Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tanking er noe man blir vant til rimelig fort og det er ikke så alt for vanskelig som paladin. Om du vil gjøre mye dungeons så specc prot, hvis du har planer om å spille mest solo så gå for ret.

I det siste har det blitt til at jeg har på dungeon finder om trent støtt, og gjør quester mens jeg venter. Så det er i grunnen halvt om halvt. Er det håpløst å være protection om man ønsker å gjøre dps/solo? Da holder man jo muligheten oppe for å tanke også mener jeg....eventuelt tanke som retribution...? Er det store forskjeller vi snakker om? :)

Lenke til kommentar

På min paladin spilte jeg retribution frem til level 30. Da nådde jeg en kompis som var level 29-30. Han var en prest, og jeg respeccet Protection. Og da levler vi hovedsaklig fra øyeblikkelige dungeon-invites fra 30 til 69. Da løp vi rundt i Northrend og questa litt slik vi fikk "litt" kurrant utstyr, før det bar tilbake til dungeon-grind.

 

De fleste velger nok Retribution, for det er latterlig enkelt.

 

Tanking er en "vanskelig" jobb. Du må passe på hele laget ditt, sørge for at alle fiender fokuserer på deg, samt lede vei. Og du må passe på at healeren har mulighet for å heale deg, eller om han er AFK.

Men det er langt mer givende å være en god tank enn å være en god DPS, det skal sies. Om du vil, kan jeg gi deg flere tanketips, da jeg har tanket siden de "gode gamle dager":

Lenke til kommentar

På min paladin spilte jeg retribution frem til level 30. Da nådde jeg en kompis som var level 29-30. Han var en prest, og jeg respeccet Protection. Og da levler vi hovedsaklig fra øyeblikkelige dungeon-invites fra 30 til 69. Da løp vi rundt i Northrend og questa litt slik vi fikk "litt" kurrant utstyr, før det bar tilbake til dungeon-grind.

 

De fleste velger nok Retribution, for det er latterlig enkelt.

 

Tanking er en "vanskelig" jobb. Du må passe på hele laget ditt, sørge for at alle fiender fokuserer på deg, samt lede vei. Og du må passe på at healeren har mulighet for å heale deg, eller om han er AFK.

Men det er langt mer givende å være en god tank enn å være en god DPS, det skal sies. Om du vil, kan jeg gi deg flere tanketips, da jeg har tanket siden de "gode gamle dager":

Det høres jo veldig fristende ut med rask levling. Men jeg er ikke veldig godt kjent i dungeoner for å si det sånn, så hvordan jeg er som leder er jeg litt i tvil om....På den andre siden, om jeg ikke er god blir jeg vel bare kicka, så det løser seg selv....kan en protection paladin funke som dps? Da kan jeg jo få løpt igjennom og bli kjent før jeg tanker....syns det er helt ufattelig hvor gode noen er til å finne fram i dungeons. Er protection greit å levle solo med, ved siden av dungeons? :)

 

Tar gjerne imot råd! :)

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

Tanking med pala i lav lvl er easywalk. Med en gang man dinger 18 og får righteous fury har man ikke problemer med aggro.

 

Tror shamanen min blir enhanche og pvp i Cata. Spilte noen runder i dag og det er drit artig. Håper det blir flere gode våpen utenom raids som kan anskaffes til PVP.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

På lavere nivå har du få abilities, og får de hver andre level, så du får tid til å teste de og se hvordan de fungerer.

 

Men som level 80, har du alle abilities. Protection Paladins kjører en 696-rotasjon, som betyr at de bruker en ability med 6 sekunders CD, så en med 9, og så en med 6 igjen, og så med 9... etc.

En rimelig enkel rotasjon for å holde aggro.

 

Du har to stk Taunts også. Hand of Reckoning (level 16) er en taunt. Fienden tar skade, og fokuserer på deg i ca 3 sekunder. Etter det vil den gå tilbake til orginale mål med mindre du har gjort litt skade, noe som du mest sannsynlig har gjort.

Du har også Righteous Defense. Denne fungerer på en litt annen måte. Hvis vi sier at Healeren i gruppa di får aggro på tre fiender, kan du bruke Righteous Defense for å få aggro på de tre (bare tre, ikke flere) og få de mot deg. Hvis du targeter fienden, gjelder det for alle fiender som slår på den fienden slår på. Hvis du targeter healeren, gjelder det for alle fiender som slår på healeren. Hvis du skjønte. :p

 

Du har også Hand of Protection. Det er en buff du gir til en medspiller, som gjør vedkommende 100% immun mot fysisk skade (magi fungerer fortsatt). Det varer i 6/8/10 sekunder (lvl 10/24/38) og gir en 2 minutters debuff som gjør at de ikke kan få det igjen. Selv har Hand of Protection 5 minutter Cooldown.

 

Det er vel de abilities du vil bruke mest som protection paladin.

 

Husk å si ifra når du joiner gruppa at "I am a new player, so please treat me gently."

Lenke til kommentar

Heisann, er vel en smule offtopic, men lurte kort og godt på om noen her aner hva uåpnede collectors edition av WoW vanilla går for nå for tiden? Og eventuelt hvor det ville lønnt seg å selge.

Tenkte egentlig å spørre i "Hjelp til kjøp og salg" kategorien men når det er et såpass spesifikt samleobjekt tenkte jeg folk som er aktive her har litt mer peiling :p

Lenke til kommentar

På lavere nivå har du få abilities, og får de hver andre level, så du får tid til å teste de og se hvordan de fungerer.

 

Men som level 80, har du alle abilities. Protection Paladins kjører en 696-rotasjon, som betyr at de bruker en ability med 6 sekunders CD, så en med 9, og så en med 6 igjen, og så med 9... etc.

En rimelig enkel rotasjon for å holde aggro.

 

Du har to stk Taunts også. Hand of Reckoning (level 16) er en taunt. Fienden tar skade, og fokuserer på deg i ca 3 sekunder. Etter det vil den gå tilbake til orginale mål med mindre du har gjort litt skade, noe som du mest sannsynlig har gjort.

Du har også Righteous Defense. Denne fungerer på en litt annen måte. Hvis vi sier at Healeren i gruppa di får aggro på tre fiender, kan du bruke Righteous Defense for å få aggro på de tre (bare tre, ikke flere) og få de mot deg. Hvis du targeter fienden, gjelder det for alle fiender som slår på den fienden slår på. Hvis du targeter healeren, gjelder det for alle fiender som slår på healeren. Hvis du skjønte. :p

 

Du har også Hand of Protection. Det er en buff du gir til en medspiller, som gjør vedkommende 100% immun mot fysisk skade (magi fungerer fortsatt). Det varer i 6/8/10 sekunder (lvl 10/24/38) og gir en 2 minutters debuff som gjør at de ikke kan få det igjen. Selv har Hand of Protection 5 minutter Cooldown.

 

Det er vel de abilities du vil bruke mest som protection paladin.

 

Husk å si ifra når du joiner gruppa at "I am a new player, so please treat me gently."

Kunne du ha lista opp rotasjonen på lavt lvl, ca. 20 el no? Høres i grunn litt avansert ut, ser ut som det er nok å holde styr på... :blush:

 

Andeby - jeg liker uansett å vite hva jeg bør gjøre, selv om jeg ikke får det til eller har fokuset der. :)

Lenke til kommentar

Bullshit Pokey. :p Paladins på level 80 har en 696 rotasjon.

 

Shield of Righteousness, Holy Shield, Hammer of the Righteous, Judgement of Light, Shield of Righteousness, Consecration, Hammer of the Righteous, Holy Shield, Shield of Righteousness, Judgement of Light, Hammer of the Righteous, Consecration.......

 

Det er en Paladin rotasjon. Shield of Righteousness og Hammer of the Righteous har en CD på 6 sekunder, mens Holy Shield, Judgement og Consecration har 8-10 sekunder. Derfor går det så fint å flette inn 696-rotasjonen.

 

For en level 20 paladin? Hmm... Nå husker jeg ikke hva de har av abilities i farta, men... start med følgende:

 

Exorcism og Taunt. Exorcism treffer samtidig som Taunt, og du gjør skade med begge to. Så legger du consecration hvis det er flere fiender der. Så er det vel egentlig bare å bruke judgements.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...