Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen grense for hvor lenge Blizzard har logger? Kjæresten min slutta for en liten stund siden, og så skulle han bare sjekke at kontoen hans virkelig var inaktiv, så han forsøkte å logge seg på. Da fikk han beskjed om at den er stengt på grunn av mistenkelig aktivitet. Han har ikke planer om å skaffe spilletid før nærmere jul, bør han allikevel skaffe det nå for å sjekke at ting ikke er borte, eller går det bra å vente til nærmere jul?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Gratulerer, jeg får Brewmaster-achievementen selv så fort jeg logger på (mangler ti tokens). Har forøvrig funnet ut at jeg tydeligvis er mye bedre enn de fleste på serveren vår på ram-racing. Jeg plukket med meg 24 tokens i går kveld med ram racing mens de fleste andre var på 14-16 stykk. Mohahahah. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg kunne klart en til om jeg ikke hadde bommet kraftig en gang på en av rundene. Men, når dere løper, dere drar bare rett frem og driter i veien til den andre epleboksen langs veien til han fyren du får kegen av også tilbake til den og til målområdet, innom eplekurven som står ved rammene bak questgiveren og samme runde igjen? (forferdelig forklart, men håper dere forstår :p)

Lenke til kommentar

Jeg kunne klart en til om jeg ikke hadde bommet kraftig en gang på en av rundene. Men, når dere løper, dere drar bare rett frem og driter i veien til den andre epleboksen langs veien til han fyren du får kegen av også tilbake til den og til målområdet, innom eplekurven som står ved rammene bak questgiveren og samme runde igjen? (forferdelig forklart, men håper dere forstår :p)

Jeg løper i full galopp hele veien og bruker kurven rett over brua fra han du får ram fra, og den kurven bak han som kaster kegs til deg. Har sett de som bare bruker de to langs veien mellom dem også, men da jeg prøvde det var jeg farlig nær 100 stacks på buffen, så det ga jeg opp.

Lenke til kommentar

Druiden ligger i signaturen min. :)

Men druider har alltid hatt mye Attackpower. Får jo i bøtter og spann jo.

Jeg har alltid lurt på hvorfor feral druids får så sykt mye AP. Er det pga at de ikke bruker våpen som andre melee klasser?

Jeg er logget inn på druiden min nå, og kan vise deg hvor mye jeg har ubuffet, og hvorfor jeg får så mye.

ubuffet (mark of the wild)

Casterform: 2588 AP, 45.68% crit. (2698, 46.34%)

Catform: 9792 AP, 62.60% crit. (9974, 63.26%)

Først og fremst. Alt Leather-gear har Agility og Attack Power på seg. Feral Druider i katteform får 1 AP av Agility. (Shapeshift into cat form, increasing melee attack power by (lvl*2) plus Agility)

Våpen gir også AP i tillegg til vanlige stats. Ta f.eks Hersir's Greatspear som jeg har.

105 Agility (105 AP i katt)

324 Attack Power

3359 Attack Power i cat, Bear, Dire Bear og Moonkin. (kommer av våpen DPS)

Våpenet mitt har også en 20% bonus i AP det gir takket være Predatory Strikes.

Med andre ord, uten våpenet vil min Mark of the Wild-buffet druide gå fra 9974 AP til 4988 AP. Et tap på 4986 AP.

*edit*

Forresten. Med fulle buffs og om alle procs dukker opp (ring, trinket1 og 2), vil jeg ha ca 15833 Attackpower. :)

*edit2*

Jeg har dermed 12371 Attackpower uten procs, men med raidbuffs.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9
Cataclysm

After the release of the Cataclysm expansion and the concurrent simplification of gear stats, AP will no longer be obtainable from gear. Instead, it will be derived directly from agility or strength. In the case of rogues, hunters, and shamans, each point of agility will add 2 AP. Warriors, paladins, and death knights will gain 2 AP from each point of strength. Druids will gain 2 AP from both agility and strength.

-Wowwiki.com

Hva blir det da, Slimda? :O Reng direkte over og se hva du teoretisk kan ha.

Lenke til kommentar

Gearmessig blir det ikke store forskjellen (med unntak av våpenet).

Ta f.eks:

WotLK: Sanctified Lasherweave Headguard (heroic)

Catac: Sanctified Lasherweave Headguard (heroic)

Den mister 237 Attack Power (196 + 10% talent + 10% raidbuff). Men så blir jo Agility verdt 2 Attack Power isteden for bare 1. Og da blir det slik at 201 Agility (183 + 10% raid buff) blir nesten tilsvarende.(221 AP)

Det største tapet er selvsagt fra mangelen av AP vi har på våpenet, da talentet som øker AP fra våpen med 20% forsvinner. Så Feral Attack Power-buffen på 3358 AP blir ikke økt til 4876 AP i et raid, men bare 4063 AP.

WotLK: Hersir's Greatspear (heroic)

CataC: Hersir's Greatspear (heroic)

Uansett. Det verste blir mangelen av Armor Penetration. Jeg vil gå fra 100% ArP til 0%. Det kommer til å svi... noe så jææævlig....

*edit*

Gidder ikke å gå så dypt inn i det, da jeg ikke har PTR-karakter. :p

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...