Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

PuG = Pick-up Group. En tilfeldig gruppe med spillere du "plukker opp" her og der.

*edit*

Du har forresten ingen "gode" glyphs på ditt nivå. Judgement-glyphen gjør at Judgement of ... gjør 10% mer skade.

*edit2*

Komplett liste

Takk for svar; da får vi se om jeg venter med å kjøpe glyph eller ikke. Men høres jo greit ut med den du nevner her da. Får vel også en plass til minor glyph (mulig jeg husker feil), så får se litt på det også.

Noe jeg bør tenke på som tank for første gang? Bortsett fra å huske å si fra til de andre at jeg er fersk? :)

(EDIT: Holder forøvrig på å bli gal av en quest i westfall; Westfall Stew el no. Forferdelig lav droprate på det en trenger; nesten litt irriterende at jeg er halvferdig, skulle bare ha kasta`n! )

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Westfall Stew er en quest jeg har brukt mye tid på på alle mine karakterer. Men det er en god belønning.

Ting du bør tenke på som tank:

Sloss i en trygg plass.

- Det vil si. Når du drar aggro (taunt, exorcism, whatever), så må du lede monsteret til en plass hvor ikke flere blir med. Du må tenke deg hvor dine lagspillere kan løpe mens de sloss (Veldig populært på lavere levels), og må plassere deg deretter.

Liv/mana til medspillere.

- Har healeren din 0 mana, så venter du med å pulle.

Lenke til kommentar

Westfall Stew er en quest jeg har brukt mye tid på på alle mine karakterer. Men det er en god belønning.

Ting du bør tenke på som tank:

Sloss i en trygg plass.

- Det vil si. Når du drar aggro (taunt, exorcism, whatever), så må du lede monsteret til en plass hvor ikke flere blir med. Du må tenke deg hvor dine lagspillere kan løpe mens de sloss (Veldig populært på lavere levels), og må plassere deg deretter.

Liv/mana til medspillere.

- Har healeren din 0 mana, så venter du med å pulle.

Ok, da gjennomfører jeg questen, men gud som det tar tid! :)

Som tank, skal jeg følge med på f.eks. healing, eller bare glemme det? Jeg har jo noen "spells" jeg også for sånt, men skal vel ikke bry meg med det?

En ting jeg har lurt på; hvordan veit en tank at han holder aggro på alle mobs han har pulla? Må jeg følge med på statusbaren til de andre for å se etter damage, eller må jeg bare prøve å følge med på om noen mobs "løper sin vei"? :)

Lenke til kommentar

Det beste, er å se om de løper sin vei. Mener og tro at health-baren over hodet skifter farge fra rødlig til gulig ellerno når man mister aggro.

Men hvis du får aktivert Righteous Fury, holder du lett aggro.

Healing skal ikke du bry deg om med mindre healeren er ute av spill. Starts du begynner å kaste spells, har du 0% block, 0% dodge og 0% parry. Du tar plutselig mer skade. :p

Forresten, prøv å bruk raidikoner. Sett av en hodeskalle på den du vil skal dø først, så kan de andre "være i fred" mens man dreper en og en. Dette får du finne ut av litt sjøl. hodeskallen og andre ikoner kan keybindes i menyen.

Lenke til kommentar

Det beste, er å se om de løper sin vei. Mener og tro at health-baren over hodet skifter farge fra rødlig til gulig ellerno når man mister aggro.

Men hvis du får aktivert Righteous Fury, holder du lett aggro.

Healing skal ikke du bry deg om med mindre healeren er ute av spill. Starts du begynner å kaste spells, har du 0% block, 0% dodge og 0% parry. Du tar plutselig mer skade. :p

Forresten, prøv å bruk raidikoner. Sett av en hodeskalle på den du vil skal dø først, så kan de andre "være i fred" mens man dreper en og en. Dette får du finne ut av litt sjøl. hodeskallen og andre ikoner kan keybindes i menyen.

Raidikoner er jeg ikke kjent med; men jeg kan altså gjøre slik at "target" blir merket med f.eks. en hodeskalle?

Det stemmer nok at healthbaren skifter fra rødt til gult, men det vil jeg vel ikke se dersom det er flere mobs på meg? Ser at Righteous Fury øker threat fra mine spells med 80 %, så da venter jeg nok med dungeons til jeg får den på lvl 16; må jo være veldig nyttig! :)

Lenke til kommentar

Det er kjempenyttig, og en must for enhver paladin-tank. De andre klassene har lignende egenskaper. Warriors har Defensive Stance, Death Knights har Frost Presence (Blood i cataclysm), og Druider har (Dire) Bear Form.

Wowwiki - Raid Target Icons

UI-RaidTargetingIcons.png

Jepp, da blir det å vente til lvl 16. Kan jeg fungere greit som DPS lvl 15 tror du; gleder meg til dungeons, går så mye fortere å få xp! En ting til; vil jeg som protection paladin ha mulighet til å gjenopplive folk?

Jeg leste litt på raidikons, skal prøve å ta det i bruk; er jo greit å se hvem tanken har fokus på. :)

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å keybinde hodeskallen til en knapp legg tilgjengelig. (Jeg har det på numpad 7)

Alle paladins kan gjenopplive folk. Du får et oppdrag som level 12 som starter veien til resurrection.

Jeg blei akkurat lvl 12, er det en quest som kommer "i posten" eller må jeg dra et sted selv? :)

Jeg bruker num-pad til alt som har med slossing å gjøre, så blir nok plassert der ja. Til å begynne med, da jeg startet å spille, brukte jeg bare museknappen når jeg sloss; det var forferdelig tungvint, så key-bindings er tingen. :)

Lenke til kommentar

Paladin-treneren vil be deg gå videre.

Du bruker numpadde til alt med slossing å gjøre? Hvor er det du keybinder ting? Hvordan styrer du karakterene dine?

Tror jeg fant questen nå. :)

Jeg har så langt styrt karakterene med piltaster og autorun. Keybindings har jeg prukt på num-paden til å binde de forskjellige angrep/spells. Hva er vanlig å gjøre? :)

Lenke til kommentar

Har selv tanket alle bosser i WotLK med min pally.

Det du, som nybegynner må huske på er:

-Righteous Fury. Uten det, er du ikke en tank - det blir umulig å holde agro.

-Overblikk over situasjonen. Dette inkluderer liv/mana til healer og dps, samt hvor monsterene befinner seg, om de løper når de holder på å dø osv. Trekk dem til et trygt sted som allerede nevnt.

-Bruk AOE-spells som shield of the righteous (tror ikke du har denne enda) når du puller "packs" (flere enn 1 mob). På din level bør du vel løpe til du har fått på deg nok mobs, uten at healeren begynner å heale, for å så legge ned en concentration og så markere target med hodeskallen.

-Mister du agro, ikke stress. Pass på å ha god overblikk (zoom ut/vinkel) slik at det er lett å targete mobs som løper til eksempelvis ranged dps for en easy taunt...

Det er vanlig å løpe fremover med W og bakover med S. vil du styre til venstre/høyre anbefaler jeg deg å holde inne høyre museknapp og bruke musa...

Endret av ochryl
Lenke til kommentar

Paladin-treneren vil be deg gå videre.

Du bruker numpadde til alt med slossing å gjøre? Hvor er det du keybinder ting? Hvordan styrer du karakterene dine?

Tror jeg fant questen nå. :)

Jeg har så langt styrt karakterene med piltaster og autorun. Keybindings har jeg prukt på num-paden til å binde de forskjellige angrep/spells. Hva er vanlig å gjøre? :)

Jeg tror det er langt mer vanlig å styre med WASD-kastene, og så binde spellene opp imot tallrekka der, evt. <, q og e rundt tastene. Men om piltaster og numpad fungerer for deg, kjør på. Det er dog litt vanskelig å få Shift+numpad til å fungere, eller?

På din level bør du vel løpe til du har fått på deg nok mobs, uten at healeren begynner å heale, for å så legge ned en concentration og så markere target med hodeskallen.

Dette kan du gjøre hvis du vet hva du holder på med, men jeg vil aldri anbefale en nybegynner å pulle på denne måten.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
På din level bør du vel løpe til du har fått på deg nok mobs, uten at healeren begynner å heale, for å så legge ned en concentration og så markere target med hodeskallen.

Dette kan du gjøre hvis du vet hva du holder på med, men jeg vil aldri anbefale en nybegynner å pulle på denne måten.

Hvorfor ikke?

Bare pass på å fortell healeren at han ikke skal heale før concentration er i gang.

Jeg opplever stadig at en healer presterer å heale meg når jeg tar store packs med trash i da heroic dungeons. En level 80 healer bør kunne begrepene threat og vite nok til å vente til tank har bygd opp litt threat

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke?

Bare pass på å fortell healeren at han ikke skal heale før concentration er i gang.

Jeg opplever stadig at en healer presterer å heale meg når jeg tar store packs med trash i da heroic dungeons. En level 80 healer bør kunne begrepene threat og vite nok til å vente til tank har bygd opp litt threat

Fordi det er mer avansert enn hva en totalt nybegynner i tanking skal gjøre. Han skal lære seg basisen i tanking, ikke hvordan tanke flest mulig mobs på kjappest mulig måte. Chainpulling kan han gjøre når han begynner å bli stødig på tankingen. ;)

Så bare for meg problemstillingen hvis jeg plutselig skulle begynt med piltast + numpad nå, gjør jo spillet en del vanskeligere hvis du har en del spells.

Ikke alle som har vokst opp med WASD-spilling fra FPS og slikt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...