Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til Omicron (og kanskje Pokey):

Omicron: Protection Paladin er latterlig enkelt. Du kan spamme nesten vilkårlige prot spells og likevel holde aggro. Det kan bli ensformig i lengden, men det funker. Jeg personlig syntes det var noe kjedelig i lengden :) Men, absolutt veldig fin spec om du vil dungeon levle.

Retribution er det jeg gikk for. Jeg har aldri før eller siden levlet en klasse/spec som var like effektivt som ret pala. Joda, som med alle andre dps klasser kan man "facerolle" og drepe ting rimelig kjapt, men som retribution er det litt flere ting å fokusere på enn protection. Dette er heller ikke en vanskelig spec, men det gjelder om spell prioriteringer, procs og lignende.

Pokey: Paladins har ikke en rotasjon, men de har en prioriteringsliste:

Judgement>Crusader Strike>Divine Storm>Consecration>Exorcism (art of war)

Dette går på et first comes, first served prinsipp der man venter på at ting skal bli klart fra CD. Har man i tillegg t10 2-set bonus, begynner det å bli en del å holde styr på da Divine Storm går av CD ganske ofte. Det er mye som skiller en dårlig ret pala og en god ret pala dps-wise. Å si at man kan facerolle ret pala til veldig gode prestasjoner, er feil.

Offtopic:

Jeg har levlet alle klasser til 80 utenom Druid.

Min DPS "faceroll" liste:

1: Arcane Mage

2: DK

3: Rogue (først og fremst mutilate, men også combat er rimelig latterlig)

4-8: Fury Warrior, Elemental Shaman, Shadow Priest, Retribution Paladin, Destruction Warlock

9: MM Hunter

Lenke til kommentar

Jeg driver rundt som 80 frost mage nå ganske lenge..Lurer på å switche til Arcane, er det mye forskjell? Quester jo endel også for meg selv.

Liker å bare ha "blizzard duty" når jeg går random instancer, og nuke på singelbosser.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det som står i Pondus er det samme som ble postet på siden deres ifjor.

Jeg driver rundt som frost mage nå ganske lenge..Lurer på å switche til Arcane, er det mye forskjell? Quester jo endel også for meg selv.

For solo-questing ville jeg beholdt Frost.

Har en Frost Mage selv som jeg gearer opp via daily heroics. Nærmer meg 3k DPS som frost, og ikke pokker om jeg har lyst til å gå over til Arcane.

Lenke til kommentar

Har sett en venn av meg spille retpala med 13k dps på Saurfang. Med Divine Storm-proccen (reset cd) går det omtrent slik:

1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111

No offense, men det der er et idoiotisk utsagn..Gjør han 13 k med retard spillestil, kunne han gjort mye, mye mer om han spilte skikkelig.

Kampen bør starte slik:

Judgement - Crusader Strike - Divine Storm - Consecration - Exorcism

Crusader Strike fremfor Divine Storm frem til man har Libram med 5 stacks, deretter går prioriteringen slik:

Avenging Wrath (den blir som regel klar til BL igjen)

Judgement>Divine Storm>Crusader Strike>Consecration>Instant Exorcism

Edit: Frost PvE er faktisk viable med dette oppsettet:

http://www.wowhead.com/talent#of0Vcu0cZZVIccofu0czgfkt:Rnq

Endret av Necleto
Lenke til kommentar

Trykk på det som lyser. Funker både for Prot og retri paladin.

Funker for flere klasser det, gitt...

Er så utrolig lei av at folk skal klage rævva av seg på ret paladins når det finnes mange andre klasser som er mer faceroll og mye enklere å spille...

Samme med folk som klager på ret pala i PvP...herregud, de vet ikke hva de snakker om.

Lenke til kommentar

Retpalas som dør i BGs er dårlige retpalas.

Nok et tåpelig utsagn..om man dør er jo forskjellig fra situasjon til situasjon. Du kan ikke generalisere slik...

Prøv å drep en priest eller mage som ret pala for eksempel...om de vet hvordan de bruker spellsteal/dispel, har ikke en pala sjanse i havet.

Lenke til kommentar

Bullshit Pokey. :p Paladins på level 80 har en 696 rotasjon.

Shield of Righteousness, Holy Shield, Hammer of the Righteous, Judgement of Light, Shield of Righteousness, Consecration, Hammer of the Righteous, Holy Shield, Shield of Righteousness, Judgement of Light, Hammer of the Righteous, Consecration.......

Det er en Paladin rotasjon. Shield of Righteousness og Hammer of the Righteous har en CD på 6 sekunder, mens Holy Shield, Judgement og Consecration har 8-10 sekunder. Derfor går det så fint å flette inn 696-rotasjonen.

For en level 20 paladin? Hmm... Nå husker jeg ikke hva de har av abilities i farta, men... start med følgende:

Exorcism og Taunt. Exorcism treffer samtidig som Taunt, og du gjør skade med begge to. Så legger du consecration hvis det er flere fiender der. Så er det vel egentlig bare å bruke judgements.

Takk for dette og alle andres svar angående paladins. :)

For øyeblikket er jeg bare lvl 10, men må si jeg liker å spille paladin. Det er noe med det å overleve lengre enn noen få sekunder om man får flere mobs på seg; nå går det greit om det kommer 2-3 på samme level; med 4 er det litt verre, da blir det mye healing underveis. Og jeg spiller sikkert ikke optimalt heller. Når jeg spiller har jeg følgende oppe hele tiden; Devotion Aura, Seal of Righteousness, Blessing of Might, og bruker ellers Judgement of Light og Hammer of Justice. Har brukt Holy Light (er det ikke det det heter) for heale meg selv under kamp. Jeg ser at det er mange forskjellige healing-muligheter, de må jeg prøve å lese meg opp på; går ut fra at de er til ulike situasjoner. Uansett; GØY med paladin! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Holder på å installere WoW-klienten igjen via nedlasting fra hjemmesiden til Battle.net, men jeg er litt usikker på hvilke patcher som jeg trenger. Er det fortsatt slik at installeren inneholder alt opp til 3.2 og jeg må laste ned alt fra 3.2 ->?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...