. For dere har jo allerede "coren" deres, og du sier jo at dere ikke bruker mer enn det til å raide, så. Tenk på det litt sånn: i en guild har du en core, som møter opp... OFTE! så har du resten av guildisa som fyller. luk ut disse fom fyller, så står du igjen med en core. denne coren raider du med. Det er en grunn til at "fyllet" er der, hvis det ikke trengtes så hadde det ikke vært der. Det er vel det som er greit med Cataclysm, du kan kutte ut "fyllet" og raide 10 man istedetfor 25 man så kan vi ha hundrevis av guilds løpende rundt å kalle seg "core"guilds. Men da er man tilbake til at dette er en helt vanlig 10 man guild.. Btw, det er ikke 'hvet', men 'vet'. Endret 28. oktober 2010 av TaigaH Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hvor lenge må en vente etter å ha prøvd å kjøpe gametime 3 ganger? Dummet meg skikkelig ut isted. Skulle kjøpe gametime med VISA-kortet men det funket ikke, siden jeg trodde det var penger på den. Men jeg måtte prøve 2 ganger til for deretter å finne ut at det var den andre kontoen jeg hadde penger på. Altså, den kontoen som ikke var bundet opp mot bankkortet. /facepalm Er ikke det 48 timer elno da? Mener å huske at det var noe i den duren. Enten 48 eller 24. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Oioioi en fyr som liker å prate jaja da setter vi igang. må få si at dette blir en diskusjon mellom 2 personers synspunkter. det finnes ikke noen akkurat definisjon av hardcore,casual,semi-mer eller core. det går etter hav du mener. Bedre kjent som 'å lage en guild'. Idag lages en guild ved at du finner 3-4 folk du kjenner. disse blir officers. så finner du noen random og grunnlegger guilden, randoms blir kicka der etter er det apps aller /2 med intervjuer som gjelder. Har du en core guild er dette som oftest gjort på forhånd. Det er jo egentlig ikke noe vits i å gjøre noe som helst. For dere har jo allerede "coren" deres, og du sier jo at dere ikke bruker mer enn det til å raide, så. igjen sant. men du spurte hvordan man kom seg inn skulle noen leave må du replace. enten ved en ny venn, eller pirkete rekruttering. igjen, jeg vet ikke hvordan vår GM har planlagt dette. Det er en grunn til at "fyllet" er der, hvis det ikke trengtes så hadde det ikke vært der. Det er vel det som er greit med Cataclysm, du kan kutte ut "fyllet" og raide 10 man istedetfor 25 man så kan vi ha hundrevis av guilds løpende rundt å kalle seg "core"guilds. Men da er man tilbake til at dette er en helt vanlig 10 man guild.. Jeg vil faktisk si at om du har en "vanlig" 10 man guild, hodler det ikke med 10 eller 15 spillere. mer med.... 20. dette kommer ann da på HVA slags folk det er igjen. som kommer av om du er hardcore/casual/etcetc. Btw, det er ikke 'hvet', men 'vet'. HVET da det! Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hva mener du er forskjellen på et vanlig 10 manns guild og et "core" guild da? Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Er ikke det 48 timer elno da? Mener å huske at det var noe i den duren. Enten 48 eller 24. Tror og håper det er 24 timer. Skal på LAN imorgen så da er WoW essensielt Endret 28. oktober 2010 av Friction# Lenke til kommentar
nagina Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 er 24, 99% sikker på det. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hva mener du er forskjellen på et vanlig 10 manns guild og et "core" guild da? Min mening er at en "Vanlig" (mulig å finne ut hva folk mener med vanlig?) guild består av folk som kommer å går. med en mindre core group (officerer og GM?). mens en core guild har du 10 folk som møter opp 95-100% av tia. se for deg en 25 mans guild. der har du en core. ta bort resten av folka og gjør det om til en 10 mans. så har du noe jeg vil kalle en core guild. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Hva mener du er forskjellen på et vanlig 10 manns guild og et "core" guild da? Min mening er at en "Vanlig" (mulig å finne ut hva folk mener med vanlig?) guild består av folk som kommer å går. med en mindre core group (officerer og GM?). mens en core guild har du 10 folk som møter opp 95-100% av tia. se for deg en 25 mans guild. der har du en core. ta bort resten av folka og gjør det om til en 10 mans. så har du noe jeg vil kalle en core guild. Nei, da har du vært i noen elendige guilder. Det du beskriver er forskjellen på et bra og et dårlig 10 mannsguild. Det vil alltid være en kjerne i et guild, ofte de som startet opp pluss en del dedikerte spillere. Forstår det slik at dere skal være 10 spillere i den guilden? Hva skjer når en eller to ikke kan møte til raid(kommer garantert til å skje)? Da må dere avlyse raidet. Du må gjerne kalle dette et "core" guild, men i det lange løp vil dette i bunn og grunn være en dårlig og vanlig 10 mannsguild som får mange avlyste runs. Tro meg, jeg har prøvd nettopp dette med en gjeng norske spillere. Vi brøt med en relativt stor guild, for å starte et guild som du beskriver. Vi var vel 11-12 stykker. Please board the failboat sier jeg bare. Men lykke til Endret 28. oktober 2010 av Maverick2002 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Er vel ikke noe som heter core guild da, guild kan derimot ha core members. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hva mener du er forskjellen på et vanlig 10 manns guild og et "core" guild da? Min mening er at en "Vanlig" (mulig å finne ut hva folk mener med vanlig?) guild består av folk som kommer å går. med en mindre core group (officerer og GM?). mens en core guild har du 10 folk som møter opp 95-100% av tia. se for deg en 25 mans guild. der har du en core. ta bort resten av folka og gjør det om til en 10 mans. så har du noe jeg vil kalle en core guild. Nei, da har du vært i noen elendige guilder. Det du beskriver er forskjellen på et bra og et dårlig 10 mannsguild. Det vil alltid være en kjerne i et guild, ofte de som startet opp pluss en del dedikerte spillere. Forstår det slik at dere skal være 10 spillere i den guilden? Hva skjer når en eller to ikke kan møte til raid(kommer garantert til å skje)? Da må dere avlyse raidet. Du må gjerne kalle dette et "core" guild, men i det lange løp vil dette i bunn og grunn være en dårlig og vanlig 10 mannsguild som får mange avlyste runs. Tro meg, jeg har prøvd nettopp dette med en gjeng norske spillere. Vi brøt med en relativt stor guild, for å starte et guild som du beskriver. Vi var vel 11-12 stykker. Please board the failboat sier jeg bare. Men lykke til skal ha litt fler spillere enn 10. men nå ahr alle norske guilder jeg vet om gått til helvete. mest fordi det blir sånn kompis guild hvor man tenker "jaja, kjenner han derre IRl. skjer ikkno om jeg skipper raid idag!". men litt av poenget er at folka ikke skal ha så mange fravær. og det burde gå bra om alle er seriøse og følger det opp. Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Cataclysm pre-order er on! Logg inn på eu.battle.net -> velg konto -> trykk upgrade -> betal -> profit (konto blir automatisk oppgradert kl 00 7 desember, og download av data starter neste gang du logger inn!) Lenke til kommentar
nagina Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Mange skifter nok mening om å dra til butikken nå ja Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 nah. jeg stikker til butikk. no hurry pluss at det er mer sosialt Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Då er nok eg GM for en core guild. =P Vi er få, inviter aldri, og folk som leaver dei slutter i så tilfelle. Kun folk eg kjenner i guilden, iallefall nesten, venners venner og litt. kem e det eg prøver å lure, vi er casual guild. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå