Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Du trenger ikke addons for å spille på høyt nivå Readyz. Om du føler du er god nok til å ikke ødelegge for raidet, så er det bare å kjøre ivei. Jeg raider ukentlig uten DBM, OMen, og alt annet av addons.

 

Jeg har X-Perl for at Blizzard sine Raidframes er skammelig dårlige, samt Recount for å se om jeg knuser de andre i DPS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste addons jeg bruker aktivt er Recount for å se hvor dårlig DPS jeg har ift de andre i instances, og equip compare, som gir meg direkte tall på om item jeg fikk er bedre eller dårligere enn det jeg har equipped. Står f.eks. Mana: 10080 (-200) Health 8000 (+250) Spell Power 890 (+50) når jeg mouser over den. Så slipper jeg lure på om den nye chesten har bedre spellpower enn den jeg har. Det som står i parentes er ift den nye itemen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du trenger ikke addons for å spille på høyt nivå Readyz. Om du føler du er god nok til å ikke ødelegge for raidet, så er det bare å kjøre ivei. Jeg raider ukentlig uten DBM, OMen, og alt annet av addons.

 

Jeg har X-Perl for at Blizzard sine Raidframes er skammelig dårlige, samt Recount for å se om jeg knuser de andre i DPS.

 

Det fjerner ikke gearscore spammen som flommer chatten daglig, dessuten syns jeg at addons er overflødig når man kan chatte med hverandre på ventrilo eller TS hvis man trenger hjelp eller noen fått aggro osv. Før hadde man mye mer samarbeid og snakket mye mer og fikk bedre forhold til folk i guilden, folk hadde class leaders osv i guildene. om noen gjorde en feil så fikk hun/han kjeft for det og tilpasset seg deretter, nå kan du bare leave og joine en annen guild lett som bare det om du har god gearscore.

 

Enkelte addons er nyttige ja, men når det begynner å bevege seg på grensen mot en unyttig onde som ødelegger for hele spillopplevelsen så syns jeg blizzard burde gå aktivt inn for å fjerne disse.

 

Hjelper lite å fjerne addons selv, når alle på på spillet har en eller annen form for det. Problemet er at folk nåtildags bryr seg fint lite om å finne et felleskap, en guild, som vokser sammen, og dermed også et bedre samarbeid og sosial tilhørighet. Er bare å finne random gruppe.

Lenke til kommentar

Jada, og snakker du med noen som vokste opp på 80-tallet var alt bedre da også, ungdommene var snillere, musikken var kulere og klærne var finere. Sånn er alltid vi veteraner. Men det endrer ikke det faktum at NÅ er det ikke sånn lengre, og da må man omorganisere tankene til slik det er nå, eller blir man bare en grinebiter som pappa, som nekter å bruke mobiltelefon fordi SMS ikke fantes før, eller ikke gidder å sjekke mail fordi folk pleide å ringe hverandre oftere i gamle dager.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at Classic WoW var bedre er fordi da var spillet nytt og spennende og ikke et 5-6 år gammelt spill du har spilt 8 timer dagen i 5-6 år.

 

Ja. Jeg er selv veteran fra beta-tiden i USA, og jeg husker selv følelsen av å spille WoW i begynnelsen. Alt var spennende og magisk. Alt var nytt.

Bossfights var vanskelig (Fordi det var mye bugs), Raids tok veldig lang tid (fordi 40 stk som måtte samarbeide gikk til h.)

 

Nei takke meg til nyere WoW, det er langt bedre enn vanilla.

 

*edit*

 

Som nevnt tidligere, Skaff deg en skikkelig guild.

Endret av Slimda
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at Classic WoW var bedre er fordi da var spillet nytt og spennende og ikke et 5-6 år gammelt spill du har spilt 8 timer dagen i 5-6 år.

 

Ja. Jeg er selv veteran fra beta-tiden i USA, og jeg husker selv følelsen av å spille WoW i begynnelsen. Alt var spennende og magisk. Alt var nytt.

Bossfights var vanskelig (Fordi det var mye bugs), Raids tok veldig lang tid (fordi 40 stk som måtte samarbeide gikk til h.)

 

Nei takke meg til nyere WoW, det er langt bedre enn vanilla.

 

*edit*

 

Som nevnt tidligere, Skaff deg en skikkelig guild.

 

This.

 

Nostalgien gjør mange blinde. Hva manger oppfatter som vanskelig i Vanilla hadde mer å gjøre med at raids tok evighter, det tok enda lengere å geare opp siden man fikk 2 epics per 4-man boss. Det var ikke uvanlig for at ferskt guild måtte farme MC i ett halvt år før de hadde sjanse til å prøve seg på BWL. Bossene i seg selv var ikke vanskeligere, heller lettere enn de er nå (ihvertfall opp til AQ40/Naxx). Å koordinere 40-stk til å gjøre det rette derimot, det er vanskelig.

 

Som jeg sier til mange. Ikke kom å si at WoW er for lett for deg før du har kverka LK på 25-man heroic. Selv om å geare opp å lettere, og 5-mans er lettere, så betyr ikke det at ikke finnes utfordringer i spillet lengere.

Lenke til kommentar

Lich King er en av de fightene jeg syns er oppriktig vanskelige i WoW. Du må konsentrere og følge med hele tiden. Og jeg som ikke bruker Bossaddons har jo ekstra krav til å følge med.

 

Raid warnings følger jeg aldri med på likevel, for bossaddon til raidleader spytter ut så mange at jeg har blitt blind for slikt.

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om alle som whinet om at Alterac Valley var myyyyyyyyyyyyyyyyyyye bedre før når kampene tok 7 timer før en side vant. /facepalm.

 

Eller at Commodore 64-spill var MYYYYYE bedre enn spill nå for tiden. Også laster man ned emulator og alle favorittspillene, tester dem i 5 minutter og "bleh", og glemmer det igjen. Nostalgi bør forbli nostalgi, så ødelegger man ikke de gode minnene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nei jeg tror heller ikke Swtor kommer til å utkonkurere wow.

Mente kun at det blir slutt med wow for min del.

 

Bioware er nå allikevel et solid spill firma og de har tatt seg god tid på å utvikle Swtor til forskjell fra f.eks Funcom og AOC som nok hadde gjort det bedre hvis de hadde venter et halvt år ekstra før de releasa spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...